Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-16, 09:52   #1
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Det var vanskelig å lage en god overskrift.

Jeg har vært i syden flere ganger før, men dette blir første gangen med barn.
Vi reiser til Marbella i slutten av august. Flyr Gardemoen-Malaga med Norwegian. I Marbella har vi leid et hus sammen med svigerfamilien.

Lillesøster vil være 10 mnd og storesøster 5 år. Vi skal leie bil hele perioden vi er der. Vi skal i tillegg ha med min søster på snart 15, så vi blir en full bil.

Bør vi ta med eget barnesete til lillesøster? Tips til god reisetrille/vogn? Noe annet som er kjekt å ha med?

Alle tips mottas med takk!

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 09:55   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Eget barnesete til lillesøster om dere vil ha henne bakovervendt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:00   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Jeg ville hatt med eget sete ja, har litt ymse erfaring med bilsikring i syden.

Når det gjelder vogn, så kommer det litt an på hvor man skal. Med et så lite barn ville jeg hatt en som kunne legges helt flatt og ikke med alt for små hjul dersom det er mye brosten eller man vil ha med vogna på stranden. Men som også var lett å legge sammen dersom man skal ha den med i bilen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:05   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Ja, ville ihvertfall tatt med eget barnesete til den minste. Ville vel tatt med til 5åringen også selv om det blir mye å dra på. Den papplaten vi fikk og som kostet flesk burde jeg egentlig ha nektet å ta imot. Mulig barneseter for de minste er bedre/nyere men tror ikke de er så opptatt av sikkerhet på samme måte som vi i Norge er.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:08   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Jeg ville hatt med sete til lillesøster, ja. Og vogn. Ikke trille, ordentlig vogn. De trenger gjerne en god hvileplass i varmen, og jeg ville hatt noe med skikkelige hjul. Vi hadde også med ekstra solskjerm til kalesjen.

Hvertfall til minsten hadde jeg også tatt med noe UV-tøy.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:19   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Hvis man både skal ha bagasje til fem på sydenferie, og en ordentlig vogn, stiller det store krav til bilen man velger.

Det er en del firmaer der nede som leier ut babyutstyr, f.eks.
http://thisisspain.info/about/skandi...r/baby-utstyr/

Man kan naturligvis også spørre de man leier huset av.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:24   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Da vi var på den type ferie, så leide vi to biler til/fra flyplassen, og hadde én bil resten av ferien.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:24   #8
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Noen som har erfaring med å leie prampack etc fra babyombord?

Vi har isofixseter. Er isofix standard i spanske biler?

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:40   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Isofix er vel standard for alle biler nyere enn 2007-modell. Det skal vel mye til at dere får en eldre bil enn det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:51   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Da vi var på den type ferie, så leide vi to biler til/fra flyplassen, og hadde én bil resten av ferien.

Smart!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:52   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Jeg synes faktisk at utleiebilene i Spania stort sett er av nyere typer og at bilsikring av barn er strengt. Bakovervendt sete har jeg tilgode å se, så om det er viktig så ville jeg tatt med eget til minsten ja.

http://spanishnewstoday.com/-new-chi...e_28868-a.html

Jeg har ikke lest alt ang. barnesikring i bil i linken over da jeg er på jobb.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 10:54   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sydenmamma-novise - tips og råd søkes

Når barna har vært store nok til å sitte forovervendt, så har vi alltid fått gode beltestoler. Men bakovervendte seter har jeg ikke sett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no