Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bunadskrytetråd

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 22:25   #41
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg har blå nordlandsbunad.
(Uten den grusomme lua ).

Den er valgt til Norges fineste.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:29   #42
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har hedemarksbunaden med rød ullbrokadevest:



Bunaden min har også krympet i skapet på mystisk vis

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:32   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Jeg har hedemarksbunaden med rød ullbrokadevest:

Lekker, ikke sant?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:47   #44
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Her er vi, jeg har blå Rogalandsbunad, møsteret mener jeg er Frafjord og resten har Sunnhordalandsbunad sydd av svigermor.




Og her er et litt mer nærbilde av min bunad (men dette er ikke meg):

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:52   #45
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har beltestakk fra Telemark, jeg kommer opprinnelig derfra.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 23:13   #46
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har sort sunnmørsbunad.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 100_0055.JPG (30,0 KB, 7 visninger)
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 02:50   #47
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Den er valgt til Norges fineste.

Nordlandsbunaden er fin, men grunnen til at den vinner hvert år vil jeg tilskrive at den har et stort nedslagsfelt/mange brukere...

Som nord-trønder (og vant med vester som går litt ned på hoftene) synes jeg det er rart med den korte vesten som slutter i livet...

  Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 07:19   #48
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg har blå nordlandsbunad.
(Uten den grusomme lua ).

Jeg har denne i grønt, uten lue.

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Den er valgt til Norges fineste.

Tre år på rad, faktisk!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 07:50   #49
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Denne har jeg (Valdres):


Og denne har gubben(også Valdres):


Da vi giftet oss for litt over et år siden hadde jeg brudedrakt fra Øvre Valdres, mens gubben hadde den vanlige Valdresbundaden sin. Han har forøvring med lang bukse, og ikke nikkers slik som det er bilde av over her.
Jeg følte helt utrolig fin! Bunadbryllup anbefales!


Sist redigert av cecix : 19-05-07 kl 10:43.
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:19   #50
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Cecix : Så utrolig fine dere var

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:21   #51
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Her var det masse flotte bunader. Jeg tror jeg tar på meg fullt regnhyre i morra, ettersom jeg ikke har bunad og kler meg like godt etter været. Jeg kan jo ha sløyfe på regnjakken.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:34   #52
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg og lille mandarin har Hardanger. Mannen har dessverre ikke.
Her illustret ved Mette Marit og Ingrid Alexandra.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:44   #53
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har Vest-Agder bunad.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:53   #54
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Nordlandsbunaden er fin, men grunnen til at den vinner hvert år vil jeg tilskrive at den har et stort nedslagsfelt/mange brukere...

Det tror jeg du har rett i. Det var dessuten en lang stund det ikke var noen godkjent Tromsbunad, noe som førte til at mange av disse valgte nettopp Nordlandsbunaden.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 11:17   #55
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:17.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 11:26   #56
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Som vaskeekte Telemarking ble det Øst-Telemarksbunad på meg.
(Prinsesse med hjul for de ekstra interesserte. Jeg har sydd den selv. Den er nokså lik den på bildet i linken).

http://www.almankas.no/bunad/aust_dame.html

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 11:50   #57
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har grønn Nordlandsbunad.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 12:09   #58
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Mandarin; den bunaden kunne jeg også tenkt meg. Angrer på at jeg ikke valgte den.

Her er min tante iført min bunad, Rogalandsbunad:


Ja det var et vanskelig valg det der husker jeg. Alle venninnene mine skulle ha Rogaland. Men i min familie har vi Hardanger og jeg ga etter fra press fra mamma. Er glad jeg valgte det i dag. Den er litt frisk og fin synes jeg .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 12:12   #59
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg vil ha blå nordlandsbunad. *hører til*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 12:41   #60
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har ingen bunad, men det eneste jeg kan ha er trønderbunad, og den er ikke noe fin...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no