Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere enn meg som reagerer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-09, 14:11   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Jeg reagerer sterkt på det denne mannen uttaler. Er det flere enn meg?

http://www.dagbladet.no/2009/05/12/n...esoya/6183980/


Sist redigert av Ru : 12-05-09 kl 14:48. Årsak: Link i første innlegg
  Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:14   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Det er flere enn du som reagerer, ja. Jeg håper virkelig (og antar forsåvidt også) at han har blitt feilsitert eller i det minste grundig vrengt på av Dagblad-journalisten. Det spiller ingen rolle hva moren og datteren har gjort når det gjelder å "koke sammen en historie", eller hva det nå var for noe, det unnskylder ikke det han gjorde en millimeter engang. (Og jeg ville dessuten tenkt, i ettertid, at det mannen sa i en tidligere samtale kanskje ikke var helt objektivt og nøytralt, når vi nå vet hva han endte opp med å gjøre.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:16   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Enda et eksempel på sensasjons journalistikken som Dagbladet fører. Dette burde ikke gått i trykken.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:16   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er flere enn du som reagerer, ja. Jeg håper virkelig (og antar forsåvidt også) at han har blitt feilsitert eller i det minste grundig vrengt på av Dagblad-journalisten. Det spiller ingen rolle hva moren og datteren har gjort når det gjelder å "koke sammen en historie", eller hva det nå var for noe, det unnskylder ikke det han gjorde en millimeter engang. (Og jeg ville dessuten tenkt, i ettertid, at det mannen sa i en tidligere samtale kanskje ikke var helt objektivt og nøytralt, når vi nå vet hva han endte opp med å gjøre.)

Nemlig, gjerningsmannen har jo bevist at han er en møkkaperson.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:17   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Send mail til journalistene dere også da vel! Jeg synes sånt møl skal få reaksjoner jeg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:19   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Send mail til journalistene dere også da vel! Jeg synes sånt møl skal få reaksjoner jeg.

Hvor ser du journalistadressen?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:18   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nemlig, gjerningsmannen har jo bevist at han er en møkkaperson.

Vi kan kanskje anta at naboen er i sjokk. Og det tar litt tid å justere verdensbildet sitt etter noe sånt, tenker jeg. Men når han har gjort det, burde han gå ut offentlig og si "Mannen sa til meg at ekskona og datteren rottet seg sammen mot ham, og jeg må innrømme at jeg trodde på det han sa, for han var jo en god nabo, men nå i ettertid skjønner jeg jo at han var ond og gal og med et fullstendig forvrengt virkelighetsbilde."

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:41   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(...) "nå i ettertid skjønner jeg jo at han var ond og gal og med et fullstendig forvrengt virkelighetsbilde."

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nemlig, gjerningsmannen har jo bevist at han er en møkkaperson.


Det er jeg IKKE enig i, det er å gå for langt. En langvarig konflikt som en skilsmissesak jo virker forskjellig på folk. Klart det har klikket for den nå avdøde morderen, men at han er ond og gal... Psykisk syk - helt sikkert. Paranoid? Muligens; dersom det kommer frem at hans side av historien ikke har rot i virkelighetens hendelser, men snarere er et vrengebilde av det. Men enkelte tåler bare ikke å leve under press i lang tid, og spesielt ikke der man føler seg låst og frustert og vingeklippet. En langvarig periode der man ikke blir (eller føler man blir) hørt, eller ikke når igjennom med viktige meninger - da blir man maktesløs, og dette kombinert med depresjon og håpløshet og søvnmangel og whatnot kan helt klart føre til en personlighetsendring som man trenger mye hjelp til å få behandlet.

Men ikke OND. Syk, ja.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:46   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er jeg IKKE enig i, det er å gå for langt. En langvarig konflikt som en skilsmissesak jo virker forskjellig på folk. Klart det har klikket for den nå avdøde morderen, men at han er ond og gal... Psykisk syk - helt sikkert. Paranoid? Muligens; dersom det kommer frem at hans side av historien ikke har rot i virkelighetens hendelser, men snarere er et vrengebilde av det. Men enkelte tåler bare ikke å leve under press i lang tid, og spesielt ikke der man føler seg låst og frustert og vingeklippet. En langvarig periode der man ikke blir (eller føler man blir) hørt, eller ikke når igjennom med viktige meninger - da blir man maktesløs, og dette kombinert med depresjon og håpløshet og søvnmangel og whatnot kan helt klart føre til en personlighetsendring som man trenger mye hjelp til å få behandlet.

