Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Blokkfløyte - vår nye familiehobby?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-13, 22:40   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blokkfløyte - vår nye familiehobby?

Ja, det sitter jeg her og vurderer. Eldste er åtte år, og jeg har lyst til at hun skal lære litt noter nå. Hun går allerede på dansing, så det å ha en ettermiddagshobby til blir litt mye. Men å spille litt her hjemme, det kan vi klare. Og det hadde vært utrolig hyggelig å gjøre noe sånt sammen. Jeg er ganske musikalsk, og dessuten var jeg over snittet interessert i blokkfløyteundervisningen. Kanskje minstemann også kan lære litt? Han er kjempegira på alt som har med musikk å gjøre, og lærer litt sporadisk å spille trekkspill av svogeren min.

Men, hvor begynner vi? Jeg tenker at vi må ha en fløyte hver, av passelig kvalitet, og en enkel bok. Kanskje det finnes noe fint og flerstemt som kan utfordre oss? Og finnes det små fløyter som en straks fireåring kan klare å spille på? Han er som sagt veldig interessert i musikk.

Og ja, jeg ser faren for at vi kan bli den crazy blokkfløytefamilien, uten at det plager meg nevneverdig.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 22:43   #2
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blokkfløyte - vår nye familiehobby?

Åh, blokkfløyte. Jeg tror jeg var den eneste i klassen som digget det. Jeg har ellers ingenting å bidra med. Men jeg kan spille Fjelltrall på min gamle blokkfløyte.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 22:47   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blokkfløyte - vår nye familiehobby?

Jeg også elsket blokkfløyte. Tror jeg spilte Tears in heaven på blokkfløyte-prøven i 9.klasse.

Kanskje jeg skulle kjøpt inn blokkfløyter jeg og! Kjempeide!!

(Nei, jeg er ikke ironisk, jeg synes det var en knall-ide!)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 23:16   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blokkfløyte - vår nye familiehobby?

Jeg elsket også blokkfløyte. Vi hadde på utlån fra skolen, men siden jeg likte det så godt kjøpte pappa tussefløyte til meg: Lagd av tre med avtakbart munnstykke. Ser ut som blokkfløyte, samme spillemessig men litt rundere lyd, ikke så "kvass".

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 09:02   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Blokkfløyte - vår nye familiehobby?

Jeg hadde en lillesøster som elsket blokkfløyten sin. Jeg holdt på å bli gal!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 09:26   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.969
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blokkfløyte - vår nye familiehobby?

Jeg spiller blokkfløyte. :nerd:

Ungene får spille også, men vi har piano og vi bruker det til å lære noter. Pianoet er dessuten elektrisk og har volumknapp. Det samme kan dessverre ikke sies om blokkfløytene våre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 09:30   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blokkfløyte - vår nye familiehobby?

Jeg spilte blokkfløyte som liten, før jeg gikk over til tverrføyte. jeg vil anbefale og skjøpe skikkelige blokkfløyter, de har mye finere lyd en de du kjøper på lekebutikker o.l.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:49   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blokkfløyte - vår nye familiehobby?

Jeg tror vi må innom den lokale musikkbutikken neste helg. Ellers kan jeg sjekke hjemme hos mamma og pappa, der ligger det sikkert noen fløyter. Greit å starte enkelt. Jeg tror faktisk søsteren min hadde en altfløyte også.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no