Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Rumpeforstørrende truser

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-17, 12:50   #101
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men ser du at disse tingene styres av forventninger fra samfunnet ellers? Man kan jo si at man velger alt helt selv, men det er veldig vanskelig å komme bort fra at samfunnet former en, og det er lettere å velge tradisjonelt. Enten det er å ta mannens etternavn (fordi det er så hyggelig), hijab (fordi jeg vil det selv), høye hæler og sminke (fordi jeg føler meg bedre) osv. osv. På individbasis velger vi selvsagt selv, men dette styres av forventninger utenfra.

Her satte du fingeren på noe som engasjerer meg! Jeg bryr meg fint lite om hva folk måtte mene om høye/lave sko, hijab, sminke eller barbering av uønsket kroppshår. Men å ta mannens etternavn! Det skjønner jeg ingenting av! Koselig å avkall på en del av sin egen historie og personlighet? Hvor mange har vel ikke angret på det den dagen man skilles?

Mine barn har mitt etternavn. Kun det. Og der føler jeg virkelig at vi er familien mot strømmen. Jeg kan ikke bare si at det er jeg som er kjerringa mot strømmen. Er stolt av mannens reflekterte valg om å droppe hans etternavn.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 12:53   #102
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg ser ikke den store prinsipielle forskjellen i å farge håret for å unngå grått, eller å bruke bh for å løfte sigende bryster. Jeg synes heller ikke at noen av delene er så skrekkelig provoserende.

Jeg er sjeleglad for at det ikke er in å brenne BHen nå om dagen. Det er rett og slett fysisk hemmende å ha puppene slengende rundt

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 12:59   #103
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Her satte du fingeren på noe som engasjerer meg! Jeg bryr meg fint lite om hva folk måtte mene om høye/lave sko, hijab, sminke eller barbering av uønsket kroppshår. Men å ta mannens etternavn! Det skjønner jeg ingenting av! Koselig å avkall på en del av sin egen historie og personlighet? Hvor mange har vel ikke angret på det den dagen man skilles?

Mine barn har mitt etternavn. Kun det. Og der føler jeg virkelig at vi er familien mot strømmen. Jeg kan ikke bare si at det er jeg som er kjerringa mot strømmen. Er stolt av mannens reflekterte valg om å droppe hans etternavn.


Og jeg er rivende uenig. For oss var det viktig å hete det samme. Kanskje fordi vi begge har skilte foreldre som er gift på nytt og det er etternavn i alle retninger.

Forskjellen hos oss er at vi alle har tatt mitt etternavn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 13:40   #104
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og jeg er rivende uenig. For oss var det viktig å hete det samme. Kanskje fordi vi begge har skilte foreldre som er gift på nytt og det er etternavn i alle retninger.

Forskjellen hos oss er at vi alle har tatt mitt etternavn.

Og så er det noen som griper muligheten til å fjerne seg fra et forhatt etternavn med begge hender.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 13:46   #105
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Jeg ga fra meg etternavnet med et lettelsens sukk. Om det betyr at jeg har gitt avkall på egen historie, så takker og bukker jeg for det. Hans etternavn hadde også den fordelen at det var lettere å stave, og hadde lokal tilknytning. Jeg bærer det med glede og stolthet. I tillegg er jeg pragmatisk og lat, så jeg ønsket uansett at vi alle i familien hadde ett felles. etternavn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 21-10-17 kl 14:40.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 14:03   #106
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Jeg er også strålende fornøyd med at jeg har tatt mannen min sitt etternavn. Det var viktig for meg at alle i familien skal ha samme etternavn. Og mitt pikenavn var virkelig ikke noe spesielt navn.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 14:42   #107
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Dette med etternavn blir litt sånn fordeling av svangerskapspermisjon mellom mor og far. One size doesn't fit all, og jeg synes oppriktig at alle skal få lov til å ta de valgene de selv synes er best. Alt utifra egen situasjon og magefølelse. Bare i de 4-5 siste innleggene her, kommer det jo flere ulike grunner til å velge slik eller sånn, og hvem kan si at noen av dem er FEIL? Det er mange grunner til at vi velger slik vi gjør, og jeg synes faktisk at det å kunne VELGE å ta mannens etternavn (fordi det er kult, sjelden...eller noe helt annet) også er en verdi. En frihet om dere vil.

