Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-13, 13:58   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.278
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Jeg har bodd i huset mitt i to år og lett etter sofa tilsvarende lenge. Utfordringen er at jeg har stue i en krok og at jeg egentlig ikke vil ha sofa som strekker seg utenfor veggen i denne kroken, for da kommer den ut i den frie sonen i stua. Etter to år i meningsløs leting, har jeg egentlig gitt opp og vurderer veldig en liten hjørneløsning av Scandinavia fra Bolia. Er det noen som har hatt denne sofaen og har erfaringer å dele med meg? Eventuelt har erfaringer med gode og ikke så gode stoffer fra Bolia - det er så mange å velge i at jeg ikke klarer å navigere. Jeg har en ganske skandinavisk, enkel stil, i dag har jeg en mørk grå ullsofa. Jeg kunne tenke meg noe som gir et lettere inntrykk, men jeg aner virkelig ikke hva.

De har 20 % på sofaer på Bolia nå, burde jeg hoppe i det, eller vente på bedre tilbud som helt klart dukker opp før jeg vet ordet av det?

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 14:00   #2
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Vi har ein Scandinavia sovesofa. Den er kjempegod, og fin. Stoffet heiter Mind, og er lys grått. Har holdt seg bra så langt, men denne sofaen har veldig lite slitasje og er berre eit år gammal.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 14:08   #3
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Vi har Scandinavia hjørnesofa i lysegrå. Tror stoffet heter namnes. Er veldig fornøyd! Vår er 2 år, brukes hver dag og er like fin fortsatt.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 14:47   #4
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Vi lurer også på Scandinavia, synes den ser så fin ut. 20 % er et god tilbud da! :svosj:

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 16:31   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.965
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Vi har hatt Scandinavia siden i høst, og er veldig fornøyd. Har den i Nantes multigrå, og det virker slitesterkt og bra. Og ingen flekker vises.

Jeg ville meldt meg på Bolias nyhetsbrev og venta på 50 %-tilbud. Det har de i hvert fall to-tre ganger i året.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 18:05   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Vi har hatt Scandinavia siden i høst, og er veldig fornøyd. Har den i Nantes multigrå, og det virker slitesterkt og bra. Og ingen flekker vises.

Jeg ville meldt meg på Bolias nyhetsbrev og venta på 50 %-tilbud. Det har de i hvert fall to-tre ganger i året.

Kan svare det samme, bare at vi har hatt den et år lengre. Samme stoff og mørkgrå farge. Kjøpte når de hadde den på 50%

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 18:16   #7
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Vi har hatt Scandinavia siden i høst, og er veldig fornøyd. Har den i Nantes multigrå, og det virker slitesterkt og bra. Og ingen flekker vises.

Jeg ville meldt meg på Bolias nyhetsbrev og venta på 50 %-tilbud. Det har de i hvert fall to-tre ganger i året.

Oj. Interessant.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 19:01   #8
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Vi har hatt Scandinavia siden i høst, og er veldig fornøyd. Har den i Nantes multigrå, og det virker slitesterkt og bra. Og ingen flekker vises.

Jeg ville meldt meg på Bolias nyhetsbrev og venta på 50 %-tilbud. Det har de i hvert fall to-tre ganger i året.

Nantes heter det, ja! Vi og kjøpte den på 50% tilbud.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 22:58   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.278
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

50% kan jeg vente på, altså! Da kan jeg sjekke stoff i en butikk også. Nantes, altså?

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 23:00   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Jeg går også rundt og venter på 50%. Er den sovesofaen god å sitte i? Eller har den vesentlig dårligere komfort enn vanlig sofa?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 23:06   #11
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Vi har en Bolia sovesofa (2-seter) og en vanlig 3-seter, de er vel 10 år gamle nå. Sovesofaen er vesentlig hardere å sitte i ja. Men de kan selvsagt ha blitt bedre på 10 år altså.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 23:07   #12
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Hva er best, dun eller skum?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 20:26   #13
hera
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 88
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Jeg har skum og er fornøyd, men dun gir en mykere og mer ekslusiv følelse. Vi har en i grå Nantes som vi kjøpte på finn.no, slitesterk og fin, men skulle jeg ha bestilt selv, ville jeg ha hatt ull, det er mye lunere.

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 21:17   #14
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Opprinnelig lagt inn av hera, her.

Jeg har skum og er fornøyd, men dun gir en mykere og mer ekslusiv følelse. Vi har en i grå Nantes som vi kjøpte på finn.no, slitesterk og fin, men skulle jeg ha bestilt selv, ville jeg ha hatt ull, det er mye lunere.

Ull er pent altså. Men er det praktisk? Vi har en 10 år gammel Boliasofa i et eller annet syntetstoff. Det er utrolig greit å kunne ta av trekket og slenge det i maskinen altså. Men det kan man kanskje med ull også, ullprogram? "Litt" kjipt om trekket krymper da. Og det klør kanskje litt?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 21:41   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Dun er veldig fint, venninnen min har det, og hun KAN ha det. Man må nemlig banke de putene ca 3 ganger i uken. Ikke for meg, jeg har skum. Nantes Beige har jeg, fikk den i høst. Veldig fornøyd så langt!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 21:59   #16
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Banke puter tre ganger i uken? Det blir nok skum her også gitt.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 22:04   #17
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Men man kan jo ha dun i setet og skum i rygg kanskje? Er der noe poeng i det tro?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 22:07   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Men man kan jo ha dun i setet og skum i rygg kanskje? Er der noe poeng i det tro?

Vi har dun i både sete og rygg, og ville nok ha valgt bare sete om vi skulle valgt på nytt. Blir litt mye banking. Dunen i setet holder seg mer på plass og gjør den veldig god å sitte i.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 22:08   #19
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.965
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Vi har bare skum, mest av latskapsårsaker. Fornøyd med valget, den er veldig god å sitte i.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 10:58   #20
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scandinavia sofa fra Bolia - erfaringer

Noen som vet om det er lenge siden de hadde 50 %-salg? :utålmodig:

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no