Men ikke OND. Syk, ja.

Jeg er ikke helt enig i det. Jeg mener fullt og fast at man må ha en spire av ondskap når man reagerer på stress og psykiske belastninger på den måten. Det ligger et dårlig syn på andre mennesker et sted i bunnen. Dette er ikke noe enhver kunne ha gjort uansett styrke på belastningen, dette er noe spesielt mennesker som har dårlig respekt for andre gjør. Spesielt menn som er patriarkalske og tror på et eller annet nivå at de eier partneren.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:15   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Oioioi... Der var det en stykk nabo som hadde stor trang til å uttale seg, gitt ...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:15   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Jeg reagerer på naboen ja, men mer på at en journalist trykker nabosladder i en av de største dagsavisene. Fy og skam! Jeg skal sende mail til journalistene som står som forfattere jeg. Hva føkk går det av dem?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:16   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Vel. Jeg har opplevd på kroppen hvordan naboer plutselig vet alt mulig rart om ting som de ikke har peiling på - og hvordan de mer enn gjerne uttaler seg til media om det.
Jeg tipper det er 50% sleivkjeft fra mannen som får god hjelp av tabloid journalist og voila! Nyhetssak.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:16   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.319
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Jeg er sjokkert. Og oppgitt over politikersvaret nederst der også.

Sitat:

- Jeg vil ikke si at det gjøres for lite når det gjelder kampen mot familievold. Men når et liv går tapt, må vi likevel slå fast at vi må gjøre mer, sier justiskomiteens nestleder, Akhtar Chaudhry (SV).

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:18   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

aC: Chaudry er en fjått.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:05   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

aC: Chaudry er en fjått.

i hvertfall på det komplekse virrvarret av realitet og analyse som holdning og handling rundt konedrap + selvdrap er. Sjokk og VantroTM holder liksom ikke. Og jeg har forsøkt å hjelpe godeste Chaudry med dette og andre kvinnepolitiske klassikere, men han bare forstår det ikke helt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:19   #16
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Dagbladet burde holde seg for gode til å trykke dette, det er direkte usmakelig. Det er under to døgn side to kvinner ble drept.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:24   #17
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Allerede det første intervjuet med denne naboen fikk meg til å se rødt. Dette er hans "15 minutes of fame", og han bruker det for alt det er verdt.
En annen ting jeg reagerte på, var nyhetsinnslaget halvannen times tid etter at dette hadde skjedd, der politiet ble intervjuet og allerede brukte betegnelsen "familietragedie". Det er provoserende. Dette ordet må ut av språket, først som sist. Det er ikke en familietragedie. Det er drap.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:27   #18
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Ja. Jeg reagerer. Det er selvsagt lite uforståelig at noen kan mene at drapsmannen er et offer i denne situasjonen, uavhengig av hva tidligere ektefeller måtte ha av forskjellige oppfatninger om faktum.

Man kan føle seg så urettferdig behandlet materielt som helst, uten at det øker forståelsen min for å begå denne type ugjerninger.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 17:21   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.143
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Jeg skjønner ikke helt reaksjonen deres, jeg.

Naboen sier da ikke at mannen VAR overkjørt i retten, han sier at mannen FØLTE seg overkjørt i retten. At han "ikke ble hørt" i en rettsak. Det er jo både interessant og relevant, syns jeg, og sier en del om gjerningsmannen og hvordan han tenkte. Det er vel ganske typisk at menn som dreper "sine" kvinner har et ganske klassisk "det er de andre sin skyld - look what you made me do"-syn på verden, og et sånt "buhu, ikke engang dommeren forstår meg"-syn føyer seg inn i et slikt bilde.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:30   #20
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

En annen ting jeg reagerte på, var nyhetsinnslaget halvannen times tid etter at dette hadde skjedd, der politiet ble intervjuet og allerede brukte betegnelsen "familietragedie". Det er provoserende. Dette ordet må ut av språket, først som sist. Det er ikke en familietragedie. Det er drap.

Enig!

Hadde gjerningsmannen vært litt mørkere i huden enn "etnisk norsk" hadde det tatt akkurat like lang tid å stemple det som "æresdrap".

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no