Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tenk å få denne støtten fra staten.. (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 10:29   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenk å få denne støtten fra staten.. (Dagbladet)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/28/487225.html


Nå aner jeg ikke hva denne støtten er for noe og hvordan den blir utbetalt.
Men 200.000 kroner i støtte fra staten når man føder barn er ikke dårlig.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 10:33   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

Nå er jeg ikke noe god på tyske lover og regler akkurat ( ) men de har vel ikke akkurat fødselspermisjon spesielt lenge der nede.
Jeg kunne dog godt tenkte meg 200 000 + 1 år lønnet permisjon.
DET hadde vært noe det!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 10:35   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

Uten at jeg vet noe mer enn det som står der om tyske regler: Jeg tviler sterkt på at dette er bedre enn norske ordninger - det er mange som får mye mer enn 200.000 i året i fødselspenger her i landet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 10:36   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

Jeg ville heller hatt min egen 80% lønn i ett år. Mye mer enn 200 000 det.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 10:41   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tviler sterkt på at dette er bedre enn norske ordninger - det er mange som får mye mer enn 200.000 i året i fødselspenger her i landet.

Stemmer nok det; dette er i stedet for lønna permisjon, ikke i tillegg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 10:47   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

For meg som er hjemmeværenede så hadde dette vært mye penger.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 14:50   #7
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

For meg som er hjemmeværenede så hadde dette vært mye penger.

Signerer og jeg hadde sagt Tusen hjertelig takk.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 15:22   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

Det er nok ikke så gullkantet som Dagbladet får det til å høres ut hvertfall...
Mor eller far får opp til 67% av lønna si oppad begrenset til 1800 Euro/mnd i opptil 14mnd for å være hjemme i barselpermisjon.

Ikke helt ulikt systemet her, men dårligere betalt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 17:02   #9
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

Ja, jeg tror ikke så mange land topper Norge og Sverige på dette området!

  Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 17:35   #10
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg kunne dog godt tenkte meg 200 000 + 1 år lønnet permisjon.
DET hadde vært noe det!

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:34   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten..

Altså en ordning litt dårligere enn den skandinaviske (og knyttet til dagens lønnsinntekt, som her), men det er jo flott at de går rette veien! :kidoki:

En kjempeforbedring, tydeligvis, fra det som har vært. Alle vestlige land sliter jo med lave fødselstall, og jeg er overbevist om at den nordiske modellen er rette vei å gå, og at det er VELDIG lønnsomt for samfunnet å belønne barnelaging kombinert med yrkesdeltagelse.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:47   #12
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten.. (Dagbladet)

Det jeg lurer på om denne summen gjelder alle mødre, også dem som ikke er i jobb, men er hjemme, med eller uten barn.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 22:54   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenk å få denne støtten fra staten.. (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Det jeg lurer på om denne summen gjelder alle mødre, også dem som ikke er i jobb, men er hjemme, med eller uten barn.

Jeg forstod det slik at den er knyttet ti lønnsinntekt, som vår permisjon.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no