Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lamper er så vanskelig!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-14, 23:13   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Lamper er så vanskelig!

Bah!

Lamper er så innmari vanskelig! Vi pusser opp to rom i hovedbygningen, og etter x-antall prøvebokser med maling er nå turen kommet til å finne lamper. :svett:

Foreløpig er det storgangen vi er mest usikre og uenige om.
Det er dobbel utgangsdør, og på ene veggen ved siden av døren er det knaggrekke og hattehylle, på andre veggen ingenting. Rett frem til høyre går trappa opp til 2. etg. Rett frem til venstre går en enkel dør inn til en stue. På veggen til venstre er en dobbeldør inn til ei stue som også pusses opp nå. Veggen til høyre er ikke noe stort mer enn ei enkel dør inn til ei stue. Resten av den plassen tar trappa opp.

Gangen er på litt i overkant av 20 kvm. Vi ser for oss to litt fine taklamper ala disse. Se bilde. (blir en link også, dette bildet får jeg ikke til å legge inn:http://www.skeidar.no/produkter/grand-plafond-12246)

Mannen ønsker seg på hver side av den doble utgangsdøren en type "uplight" lampe. Jeg har klart å finne èn som kunne passert. Men til en pris jeg synes er noget i overkant. Så, finnes det noe som dette der ute? Har du sett noe? Vet du hvor jeg kan lete?
Det bør være i litt gammel, typ herregårdstil. Til økonomipris.

Oppdatert med bilder av resultat!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 61004.jpg (26,4 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg 36259.jpg (114,9 KB, 13 visninger)
__________________
Snuppa 98
Poden 05

Sist redigert av Bloppy : 08-12-14 kl 14:37. Årsak: Oppdatert
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-14, 23:49   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lamper er så vanskelig!

Jeg tror egentlig "herregårdsstil" og "økonomipris" er gjensidig utelukkende, sånn pr. definisjon.

Har dere vurdert i lete på antikvariat? Eller ta en langhelg i Praha og finne noe der?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 00:02   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lamper er så vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror egentlig "herregårdsstil" og "økonomipris" er gjensidig utelukkende, sånn pr. definisjon.

Har dere vurdert i lete på antikvariat? Eller ta en langhelg i Praha og finne noe der?

You think?

Jeg har vært i hele 1 bruktbutikk, men da så jeg kun etter lysekrone til storstua. De hadde ingen som er store nok. Jeg så ikke lamper til gangen. Jeg synes i utganspunktet ikke slike lamper som mannen ønsker seg er fine. Men er villig til å inngå et kompromiss om vi skulle slumpe til å finne en som faktisk ser ok ut. De skal visst gi et veldig fint lys.

Bruktbutikker er notert. Mulig jeg tar en ny tur på torsdag og myser litt.
Takk for tips! Helgetur utgår. Vi må være ferdige til jul.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 14:42   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lamper er så vanskelig!

Vi er ferdige med oppussingen. Nesten. Vi manlger bare litt lister, og få på plass ovnen og plate under den. Og møblering.

Vi fikk faktisk etter mye om og men bestemt oss for lamper, og til en helt grei pris.
Totalt kom de på nesten 6k.

Blir det ikke fiiint? Ikke så himla lett å ta bilder av lamper med lys i dog. :mumler:

Storsua:





Storgangen:



__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no