Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-18, 14:31   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg har ganske ofte observert kvinner som henter en mann, der mannen kommer bort til bilen, kvinnen går ut av førersetet og setter seg i passasjersetet. Evt. at de bytter andre veien dersom mannen skal av og kvinnen skal ha bilen videre.

For meg er dette helt merkelig og rart. Og det virker jo tungvint når man må stoppe og bytte plass. Jeg syns jo det er ganske greit å bare kunne slippe av noen uten å måtte parkere og gå ut av bilen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:32   #2
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Ja, fordi jeg egentlig ikke liker å kjøre bil, mens mannen gjør det.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:35   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har ganske ofte observert kvinner som henter en mann, der mannen kommer bort til bilen, kvinnen går ut av førersetet og setter seg i passasjersetet. Evt. at de bytter andre veien dersom mannen skal av og kvinnen skal ha bilen videre.

For meg er dette helt merkelig og rart. Og det virker jo tungvint når man må stoppe og bytte plass. Jeg syns jo det er ganske greit å bare kunne slippe av noen uten å måtte parkere og gå ut av bilen.

Nei, hvis vi kjører sammen og jeg skal lengst slik at jeg slipper av ham på veien eller plukker ham opp bytter vi ikke plass, men jeg er ikke glad i å kjøre bil, så når vi setter oss i bilen sammen og skal til samme sted er det han som kjører.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:35   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Ja. Jeg orker ikke å ha mannen min som passasjer. De eneste gangene han er passasjer når jeg kjører, er hvis han skal sove.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:35   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Da jeg var frisk, så og si aldri.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:38   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nei, det skjedde sjelden. Mest fordi det er så stor størrelsesforskjell på oss at det var knotete å bytte plass. Jeg har alltid foretrukket å være passasjer, så jeg kunne gjerne byttet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:40   #7
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Ikke med mindre det er en spesiell grunn til det, og da kunne det like gjerne vært omvendt.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:40   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nei, ikke med mindre det er en spesiell grunn til det (jeg er dødstrøtt og vil bytte, han skal slippe meg av etter et lite stykke etc)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:40   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nei. Haha. (Nå er jeg singel, da. Tror ikke det var derfor.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:43   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Haha, mannen min hater å være passasjer, så det har sikkert hendt, men nå nekter jeg, av prinsipp.

Men jeg ER, når sant skal sies, en dårligere sjåfør når jeg har mye gnål rundt meg (blir lettere distrahert), og han kan tidvis bidra til det, så som oftest velger jeg å la ham kjøre hvis vi starter hjemmefra sammen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:45   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nei, jeg har bevisst insistert på å kjøre minst halvparten av tiden. Ellers vil jo jeg forbli en dårlig sjåfør og mannen bare bedre og bedre, da ville det til slutt vært en selvfølge at han alltid kjører fordi jeg er så uvant med å kjøre.

Nå har jeg i flere år kjørt bil til jobb mens mannen kjørte kollektivt, og da var det oftest han som kjørte på familieturer. Dog hadde det ikke falt meg inn å bytte plass med ham så han skulle få kjøre når jeg først sitter bak rattet. Med noen unntak om trøtthet og sånt, selvfølgelig.


Sist redigert av Timar : 05-09-18 kl 14:50.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:45   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Hvis jeg henter ham, så fortsetter jeg å kjøre. Hvis vi kjører sammen et sted, og jeg skal kjøre videre, så kjører han oss frem til der han går av.

Jeg vet ikke helt hvorfor. Da vi først kjøpte bil, så trengte han øvelse i bykjøring. Men det er nå over 12 år siden, så han har blitt riktig så flink.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:47   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Ja det hender det at jeg gjør, og motsatt.
Ingen av oss er spesielt glade i å kjøre bil og ofte er det den som er minst sliten som kjører.
Stort sett bytter vi ikke plass når vi henter den andre.

I den ene bilen er det dog best for beinplass at mannen kjører. Han har korte bein og trenger svært lite beinplass både som sjåfør og passasjer. Jeg trenger masse beinplass som sjåfør, litt mindre om jeg er passasjer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:50   #14
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Ikke med mindre det er en spesiell grunn til det, og da kunne det like gjerne vært omvendt.

Samme her.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:54   #15
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Omvendt. Han vil aller helst at jeg skal kjøre, mye mer behagelig å sitte på.

Men ja, jeg ser det med ujevne mellomrom. Og svigerfar synes det er tungt å akseptere at mannen min helst sitter på.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:54   #16
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nope. Vi kjørte 4500 km på roadtrip i sommer, mannen kjørte ikke en meter. Han har ikke lappen da. Men jeg hadde sikkert kjørt uansett, jeg liker å kjøre bil men hater å være passasjer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:55   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nei, men mannen kjører mest da han liker bedre å kjøre bil enn meg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:57   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nei, ikke på kortere distanser. På lengre turer kjører han, fordi han så lett blir bilsyk som passasjer.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:59   #19
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Kunne ikke falle meg inn! Jeg elsker å kjøre bil, mannen synes det er greit nok, og hvem som kjører når er hipp som happ. Regner man antall kjørte kilometer er jeg en atskillig mer erfaren sjåfør enn han, regner man erfaring i å unngå veibomber og lignende han han en fordel....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 14:59   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Ja, mannen min hater å være passasjer, tar over bilen fra faren sin, broren sin, meg og kompiser hvis han kan. Han liker å kjøre laaaangt og blir lite sliten av kjøring, jeg er mer stressa sjåfør og blir sliten av langkjøring. Men han har blitt bedre, nå kan han sitte på med meg i hverdagen på korte turer.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no