Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Fitbit Ionic?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-18, 23:20   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Fitbit Ionic?

Er det noen som har erfaring med Fitbit Ionic her? Funker den bra som treningsklokke? God gps og pulsmåling? OK batterilevetid? Funker den med meldinger fra mobil? Ser den pen ut på armen, eller blir den klumpete?


Er den verdt pengene, mon tro? Eller skal jeg vente og se om det kommer noe enda bedre i løpet av høsten? Jeg er på jakt etter en treningsklokke som er så pen at jeg kan bruke den hele tiden.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 23:29   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Hvorfor ser du ikke på Fitbit versa?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 23:31   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Jeg synes den ble alt for stor.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 00:32   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor ser du ikke på Fitbit versa?

Hmm, godt poeng, den hadde jeg jrg ikke sett på. Men har den innebygd gps? Har dubden?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 01:14   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Nei, ikke GPS, men jeg har den. Er veldig fornøyd.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 09:02   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Jeg er også veldig fornøyd med Versa. Spesielt med at jeg har vevd reim, de i plast (eller silikon?) blir så klamme. Men den mangler GPS da, så om du vil gpstracke trening må du ha med telefonen.

Hvis du har Huawei-telefon er ingen av Fitbitene kompatible, bare så du vet det. Noen får det til å funke, men ikke alle.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 11:59   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Bruker dere den på feks løpeturer? Eller mer som et litt avansert treningsarmbånd?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 12:05   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Nå løper jeg ikke lenger, men den funker fint til det ja.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 12:24   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Jeg ønsker meg Versa, også fordi den er pen nok til å være vanlig klokke. Jeg hadde den aller første Fitbiten og var veldig fornøyd med samspillet med eplefonen. Hvis en blir motivert av å se bevegelsesmønstre, så er det jo helt supert. Jeg tenker å bruke Endomondo i tillegg, mest fordi jeg har så fin graf hittil i år.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 16:01   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Jeg har Blaze, og vurderer også å oppgradere til Ionic. Primært fordi jeg ønsker en med innebygd gps, men også fordi jeg håper den har bedre pulsmåler. Blaze'n min klarer ikke å måle pulsen når jeg blir svett - og jeg svetter ekstremt når jeg trener, så det er et stort problem. Noen som har erfaring med om Ionic er bedre der?

Jeg elsker Fitbit sin app, så det sitter langt inne å bytte til et annet merke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-18, 15:17   #11
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Jeg har Ionic. Uten tvil Fitbits beste så langt, jeg har hatt de foregående to toppmodellene også.

Veldig bra som aktivitetsmåler, men dersom du er veldig aktiv og pulsmåling er viktig bør du muligens gå for en klokken med pulsbelte.

+Lekker (synes jeg)
+Meget lang batterilevetid dersom du ikke bruker GPS
+Mange kule design på urskiven du kan velge i
+Kan kobles opp med Strava og Relive (relive.cc) slik at du kan få treningsøktene dine visualiser på kart rett etter økten
+En haug med apper og innebygd coach med programmer som kan hjelpe deg med treningen.
+Veldig god treningsapp med oversikt over alt du trenger

-Stor(ish). Egentlig mer tykk enn stor siden den har GPS innebygd
-Ikke alltid 100% stabil programvare - Fitbit kløner det noen ganger til for seg selv og introduserer irriterende bugs. Nå sist så falt nettopp tekstmeldinger på klokken ut og var borte til neste oppdatering.

Jeg anbefaler Ionic, men prøv den på armen først.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-18, 15:32   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

På min arm så Iconic ut som en sånn fangelenke.

Her er et par sammenlikningsartikler:
https://www.dinside.no/fritid/bor-du...ionic/69980321
https://www.imore.com/fitbit-versa-v...should-you-buy

Den eneste forskjellen er vel egentlig at Versa ikke har innebygget GPS, men kan bytte reim. Resten er det samme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-18, 16:43   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fitbit Ionic?

Jeg kom meg i butikk i går og fikk prøvd ionic på armen. Versa var utsolgt. Den var overkant stor, ja. Han i butikken klarte ikke umiddelbart å anbefale den heller. Litt mismodig på vei hjem oppdaget jeg at Samsung lanserer smartklokke som ser ut til å oppfylle alle mine behov (pen klokke, treningsklokke og smartklokke) om kun 2 uker. Må bare klare å overbevise meg selv om at jeg har fortjent den.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no