Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når flyttet du hjemmefra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-15, 18:19   #41
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg hadde akkurat blitt 20. Brukte den ene bilen en del og fylte bensin og kjøpte vinterdekk husker jeg (4000 kr). Om jeg handlet mat så betalte jeg nok det, men jeg betalte ikke noe fast hjemme. Jeg bodde et år hjemme etter videregående for å kunne spare penger og det syntes mamma og pappa var greit. Bodde i by.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:34   #42
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Vokst opp i Drammen, flyttet hjemmefra rett etter jeg var ferdig på vgs, da var jeg 18. Da begynte jeg å studere. Har aldri bodd hjemme siden.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:01   #43
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet da jeg var 19 år, studerte og jobbet. Dette var vanlig der jeg er oppvokst, mellomstor by. Jeg jobbet nok til at klar meg selv og har ikke fått en krone i hjelp. Mannen min flyttet da han var 23 år, studerte, jobbet litt og betalte ikke noe hjemme. Alt han tjente gikk til bil og gøy. Fikk litt ekstra av foreldrene og. Han levde det gode liv. Dette var vanlig der, vest, rett utenfor Oslo.

Vi har brukt noen timer til å snakke om hva som var vanlig og hva vi syns er en god løsning for ungdommer. Vi er ikke helt enig på noen punker.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:01   #44
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet ut hjemmefra 2. året på vgs., flytta inn til kjøreste. Bodde i en liten by, som var større enn plassene rundt, derfor kom det mange tilflyttere til byen . Halve klassen min på vgs bodde på hybel. Etter 2. året flyttet jeg selv til ny by for å fortsette skole. Etter vgs flyttet jeg hjem noen mnd. Skulle egentlig være et år, men oppdaget fort at det funka dårlig å bo hjemme. De mnd jeg bodde hjemme og hadde full jobb betalte jeg husleie. Mamma sparte opp dette og jeg fikk det i gave da jeg begynte å studere.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:02   #45
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmefra når jeg var 18, for å studere - flyttet i samme slengen sammen med mannen som jeg da hadde vært sammen med i nesten to år. Tre år senere var jeg ferdigutdannet, fikk meg fast jobb og vi kjøpte hus. Kommer fra bygd.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010

Sist redigert av Acino : 18-01-15 kl 19:16.
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:03   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

17 år, altså da jeg begynte på andre år på videregående.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:03   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet da jeg var 19.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:14   #48
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet noen måneder før jeg fylte 20, var en snartur hjemom fordi jeg brukte opp alle pengene mine, og flyttet så ut igjen. Jeg betalte ikke da jeg bodde hjemme, og det var ikke vanlig at folk på min alder betalte sine foreldre når de bodde hjemme.

Jeg vokste løp i Trondheim.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:17   #49
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

21 år, betalte ikke da jeg fortsatt var student, bodde i Oslo og flyttet inn til han som fremdeles er mannen min.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:25   #50
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg betalte 10 % av lønna mi til mamma, fra første tjente krone omtrent, også stipendet jeg fikk på vgs. Bodde hjemme første året jeg var lærling mener jeg, og flyttet da jeg var ca 20.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:25   #51
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg vokste opp rett utenfor Bergen, og dro på folkehøgskole et halvt år etter videregående. Høsten jeg bodde hjemme betalte jeg ikke noe, men tjente penger til eget forbruk og var veldig lite hjemme. Folkehøgskole i Danmark et halvt år, og så flyttet jeg i kollektiv etter noen måneder hjemme. Vi trengte ikke det siden vi da studerte i Bergen, men vi ville veldig gjerne og fikk billig leilighet med stor plass. Flyttet til Oslo noen år senere, bodde vel hjemme en måned eller to på sommeren et par år mens jeg studerte pga sommerjobb. Jeg hadde et par venninner som bodde hjemme lengre, men ellers flyttet mange i min omgangskrets rundt 19-20.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:31   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg var borte et år fra jeg var 17 til 18, men flyttet hjem igjen for å gå mer på skole. Jobbet et år fra jeg var 20 til 21, da betalte jeg for meg hjemme. Ca. 16 % av lønna og sparte 50 %. Flyttet hjemmefra for godt for å studere da jeg var 22.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:41   #53
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet på hybel etter 9. Klasse, 15,5 år.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:45   #54
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmefra da jeg var 18, bodde borte i to år før jeg flyttet hjem igjen. Bodde hjemme i nesten to år før jeg dro til Mexico i en del måneder - så bodde jeghjem i ytterligere 3 mnd før jeg flyttet ut. Etter det har jeg ikke sovet hos min mor.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:48   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg var 16, og flyttet fra Fjellheimen til Oslo for å gå VK1 Foto. Har ikke bodd hos foreldrene mine siden da, men mamma pendlet til og fra og var i Oslo en eller to dager i uken det året. Jeg bodde dog i en leilighet familien eide.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:52   #56
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet 50 mil da jeg var 19,5 år. Det var vanlig å flytte for å studere. Har ikke bodd 'hjemme' siden da (bortsett fra i feriene, da jeg hadde jobb hjemme).

Bodde alene fra august til januar 1996 (fikk 1000 kr. pr. måned hjemmefra den perioden), og så flyttet mannen inn og fra da av klarte vi oss selv.


Sist redigert av Dronningen : 19-01-15 kl 09:35.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 20:03   #57
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet hjemmefra da jeg var 19 år for å studere, og hadde deltidsjobb i tillegg.
Har ikke bodd hjemme siden da.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 20:18   #58
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

16 år, kom hjem i helgene første året, men flyttet som 17-åring til annen landsdel. Har klart meg selv økonomisk siden det.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 20:57   #59
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg var 17. Flyttet til (nå) mannen min som hadde egen leilighet.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 21:04   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Dro til USA som au-pair etter vgs. Etter å ha vært der et år begynte jeg å studere og bodde da hjemme et år. Hadde deltidsjobb, men betalte ikke noe hjemme. Så flyttet jeg til Bergen for å studere videre og etter det har jeg ikke bodd hjemme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no