Jeg blir litt matt av å bli fortalt av andre damer hva som er riktig kvinnekamp, og hva mitt bidrag BØR være. Hvem sitter egentlig på fasiten til hva som funker eller hva som får menn med et nedlatende kvinnesyn til å snu? Hvordan hjelper det at vi snakker hverandre ned hele tiden, og henger ut kvinner som ikke går mot strømmen eller som er opptatt av å følge trendene? Etter såpass mange år her inne er det vel ikke noe tvil om at hvordan man fremstår er særdeles viktig for de aller fleste, og selv om man har akseptert egne feil og mangler, betyr jo ikke det at jeg ikke kan jobbe med det jeg har og dempe det jeg ikke er SÅ glad i?

Jeg synes oppriktig talt, at om vi kvinner ønsker å pynte brura med lebestift og shellac eller holdintruse og barberte armhuler, så er det helt underordnet det å oppfordre hverandre til utdanning, fulltidsjobb og å si ja til ansvar og lederjobber. Ikke la det at man er MOR stoppe seg noe mer enn om man er FAR. La nå meg stavre rundt i powerheels og silkebluser på møter, hvis det gjør at JEG føler meg bra og derfor samtidig gjør en bedre jobb. Jeg er ikke sikker på at nøkkelen til suksess og annerkjennelse å være likere menn i alle sammenhenger - bortsett fra, selvsagt kunnskap og kompetanse.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 16:37   #108
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Man blir vel ikke likere menn selv om man ikke pynter seg? Selv sminker jeg meg ikke til daglig. Man kan fint ha en kontorjobb og ha det slik. Men mange synes jeg er skikkelig modig. Fordi jeg går uten sminke. Det synes jeg er rart.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 16:41   #109
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Vi har en lang og kronglete familie med mange navn på hver side, og både jeg og ungene bruker mannens hovednavn med mitt hovednavn som mellomnavn. Praktisk og greit, og det var nærmest loddtrekning om vi skulle velge mitt navn som "hovedetternavn". Vi valgte det mest uvanlige/praktiske. Jeg kjenner at jeg irriterer meg over damer som mener at dette nærmest er for synd å regne når det kommer til likestilling. For noe sprøyt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 16:44   #110
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Er stolt av mannens reflekterte valg om å droppe hans etternavn.

Det finnes mange stolte damer med reflekterte valg som har mannens etternavn.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 16:45   #111
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Me hadde loddtrekning på kva etternavn som skulle vere sist. Eg tapte.
Det var viktig for oss at alle i familien hadde samme etternavn. I seinare tid har eg observert at mannen presenterer seg utan mitt etternavn feks. i telefon. Eg har også irritert meg over at mellomnavnet ofte blir kutta ut på lister, ved opprop hjå tannlege etc.

Derfor har eg vore innom tanken på å kutte ut mannen sitt etternavn, og vil tru at det vil få seriøst fart på lokalsamfunnets ryktebørs.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 17:28   #112
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det finnes mange stolte damer med reflekterte valg som har mannens etternavn.

Ja, helt sikkert, men banebrytende kan det neppe kalles. Menn som velger at barna deres ikke trenger å ha deres etternavn er derimot det.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 17:29   #113
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Man blir vel ikke likere menn selv om man ikke pynter seg? Selv sminker jeg meg ikke til daglig. Man kan fint ha en kontorjobb og ha det slik. Men mange synes jeg er skikkelig modig. Fordi jeg går uten sminke. Det synes jeg er rart.

Men trenger det egentlig være så stor forskjell på menn og kvinner lurer nå jeg på. Det skal ikke mye «glam» til hos menn før de får kommentarer heller, og jeg merker det sjøl at jeg la godt merke til en kollega hadde rosa skjorte her en dag.
Fordi det er uvanlig på vår jobb. Mannen min får mye tyn på sin jobb fordi han har en «man-bag» eller håndveske som kollegaene kaller det. Det er faktisk ganske unødvendig for de gir seg ikke å tyne heller.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 17:30   #114
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Møt familien på 5 med 3 ulike etternavn...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 17:31   #115
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Møt familien på 5 med 3 ulike etternavn...

Haha, ditto.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 17:34   #116
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Me hadde loddtrekning på kva etternavn som skulle vere sist. Eg tapte.
Det var viktig for oss at alle i familien hadde samme etternavn. I seinare tid har eg observert at mannen presenterer seg utan mitt etternavn feks. i telefon. Eg har også irritert meg over at mellomnavnet ofte blir kutta ut på lister, ved opprop hjå tannlege etc.

