Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-09, 11:25   #101
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Av en eller annen grunn stusser jeg fælt over hva Monsen mener med "den siden som tapte krigen". Hun taler rasehygiene på høyt nivå ved å akke seg over at såkalte råvarer, Gud forby, hentes hos mennesker som ikke nødvendigvis er religiøse eller psykisk modne sunne mennesker.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 11:30   #102
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Av en eller annen grunn stusser jeg fælt over hva Monsen mener med "den siden som tapte krigen". Hun taler rasehygiene på høyt nivå ved å akke seg over at såkalte råvarer, Gud forby, hentes hos mennesker som ikke nødvendigvis er religiøse eller psykisk modne sunne mennesker.

Det er nettopp det, hun greier ikke å argumentere skikkelig eller konsekvent, hun synseføler på nivå med de verste tuppene her på FP og jeg kan altså ikke fatte at selv om hun har tittel filosof at noen tar dette mølet hennes seriøst. Det er så faglig svakt at hun ikke er mer helhetlig.

Jeg reagerer sterkere på det enn om hun hadde kommet med sterke meninger som var konsekvente og helhetlige men som jeg var uenig med, for da kan man i det minste diskutere og argumentere.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 11:33   #103
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Jeg reagerer sterkere på det enn om hun hadde kommet med sterke meninger som var konsekvente og helhetlige men som jeg var uenig med, for da kan man i det minste diskutere og argumentere.

Ja, og eg reagerer eigentleg veldig på at Fritt Ord meiner at det er samfunnet som har knebla henne gjennom ikkje å ta argumentasjonen hennar alvorleg. Dei (av alle) burde gjenkjenne hanglande argumentasjon og hersketeknisk synseri.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 11:55   #104
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Synes bare det er tragisk at hun fikk Fritt ord-prisen. Dama kan jo selvsagt få lire av seg så mye svada hun vil, men at hun i tillegg blir berømmet med en pris for dette, er jo bare helt uforståelig.
Argumentene hennes henger jo ikke sammen, og mange av de såkalte "sannhetene" hennes, er jo bare synsing.
Blir ellers imponert over alt hun vet om følelsene til oss som er adopterte- man skulle tro vi var like forskjellige som alle andre, men det kan jo selvsagt være at jeg er så skadet etter å ha blitt oppdratt av fremmede at jeg ikke skjønner hva hun mener...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 12:33   #105
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Jeg synes hun er en skam for filosofstanden!

Det kunne vært interessant å levere inn en oppgave på vgs basert på hennes argumentasjon og sett hva slags karakter man ville ha fått. Jeg trodde virkelig at en som har studert såpass lenge ved et universitet så hun har fått tittelen filosof ville klart å argumentere- og sjenerelt skrive- bedre enn en videregåendeelev.

Forøvrig så jeg et sitat utenpå Dagbladets forside i dag. Jeg synes det passer veldig godt for Monsen. Dessvere har jeg glemt sitatet nå, men kanskje noen her sitter på papirutgaven?

Ellers venter jeg i spenning på neste års utdeling til Tore Tvedt e.l.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 12:36   #106
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Blir ellers imponert over alt hun vet om følelsene til oss som er adopterte- man skulle tro vi var like forskjellige som alle andre, men det kan jo selvsagt være at jeg er så skadet etter å ha blitt oppdratt av fremmede at jeg ikke skjønner hva hun mener...

Pøh. Alle vet da at adopterte er rotløse personer som desperat søker sine ekte foreldre så man kan se hvem man ligner på og at man vokser opp og føler seg utenfor og annerledes i familien man har vokst opp i.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 13:02   #107
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

akkurat

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Pøh. Alle vet da at adopterte er rotløse personer som desperat søker sine ekte foreldre så man kan se hvem man ligner på og at man vokser opp og føler seg utenfor og annerledes i familien man har vokst opp i.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 19:19   #108
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Forferdelig pinlig å sitte og høre på Monsen. Hun fikk spørsmålet (på tabloid) om hun har sagt: "Ingen ønsker et homofilt barn". Hun benekter å ha sagt dette, men at hun i forbindelse med et intervju skal ha sagt at homofile selv har sagt at de ikke ønsker at sine barn skal bli homofile. Med mennesker som Monsen på skjermen, som får en pris for å krenke og diskriminere andre mennesker, skjønner hun altså ikke at homofile ikke ønsker at de skal måtte gjennomgå det de selv har måtte gjennomgå, spesielt i møte med mennesker som Monsen og andre gufs fra fortiden.

Jeg er en stammende idiot som sliter med å formulere meg muntlig IRL, men jeg tror jammen meg at jeg er bedre til å snakke enn henne. Argumentene hennes tar utelukkende for seg far- og morløse barn, og jeg skjønner fremdeles ikke hvordan hun kan linke dette til den nye ekteskapsloven. Hennes andre (og siste?) argument er mobbing.

Jeg husker et par tårer på kinnet mitt den dagen ekteskapsloven ble vedtatt, så glad var jeg. Og at dette møkkamennesket bruker tid og energi på å kjempe mot andre menneskers kjærlighet til hverandre gjør meg steikanes forbanna.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 19:25   #109
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Et tillegg: Hvorfor i heiduras tror folk at vi som er uenige med Monsen og imot hennes tildeling av prisen ønsker å gi henne munnkurv? Det er da for pokker vi som motpart som knebles ved at vi ikke får uttrykke vår uenighet med førkja.


Sist redigert av Skremmern : 06-05-09 kl 20:31.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 20:12   #110
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Argumentene hennes tar utelukkende for seg far- og morløse barn, og jeg skjønner fremdeles ikke hvordan hun kan linke dette til den nye ekteskapsloven.

Det kan virke som hun tror at barn blir til ved at foreldrene gifter seg.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 20:29   #111
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg er enig med Lisa og tror at flertallet i befolkningen deler helt eller delvis Monsens mening.

De fleste tør bare ikke vedkjenne seg det offentlig.

Jeg synes folk flest er nokså tolerante når det gjelder homser på TV eller langt unna deres eget liv, men ønsker ikke å ha legningen inn i vennekretsen eller gud forby- egen familie.

Jeg er ikke enig i det altså. En generasjon opp fra meg har deler av slekta vært rimelig homofobe. Homoer er noen rare skrullinger som bor 'i byen' og gud forby om vi skal ha noe med dem å gjøre. Men i dag er de ikke lenger bare noe man ser på TV. De finnes i alle miljøer, i alle aldre og fasonger og langt de fleste kjenner noen tror jeg. I alle fall - både min far og min onkel har forandret seg de siste ti åra de også. Begge pleier omgang med homofile venner uten at det er mystisk med det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no