Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Be om prisavslag eller ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-15, 10:04   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Be om prisavslag eller ikke?

Mannen min og jeg fikk et uinnrammet bilde i gave. Det hadde ikke standarddimensjoner, så vi måtte på rammebutikk for å få det spesialinnrammet. Dette betalte vi 600 kroner for. Da vi hentet det, så vi at det var plassert skjevt i rammen. Ikke bare litt, men VELDIG skjevt. Vi klagde og fikk (selvsagt) levere inn bildet på nytt. På lørdag hentet vi bildet igjen. Det var bedre, men både mannen min og jeg syntes fortsatt det var skjevt. Vi målte med tommestokk og fant et avvik på 1 mm. Hun i butikken mente vi kunne ta med bildet hjem og se om det fortsatt så skjevt ut når vi hang det på veggen, så vi sa ja til det. Men vi føler at det fortsatt vises at det er litt skjevt. Det er nemlig en svart strek som går over hele bildet som gjør skjevheten veldig tydelig. Hadde det ikke vært for den streken, hadde vi vel ikke sett det.

Jeg har tenkt å ringe dem etterpå og si at vi nok en gang vil levere tilbake bildet. Men dette blir da tredje gang vi må innom butikken pga. dette. Bør vi bare være glad til om de villig til å rette på feilen eller kan vi kreve litt prisavslag?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 10:48   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Be om prisavslag eller ikke?

I og med at det er veldig mye "frem og tilbake" for dere med tanke på levering/henting etc av bilde, så går det jo an å høre om det er noe avslag for "ulempen" ved det, men (med forbehold om at jeg ikke aner hvor stort bilde er) så hørtes ikke 600,- ut som veldig dyrt for innramming? Jeg er vant til at de (selv for det jeg regner som små bilder) er atskillig dyrere. Vi har ved en anledning måtte levere inn ett bilde for reinnramming (og vi har rammet inn mange bilder de siste årene) grunnet feil fra rammeverkstedets side, inget avslag, men beklagelse for uleiligheten.

Jeg synes imidlertid at det var merkelig at de ba dere ta med bilde - dersom skjevheten er synlig, selv bare 1 mm, ville jeg virkelig forvente at rammeverkstedet bare fikset det. Min erfaring er at dersom man ser skjevheten på nært hold, blir det stort sett bare verre når det kommer opp på veggen, og jeg er en uhelbredelig "bilderetter" som ville blitt overfokusert på ett slikt bilde...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 10:54   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Be om prisavslag eller ikke?

Når man først har sett en slik skjevhet så er den umulig å un-see. Jeg hadde forlangt at de rettet det opp. Jeg syns innrammingen var hysterisk billig, så jeg hadde nok ikke spurt om prisavslag, men jeg syns godt dere kan gjøre det. Det er jo usedvanlig slett jobb, og dere har jo brukt mye tid på å reise frem om tilbake til butikken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 10:55   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.423
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Be om prisavslag eller ikke?

Hvis dere maa kjöre langt hver gang for aa komme til butikken, ville jeg bedt om prisavslag. Hvis ikke, synes jeg det var en ganske billig innramming og jeg ville vaert fornöyd med at det ble rett til slutt.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:07   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Be om prisavslag eller ikke?

Det var et veldig lite bilde, da, som blir rammet inn i enkleste svart plastinnramming, så det er ikke slik at 600 kroner er latterlig billig. Jeg har uansett snakket med dem nå, og sagt at vi leverer inn bildet på nytt, og at dersom det ikke blir rett denne gangen, så vil vi kreve prisavlag. Det blir mye styr for oss, for de har ikke gunstige åpningstider og vi må kjøre ens ærend. Så det er irriterende at vi må bruke så mye tid på dette bare fordi de tydeligvis ikke gidder å være nøye. Vi har for øvrig fått god service i butikken. De sender arbeidet fra seg, så det er ikke de ansatte i butikkens feil.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:10   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Be om prisavslag eller ikke?

Du kan vel evt heve kjøpet og få ordnet det en annen plass og?
- Om butikken er god på service, så skulle de kanskje ha tilbudt seg det selv? Det er jo noe med at når man betaler såpass mye for en tjeneste, så forventer man jo at jobben gjøres skikkelig.

(Å ramme inn bilder er jo styggdyrt)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:12   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Be om prisavslag eller ikke?

Ja, hadde det vært meg som drev butikken, hadde jeg blitt rimelig forbannet på underleverandør, altså, og kanskje foreslått heving av kjøpet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no