Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-15, 12:16   #1
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Lillebror pløyer seg gjennom Kaptein Supertruse i full fres. Han har lest tre bøker på en uke.

Noen som har forslag til andre bøker som faller i smak for Kaptein Supertruse-fans?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 12:18   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Gutta i trehuset med 13. etasjer (som følges opp med 26., 39. og 54. etasjer også).

Eventuelt Gangsterbestemor eller Gummi Tarzan.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 12:32   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

De bøkene Tjorven nevner ja. Og Dragetrenerbøkene av Cressida Cowell.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 12:39   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Supertruse-bøkene slår an, altså? Er det viktig å lese dem i rekkefølge?

Jeg har to barn som er flinke til å lese, men egentlig ikke så glade i å gjøre det, så jeg trenger litt inspirasjon.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 12:50   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Kaptein supertruse er usedvanlig lettlest. Knerten er glad i å lese, men liker at det er litt bilder underveis. Disse slukte han.

(Det samme med Gutta i trehuset. Svært lettlest og visstnok veldig morsomme.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 12:53   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Flink sønn.
Min gutt har endelig også funnet leseglede og leser nå endelig helt frivillig i 20 minutter hver dag.
Han har også lest alle bøkene som er nevnt over her. Jo mer skrull, jo bedre.
Prøv også Den rikeste gutten i verden.
Han har tidligere også lest alt av Rampete Robin og Raggmonstrene i Dunderly.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 13:17   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Henger her for tips.Min likte ikke gutta i trehuset, gummitarzan eller gangsterbestemor.
Nå omdagen leses det mest faktabøker i grunn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 13:24   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Hva med Svein og Rotta? Ikke fullt så mye tøys.
Min gutt har ikke lest de selv men jeg har lest mange av de for han tidligere.
Og Doktor Proktor-bøkene. Litt lange setninger noen steder..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 13:48   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Kurt er grusom. Lest alle fire nå. Han elsker de.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 19:27   #10
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Flotte tips! Noe har vi lest før, men langt fra alt. Jeg blir veldig glad for enda flere tips, hvis noen vet om andre bøker også.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 19:31   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Eldste hos meg leste kaptein supertruse tidligere i vinter, og gikk over på pingles dagbok etterpå. Jeg vet ikke om de er på samme nivå eller om det er forskjell.

07-modellen min er på et myyyye lavere nivå, med bøker med maks 4 linjer på hver side.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 21:58   #12
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Storebror har ikke lest Kaptein Supertruse, men leselysten hans kom samtidig med at han lånte en "En pingles dagbok"-bok. Det er den eneste bokserien som virkelig har fenget, og han har nå pløyd gjennom alle bøkene på relativt kort tid. Neste på lista er "Gutta i trehuset på 13 etasjer".

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 22:03   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Hva med Tzatsiki-bøkene? De har min lille store elsket og slukt.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 00:09   #14
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Siden jeg startet tråden har han lest alle Kaptein Supertruse-bøkene, "Brune" som bibliotekaren anbefalte, i kveld leste han ferdig Gutta i trehuset med 13 etasjer og begynte på 26 etasjer.

39 etasjer ligger og venter på biblioteket, og han står på venteliste for å få 52 etasjer.
Gummi-Tarzan er bestilt.

Deretter tenker vi prøver Kurt er grusom og Tzatsiki-bøkene. Vi har nesten alle Pingledagbøkene, men de tenkte jeg vi skulle spare til sommerferien.
Raggmonstrene i Dunderly, Rampete Robin, Svein og Rotta og Dragetrenerbøkene er notert!

Den rikeste gutten i verden, Gangsterbestemor og Doktor Proktor-bøkene har vi lest tidligere.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 00:12   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Min leste ikke Kaptein Supertruse selv, men han elsket alle Kurt bøkene (jeg må innrømme at jeg også likte de). Vi er litt i villrede på hva vi skal finne på nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 00:16   #16
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Er det noen som har lest Timmy Tabbe? Ser ut som de kan falle i smak hos Lillebror.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 15:24   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

For en herlig lesehest Lillebror er!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 15:44   #18
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

For en herlig lesehest Lillebror er!

Takk! Det synes jeg også!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 21:44   #19
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Ser han har lest Brune. Utrolig bra bok. Mener det kommer en som skal hete Hvite også. Unga her har lest og likt de bøkene du har nevnt. Kan også nevne Tom Gates: Min geniale verden. Her leses bok 2 nå. Litt likt pinglen, men humoren er enklere (i pinglebøkene misser de yngste leserene en del av poengene). Timmy Tabbe har blitt påbegynt 2 ganger, men blir aldri fullført. Ellers falt Familie på boks (Alle sammen sammen) i smak. Bok 2 der var litt for mye kjæreste greier, så den ville jeg ventet med.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 21:47   #20
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva leser barna etter Kaptein Supertruse?

Verdens verste rektor var også morsom. Straks blir Verdens verste ferie utgitt, da får vi se om også den faller i smak.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no