Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Dine beste tips for rom med skråtak

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-12, 08:16   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Dine beste tips for rom med skråtak

Vi må gjøre om lekerommet til ungene til rom til guttungen, dette er ett stort og godt rom, men det har skråtak og knevegger.

Har dere noen gode tips? Jeg ser for meg at han skal få sen og sitteplass med tv og tvspill.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:54   #2
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Vi har også skråtak og knevegger på barnerommene. Vi har plassert seng og en lav reol inntil kneveggen for å utnytte den best mulig. Så har han normal høyde på den delen av rommet som brukes til lek.
Så når kneveggene er utnyttet står vi ganske fritt til å innrede resten som vi ønsker.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 13:09   #3
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Signerer Geitrams. Størsta har også rom av den typen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 14:07   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Skråskap som er bygget "oppover" fra der kneveggen starter og opp mot full takhøyde. Det løste klær- og lekekasseproblemene våre.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 21:22   #5
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Vi renoverer et hus fra 30-tallet og i 2. etg har vi fire rom med skråtak. To av disse skal pusses opp i vinter, begge skal bli barnerom, så denne tråden vil jeg gjerne delta i. Det er ikke så store rom, så planen min har også vært å gå for selvsnekret seng med reoler/skuffer i den ene enden. Jeg har også tegnet inn skuff under sengene, som kan dras ut og brukes til overnatting ved behov. Er det noen av dere som har felt inn spotter eller annen belysning i skråtaket, f.eks. som leselys over senga?

Kan jeg tilføye en til utfordring i tråden? Jeg tar sjansen. Vi har vindu som tar opp den ene kortveggen, og dør på den andre, og da blir mye av veggen rett over skråtak-veggen vanskelig å benytte til noe fornuftig uten at det stenger enten for døra eller vinduet. Hva annet bør en få plass til på et (gutte)rom (2,5 og 1 år)? De har foreløpig lekene sine i tilknytning til loftstua, og dette kommer vi nok til å fortsette med i alle fall noen år framover.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 21:23   #6
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Det med vindu og dør er også vårt problem ja.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 21:26   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Vi renoverer et hus fra 30-tallet og i 2. etg har vi fire rom med skråtak. To av disse skal pusses opp i vinter, begge skal bli barnerom, så denne tråden vil jeg gjerne delta i. Det er ikke så store rom, så planen min har også vært å gå for selvsnekret seng med reoler/skuffer i den ene enden. Jeg har også tegnet inn skuff under sengene, som kan dras ut og brukes til overnatting ved behov. Er det noen av dere som har felt inn spotter eller annen belysning i skråtaket, f.eks. som leselys over senga?

Kan jeg tilføye en til utfordring i tråden? Jeg tar sjansen. Vi har vindu som tar opp den ene kortveggen, og dør på den andre, og da blir mye av veggen rett over skråtak-veggen vanskelig å benytte til noe fornuftig uten at det stenger enten for døra eller vinduet. Hva annet bør en få plass til på et (gutte)rom (2,5 og 1 år)? De har foreløpig lekene sine i tilknytning til loftstua, og dette kommer vi nok til å fortsette med i alle fall noen år framover.

Det jeg skrev

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 21:49   #8
sophie83
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 21
sophie83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Tilpassede skap er genialt ja. Skyvedørsgarderober e.l. Ellers så er det jo veldig fint å ha små reoler langs kneveggene. Et alternativ når det gjelder seng er å bygge sengen inn under skråtaket slik at man får en slags "himmelseng". Det hadde jeg da jeg var lita. Med gardiner foran, selvfølgelig. Veeeldig stas!

sophie83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 08:04   #9
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Vi har skråtak på alle soverommene i 2. etasje. Det jeg er mest fornøyd med er Pax garderobeskapene som er fra ikea, og 35 cm dype. Dvs at de står der det er full takhøyde, som betyr at de står "foran" vinduene, uten at de tar alt lyset. Rommene er ikke spesielt store, så det er digg å ha skapplass uten å ta opp for mye plass og lys.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:06   #10
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Det er bygd skap fra før av i skråen på alle rommene våre, men vi kommer ikke til å ha så stort behov for lagringsplass på soverommene (før vi eventuelt har fylt opp andre steder..) så samtlige skal rives. Det er ganske små rom, så for å skape mest mulig plass tror jeg dette blir den beste løsninga for oss. 35-skapene til IKEA er geniale, ja, det hadde jo vært en mulighet. Syns det var noen fine bilder på http://www.bw-r.no/h_soverom.swf som kanskje kan inspirere?

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:58   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Det er bygd skap fra før av i skråen på alle rommene våre, men vi kommer ikke til å ha så stort behov for lagringsplass på soverommene (før vi eventuelt har fylt opp andre steder..) så samtlige skal rives. Det er ganske små rom, så for å skape mest mulig plass tror jeg dette blir den beste løsninga for oss. 35-skapene til IKEA er geniale, ja, det hadde jo vært en mulighet. Syns det var noen fine bilder på http://www.bw-r.no/h_soverom.swf som kanskje kan inspirere?

Kan jeg spørre hva du får plass til i 35-skapene? Er de egnet som vanlige klesskap? Veldig søte senger og skap i den linken, er det et snekkerfirma, kanskje?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 12:24   #12
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak

Så ut som det var et snekkerfirma ja, var flere ulike løsninger. Jeg googlet bare og fant bildet, så må ærlig innrømme at jeg ikke kikket så nøye på sidene deres. Jeg har hatt 35-skap før, og der oppbevarte jeg treningstøy og sko i IKEA sine sko-esker. Som vanlig klesskap til voksne syns jeg ikke de er store nok, men de kommer nok til å dekke behovet til ungene. Jeg hadde den høyeste modellen, og syns det var veldig kjekt å oppbevare kurver øverst, hvor jeg hadde pannebånd, svettearmbånd, luer, hansker osv. I midten hadde jeg trådkurver, men pga skapenes grunne størrelse var det kanskje ikke nødvendig med noe som kunne trekkes ut. Det vil nok holde i massevis med vanlige hyller.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 22:30   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips for rom med skråtak


I mitt 35-skap har jeg delt det slik at jeg har et 1m bredt skap som er delt på tvers på midten med en hylle. Over og under har jeg tilsammen 4 sånne hengestenger, der jeg kan henge klær. Dette er genialt, jeg kan henge opp omtrent alle gensere, skjørt og bukser. (Dessverre har jeg begynt å bruke kjoler etter at jeg valgte denne løsningen, så de får henge fra øverste hengestang, og jeg får ikke skapdørene helt igjen, men det går bra!)
Ved siden av har jeg et 50 cm skap med trådkurver som jeg oppbevarer det meste andre i. Jeg har også en halvpart av en Hemneskommode, men kunne klart meg uten hadde jeg vært litt flinkere til å renske ut slikt som ikke passer.

I barnas skap har jeg valgt å kunne henge ting øverst, så en løsning med tre ganske store kurver i en egen hylle (lurer på om den er utgått?). Under det en hyllle og så tre trådkurver under den. Barna har ikke noe annen oppbevaringsplass til sitt tøy. Synes de funker fint for klesoppbevaring jeg, disse 35 cm skapene.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no