Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når flyttet du hjemmefra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-15, 18:06   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Rett før jeg ble 19. Bodde på et tettsted like utenfor Stavanger. Jeg betalte aldri noe, og de jeg vet som bodde hjemme lenger gjorde heller ikke det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:06   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet etter videregående. Er fra Oslo, og her er det nok ganske variert hvor lenge barna blir boende. Det avhenger nok av studiested, jobb, inntekt og foreldrenes plass. De av vennene mine som begynte å jobbe flyttet, de som studerte utenfor Oslo bodde hjemme i ferier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:09   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg bodde hjemme til jeg var 21 saann circa. By. Betalte ikke hjemme.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:18   #24
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet på hybel da jeg var 15 og videre til Trondheim da jeg var 18. Har aldri betalt for meg hjemme, men har jobbet mye på småbruket foreldrene mine drev.

Mannen bodde hjemme til han var 22/23, og han betalte for seg i tillegg til å jobbe mye på gården.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:23   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet idet jeg var ferdig på videregående. Da var jeg 19. Flyttet fra en mellomstor vestlandsby til hybel i Oslo, for å studere. Det var ganske vanlig å flytte hjemmefra med en gang.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:26   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.083
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flytta etter vgs, for å studere 50 mil hjemmefra.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:33   #27
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet rett etter vg.skole. Bortsett fra en kort periode på to-tre måneder tidlig i tjueårene da jeg var "between leiligheter", har jeg ikke bodd sammen med foreldrene mine.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:34   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg kommer fra en småby som ligger i grei pendleravstand til en by med dengang høgskole, nå universitet.
Mange av mine venner fortsatte å bo hjemme og studerte i nabobyen. Jeg flyttet 20 mil for å studere i annen by. Fra da av finansierte jeg alt selv.
Søsknene mine gjorde det samme, men unntak av minstemann som bodde hjemme litt lenger, men etter russetiden betalte han for å bo hjemme.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:37   #29
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmefra da jeg var 23, da hadde jeg vært i 100% stilling i et år. Studerte ved en høyskole som lå 30 min hjemmefra så bodde hjemme i studietiden. Kjøpte tomannsbolig med kjæresten da jeg var 23.

Jeg betalte ikke noe for å bo hjemme, men hadde avtale om at jeg skulle spare mest mulig til fremtidig bolig, hvilket jeg også gjorde.

Kommer fra småby med ufortjent bystatus.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:42   #30
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg kommer fra en passe stor by og flyttet hjemmefra for å studere i Trondheim da jeg var 20. Da var jeg akkurat ferdig med vgs (var ett år forsinket fordi jeg var utvekslingselev i USA mellom 1. og 2.), så det var ingen forventninger om at jeg skulle betale for meg hjemme fram til da. Hadde jeg blitt boende etter vgs hadde jeg nok selv tilbudt meg å betale, men jeg tror ikke det hadde vært aktuelt uansett om jeg hadde endt opp med å studere i hjembyen. Var veldig klar for å flytte.

Jeg kjenner nesten ingen som bodde hjemme etter vgs, og aner ikke om de få jeg vet om betalte noe.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:43   #31
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet rett etter ungdomsskolen, 2 mnd før jeg fylte 16. Ett år på folkehøyskole før hybellivet. Var ikke spesielt vanlig, oppvokst i en liten landbrukskommune.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:44   #32
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet når jeg var 18. Sommeren etter videregående. Hadde flytta før om det var økonomi til det. Bor sentralt i forhold til Bergen så er ingen grunn til å jo på hybel på videregående og dyr husleie.

Betalte ingenting hjemme. Mener å huske at mamma mente at jeg skulle betaler deler av stipendet mitt men jeg nektet. Betalte alle klær, telefon, busskort og aktiviteter selv fra jeg var 15år i tillegg til at jeg hjalp mye til hjemme i form av barnevakt når mamma jobbet. Uten de 1500kr i mnd hadde jeg skilt meg veldig ut blant i andre.

Kjøpte hus 2året jeg studerte når jeg var 19 og har ikke bod hjemme siden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:47   #33
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet hjemmefra når ca ett halvt år etter videreående. Betalte rundt 1000 kr hjemme fra jeg begynte å jobbe (litt av og på fra jeg var 16 år til jeg flyttet). Flyttet fra lite sted til byn, men ikke mer enn 2,5mil unna.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:51   #34
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg er vokst opp rett utenfor Oslo, og bodde hjemme til jeg var 23 år. Jeg studerte og slapp å betale hjemme. Hadde jeg jobbet måtte jeg betalt. Sett i retrospekt skulle jeg gjerne flyttet ut tidligere, men det føltes der og da fornuftig å bo gratis. Imidlertid var det på den tiden hverken studentmånedskort eller stipend, så jeg måtte jobbe mye ved siden av for å ha råd til lommepenger, pensum, månedskort og mat (jeg var jo ikke hjemme til middag 16.30), og tok siste semester også opp lån for å ha råd til alt dette. Så egentlig kunne jeg nok like gjerne flyttet før.

Kjenner ingen som flyttet før de var ferdig på vgs, med mindre de dro til utlandet.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 18-01-15 kl 20:12.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:56   #35
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet ut en liten stund etter at jeg fylte 20. Betalte ikke noe hjemme, men hadde ansvar for min egen klesvask, og bidro med middagslaging og husarbeid.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:56   #36
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet hjemmefra så snart jeg hadde fylt 18 år, mens jeg gikk på videregående. Ville flytte da jeg var 16, men fikk ikke lov. Bodde på et lite sted hvor det ikke var vanlig å flytte før etter videregående.

Vår 19-åring betaler ikke for å bo hjemme, men må betale skolebøker/semesteravgift o.l. selv. Hadde han ikke studert, måtte han betalt for seg hjemme. Vi bor på et lite sted på Østlandet.


Sist redigert av Pegasus : 19-01-15 kl 07:05.
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:02   #37
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmefra da jeg var 23 . Det var vanlig å bo hjemme en (god) stund etter vgs. for oss som hadde foreldre i Trondheim. Alle mine venner som kom fra byen jeg vokste opp i, flyttet jo derfra for å studere da de var 18/19 og begynte dermed selvstendighetskarrieren tidligere enn meg.
Jeg både jobbet og gikk på skole når jeg bodde hjemme, betalte ingenting for å bo der, men måtte selvsagt dekke alle personlige utgifter med egne penger. Også gjorde jeg litt husarbeid da, men det var ikke akkurat noen au-pair-følelse i det for mine foreldre, tenker jeg. Det var det gode liv, rett og slett .

Kommer neppe til å forvente noe mer fra egne unger. De blir lei av å bo hjemme på et tidspunkt uansett, antar jeg. Eller jeg sitter med tre mambomenn i kjelleren min om en 20+ år .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:02   #38
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg var 17, flyttet fra sentrale østlandet til Trondheim.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:17   #39
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flytta da jeg var 19. Jeg droppet ut av videregående ett år (tror det var året jeg var 18) og jobbet. Da måtte jeg betale hjemme.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:19   #40
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmefra etter vgs, var akkurat fylt 19 år.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no