Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?
Jeg er en bitterfitte 7 8,43%
Jeg er en glitterfitte 9 10,84%
Denne undersøkelsen burde ha vært slettet fra FP! Den senker kvaliteten på forumet delux! 9 10,84%
Jeg er en brokkoli 58 69,88%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 19:27   #41
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg kan bruke fitteordet, altså, selv om det er kjempevulgært. Om det er noen jeg virkelig, virkelig ikke liker og som i tillegg har oppført seg bedritent, så kan jeg finne på å kalle de en fitte. Helst så ingen hører, men det kan nok glippe ut også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:41   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg dr ganske fritt-talende, men grensa går ved fitte. Det er et veldig vulgært ord, og veldig lower class i mitt hode.

Samme her. Jeg kan si det utroligste, og mannen kaller meg tidvis vulgær. Men jeg kaller ikke folk fitte. Det er som å kalle en mann kuk. Nei, det er verre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:52   #43
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Samme her. Jeg kan si det utroligste, og mannen kaller meg tidvis vulgær. Men jeg kaller ikke folk fitte. Det er som å kalle en mann kuk. Nei, det er verre.

Men som du ser over, så kan jeg kalle noen for fitte om jeg blir veldig ekstremt rasende. Som en bekjent, som var utro mot mannen sin på mannens bursdagsfest og med mannens kompis.

Kuk er hakket bedre, jeg har omtalt en manipulerende drittsekk av en spillegal kvinnemishandler for en kuk. Eller en pikk, jeg husker ikke helt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:57   #44
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Tror jeg er en (brokkoli)dusk

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:58   #45
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Der jeg kommer fra er det nok i dagligtalen enda,eller ordet er vel fetta og ikke fitte,man kan putte hest foran det også.
Det hendet nok at det glipper over ut når jeg er skikkelig forbanna og ingen hører meg.
Utover det så er jeg ikke bitter,full av glitter eller brokkoli.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:10   #46
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Ikke et ord jeg bruker så veldig mye, men er iallefall ingen glitterfitte. Om jeg noen gang har brukt det så er det som et skjellsord når ting går skikkelig på tverke eller jeg sparker lilletåa/slår meg på skinnleggen som et ord i en lang remse av andre stygge ord. På min dialekt blir det "fett" eller "fettå". Ikke pent, men på samme nivå som kuk. Bruker ingen av delene i dagligtale kan du si.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:12   #47
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Bruker forresten gjerne ordet feminist om meg selv.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:45   #48
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Alle former for "kjønnsbanning" er vulgært og usmakelig.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:50   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg skjønner egentlig ikke hva spørsmålet er. Hva er bitterfitte og glitterfitte?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:58   #50
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Fittstim og Råtekst er lest og lest igjen, men ordet fitte hører ikke hjemme i dagligtalen min. "Nedentil" er mer meg. Bitternedentil, Glitternedentil, Brokkoli!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:17   #51
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Altså. Fitte er liksom søringsvarianten, et ord man bruker når man skal være fin på det. Det heter fetta. Fitte er nesten prippent i forhold.


Men seriøst, hvis det skal være likestilling så må man kunne bruke fitte og fetta på lik linje med hankjønnsvariantene av ordet. Kuk og hestpeis. Sistnevnte er til og med akseptert av myndighetene hvis man skal tro historien.

Jepp, men det er ikke uttrykk jeg bruker ofte. Det har imidlertid hendt at personer har provosert meg så til de grader at begge disse uttrykkene har vært de eneste som har ytt de primitive reaksjonene fra meg med rettferdighet.
Men det er "fetta" og "kuk" som gir mening. Fitte og penis blir bare vulgært og kommer aldri til å bli brukt på den måten av meg. Hm... jeg ser dette blir merkelig, men det må være noe med dialekten som gjør at betydningen er innforstått på en annen måte.

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:36   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er ganske fritt-talende, men grensa går ved fitte. Det er et veldig vulgært ord, og veldig lower class i mitt hode.

Helt enig!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 23:47   #53
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Usmakelig og vulgært ord som jeg ikke bruker. :brokkoli:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 01:04   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg ser bort fra fitte-delen, og da står vi igjen med glitter og bitter. Da er jeg glitter.

Fitte er et forferdelig stygt og vulgært ord. Jeg tror aldri jeg har sagt det høyt engang.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 02:49   #55
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg er ingen av delene og jeg bruker ikke betegnelsen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 11:47   #56
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Altså. Fitte er liksom søringsvarianten, et ord man bruker når man skal være fin på det. Det heter fetta. Fitte er nesten prippent i forhold.


Men seriøst, hvis det skal være likestilling så må man kunne bruke fitte og fetta på lik linje med hankjønnsvariantene av ordet. Kuk og hestpeis. Sistnevnte er til og med akseptert av myndighetene hvis man skal tro historien.

Jeg hadde ei venninne som snakket pent, og som ikke kunne si fetta men sa fitte i stedet. Det ble behørig påpekt ja. Hun var så fin på det at hun sa fitte.

Jeg sier forøvrig hverken fitte eller kuk og ihvertfall ikke pikk.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 11:53   #57
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes det er slightly irriterende at folk er så tilbakeholdne med å kalle seg feminister. :digresjon:

Jeg har en viss forakt for ord (det er kun ved å være på FP, at jeg har fått noe som helst varme følelser for språk. FP. )

Jeg kjenner for mange som tror at de er har skjønt det, men egentlig er de slik:

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg skjønner egentlig ikke hva spørsmålet er. Hva er bitterfitte og glitterfitte?

Det er referanser til feministisk litteratur. Bitterfitte, kommer fra den svenske boken med samme navn. (jeg har ikke lest den) Denne:


Glitterfitte. Er det norske tilsvaret, også en bok. Akkurat hva det er kan jeg ikke svare helt på. Jeg er halvveis i glitterfitter, og det ligner mye på Råtekst, samme format, samme litterære sjanger.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 13:47   #58
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg synsf-ordet kan være effektivt i sammenheng med å kjøre en liten tå inn i et bordben eller knuse en iPhone mot asfalt. Ellers ikke.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no