Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?
Jeg er en bitterfitte 7 8,43%
Jeg er en glitterfitte 9 10,84%
Denne undersøkelsen burde ha vært slettet fra FP! Den senker kvaliteten på forumet delux! 9 10,84%
Jeg er en brokkoli 58 69,88%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 15:46   #21
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg har alltid synes det var et fryktelig vulgært ord, men får du meg sint nok, så har det skjedd at det har ramlet over leppene. Kanskje jeg bare blir mer vulgær med årene?`

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 15:50   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg synes også det er megavulgært og kan ikke tenke meg å si det. :fisefin:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 15:56   #23
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg har et litt mer anstreng forhold til ordet fitte enn pikk, og antar at jeg ikke er helt alene om det. Det er vel med det som bakgrunn at disse forfatterene bevisst tar det i bruk for å gi det mer styrke og "positivitet", slik at det ikke bare er et ekkelt ord om kvinners underliv. Litt som ordet pikk. Ikke det at jeg bruker det i daglig tale, men det er ikke et så skambelagt ord. (Jeg vet selvsagt at en del synes det er like vulgært og ekkelt.)

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 15:58   #24
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes også det er megavulgært og kan ikke tenke meg å si det. :fisefin:



I denne sammenhengen er jeg så definitivt en brokkoli!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:07   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:09   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg er en gammel og konservativ brokkoli.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:12   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Det ordet har jeg knapt sagt noen gang tror jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:23   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Hva er en glitterfitte da?

Jeg tror tanken her er at en bitterfitte er en vanlig (sur) feminist, og en glitterfitte er en såkalt gucci-feminist.

Personlig har jeg ikke en gang definert meg som en feminist noen gang (hvorfor ikke? Tja, oppvekst, språkbruk, at jeg har vært heldig og aldri opplevd at jeg er kvinne har vært en drawback), og langt mindre som noen gucci-feminist. Og det kan måles i lysår unna at tanken på å definere meg selv som en glitterfitte, har streifet meg.

Men jeg skjønner tankegangen bak å ufarliggjøre ord, det å ta de tilbake. (Var det ikke i Sverige at disse vagina-monologene kom fra også? Eller var det USA? ). Vanskelig å skjelle ut noen med å kalle de navn, når de bruker dem til å definere seg selv.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:42   #29
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Fitte er vulgært og harry, så det er ikke et ord jeg velger å bruke. Ikke kjenner jeg noen som bruker det ordet heller.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:46   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Altså. Fitte er liksom søringsvarianten, et ord man bruker når man skal være fin på det. Det heter fetta. Fitte er nesten prippent i forhold.


Men seriøst, hvis det skal være likestilling så må man kunne bruke fitte og fetta på lik linje med hankjønnsvariantene av ordet. Kuk og hestpeis. Sistnevnte er til og med akseptert av myndighetene hvis man skal tro historien.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:49   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Forresten er jeg verken bitterfitte eller glitterfitte. Bare vanlig alminnelig feminist, og fatter ikke hvordan moderne folk kan klare å ikke være det.

Fittstim og Råtekst har jeg i bokhylla, btw.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:53   #32
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Jeg har et litt mer anstreng forhold til ordet fitte enn pikk, og antar at jeg ikke er helt alene om det. Det er vel med det som bakgrunn at disse forfatterene bevisst tar det i bruk for å gi det mer styrke og "positivitet", slik at det ikke bare er et ekkelt ord om kvinners underliv. Litt som ordet pikk. Ikke det at jeg bruker det i daglig tale, men det er ikke et så skambelagt ord. (Jeg vet selvsagt at en del synes det er like vulgært og ekkelt.)

Jepp sånn tenker jeg også.

Jeg sier aldri ordet fitte, jeg synes det er supervulgært, men det irriterer meg at jeg synes det er verre en ordet pikk. Nå sier sjelden pikk også - foretrekker "gentleman sausage"

Men, altså, jeg savner nøytrale, positive ord for kvinnelig kjønnsorgan. Og av og til funker det å reclaime ord og av og til ikke - jeg har mine tvil når det gjelder fitte. Men hvem vet hva gframtiden bringer? :knirkestemme:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 17:04   #33
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg må jo vite hva som er hva før jeg kan stemme. :døøh:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 17:10   #34
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg må jo vite hva som er hva før jeg kan stemme. :døøh:

Man kan ikke vite alt i livet, av og til må man bare ta en sjangse og stemme villt og uhemmet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 18:14   #35
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg er verken en fitte eller opptatt av å vaginalisere verden. Jeg nekter å la meg kategorisere på bakgrunn av kjønnet mitt. I følge kollegene mine er jeg vaskekte feminist. Jeg velger å se på meg selv som likestillingsforkjemper. Fordi jeg er tilhenger av likhet for begge kjønn.

For øvrig mener jeg at kvinners tilbaketog til kjøkkenbenken overhodet ikke handler om likestilling, men det er en annen diskusjon.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 18:34   #36
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Og når det gjelder ordet feminist, så har jeg et helt uproblematisk forhold til det. Selvfølgelig er jeg feminist (= kvinner er verdt like mye som menn) akkurat som jeg selvfølgelig er antirasist ( folk med ulik etnisk bakgrunn er like mye verdt). Jeg synes det er slightly irriterende at folk er så tilbakeholdne med å kalle seg feminister. :digresjon:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 18:51   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Det er ikke et ord jeg bruker, nei. Og jeg er feminist, passe bitter og passe glitrende.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:01   #38
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg har et litt avvikende avslappet forhold til dette ordet i forhold til resten av dere som har svart i tråden. Jeg bruker det ikke i dagligtalen og jeg kaller åpenbart ikke folk for det, men jeg synes ikke det er så ille, heller.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:13   #39
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:23   #40
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes også det er megavulgært og kan ikke tenke meg å si det. :fisefin:

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no