Derfor har eg vore innom tanken på å kutte ut mannen sitt etternavn, og vil tru at det vil få seriøst fart på lokalsamfunnets ryktebørs.

De fleste andre jeg har vokst opp med har ett etternavn, men jeg har to siden mine foreldre var litt forut for sin tid og ville videreføre begges. Og jeg må si jeg synes det er ganske masete. Jeg bruker mellomnavnet noen ganger, men som oftest ikke. Derfor var det utelukket for oss at ungene skulle ha tre etternavn (mine to pluss hans ene). Det endte derfor opp med kun mitt siste etternavn. Mine barn er i motsatt situasjon som meg. Neste alle deres klassekamerater har to etternavn.
Jeg er spent på hvordan det blir i neste generasjon. Vil de reagere som meg, og kutte ned, eller vil det bare bli enda flere navn som blir vanlig?

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 18:42   #117
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Men statistisk så er det fler som velger mannens navn enn motsatt. statistisk så er det fler som velger at mor er hjemme lengst og for at mor jobber deltid.
Jeg tenker at vi har endel tradisjoner og skikker som vi nå synes er hyggelige, men som har sitt opphav i den tiden hvor kvinner var først sin fars og så sin ektemanns eiendom. SOm feks å ta mannens navn - eller å bli fulgt opp kirkegulvet av sin far - som jo hadde sitt opphav i at bruden ble gitt fra far til mann.

Klart vi skal velge det vi synes er riktig for oss. Og vi er så heldige at vi i veldig stor grad faktisk også kan velge. Samtidig så tenker jeg at vi alle gjerne må reflektere litt over hvorfor vi velger som vi gjør noen ganger - fordi vi ikke velger helt fritt - og fordi jeg vil påstå at der ER ulike forventninger til menn og kvinner. g opplever fortsatt at kvinner som er en generasjon yngre enn meg, roser menn for å være flinke med ungene - og undrer seg over at kvinner gjør valg som medfører at de i perioder er borte fra ungene sine, for eksempel.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 18:43   #118
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Jeg synes navnet mitt er en stor del av min identitet, og for meg var det ikke naturlig å endre etternavn til min manns. Barna har begges. Det var viktig for oss begge - og det klinger greit. Mulig jeg hadde tenkt annerledes hvis etternavnet mitt var mer vanlig og mainstream, men navnet sier også noe om MITT opphav og gir signal om den unorske delen av meg.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 18:45   #119
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes navnet mitt er en stor del av min identitet, og for meg var det ikke naturlig å endre etternavn til min manns. Barna har begges. Det var viktig for oss begge - og det klinger greit. Mulig jeg hadde tenkt annerledes hvis etternavnet mitt var mer vanlig og maunstream, men navnet sier også noe om MITT opphav og gir signal om den unorsk delen av meg.

jeg skiftet til min første manns etternavn - og følte alltid at det var feil - det var ikke meg. Da vi ble skilt, tok jeg navnet mitt tilbake. Det ar jeg fortsatt, og nå er jeg på ektemann nr 3. Vi har fire barn, mine, dine og vårt, og ingen heter det samme. Det funker fint, og vi føler oss veldig som en familie, selv med ulike etternavn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 18:49   #120
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Problemet er at vi snakker så mye om detaljene, "jeg er en ekte feminist selv om jeg bruker høye hæler og ingen skal si noe annet!", men det er ikke detaljene, enkelthistoriene, som er poenget. Det er ikke hvorfor DU skiftet etternavn, eller hvorfor DU bruker pushup-BH, eller de få tingene DU gjør som ikke er så farlig i forhold til alt det du IKKE gjør som er saken. Og det er ikke noen uthenging av enkeltpersoner å snakke om hvorfor kvinner generelt er misfornøyd med egen kropp og ønsker å endre på hvordan den ser ut, og hva man kan gjøre for å unngå det, det er ikke uthenging av enkeltpersoner å snakke om hvilke mekanikker som gjør at folk generelt tar mannens etternavn og hvilke signaler det sender, det er ikke uthenging av enkeltpersoner å snakke om problematikken bak normalisering av botox, fillers, skjønnhetsoperasjoner og silikon.

Eller rumpepaddingtruser, for den del.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no