Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-16, 00:27   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

Jeg blir ikke helt klok på dette. Vi var i USA (Florida) i fjor og fikk jo da innvilget ESTA. Leser nå at ESTA i hovedregel er gyldig i 2 år. Da skulle vi være fint innenfor. Men så leser jeg også at man må oppdatere før hver nye tur til USA. Skjønner jo at de vil vite hvor vi skal oppholde oss denne gangen (ikke samme sted), men når jeg forsøker å gå inn for å oppdatere så kommer jeg til betaling igjen! Jeg trodde jo at det skulle være mulig å bare oppdatere informasjon uten å betale på nytt, da kunne jeg jo bare søkt fra scratch igjen uansett? Er det noe jeg misforstår eller overser? Noen som har erfaring?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 00:29   #2
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

Henger meg på her, for lurer på det samme.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 00:36   #3
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

Sambo sier at den er gyldig i 2år og man trenger bare gi info (adresse første natt i USA) til flyselskapet på forhånd eller senest ved innsjekking.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 01:06   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

Nå fant jeg ut hvordan jeg kunne oppdatere selv: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Litt langt nede på siden. Der kan jeg selv oppdatere adresse når vi befinner oss i USA og evt. e-postadresse. Men det jeg ikke får forandre er Contact information while in the US som jo ikke stemmer for denne reisen. Og min mann bytter jobb 1/6, så hans arbeidsgiverinformasjon stemmer heller ikke. Noen som har erfaring med om dette er nødvendig å endre? Greit nok om jeg må endre hans pga arbeidsgiver ($14), men ikke så kult om jeg må ut med til sammen $70 for å endre kontaktinformasjon for alle 5.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 08:42   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

Mirakler, det du ikke kan endre tror jeg ikke er noe viktig. Bare bruk samme, det gjør vi alltid.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 10:52   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

Vi har et reisefølge på 6 i fjor og passet til ene datteren vår har gått ut nå. Har det noe å si for oss to som skal reise igjen i år? Vi skal altså ikke dra hele familien denne turen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 11:01   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi har et reisefølge på 6 i fjor og passet til ene datteren vår har gått ut nå. Har det noe å si for oss to som skal reise igjen i år? Vi skal altså ikke dra hele familien denne turen.

Kun den med nytt pass trenger ny ESTA.
Endringer på ESTA gjøres med fordel 72 timer før avreise. Man bruker unødvendig mye tid på flyplassen om det ikke er gjort.

Et lite tips til dere som har vært i USA etter 2008 og har fått innvilget ESTA, dere trenger ikke å stå i imigrasjonskontroll-køen. Dere kan gå rett til automatene. Ikke alle flyplasser har fått det enda, men de med mye turister har. Det tar vesentlig mindre tid.

Her er listen over flyplassene som har automater:
https://www.cbp.gov/travel/us-citize...rt-control-apc

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 22-05-16 kl 11:08.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 11:49   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi har et reisefølge på 6 i fjor og passet til ene datteren vår har gått ut nå. Har det noe å si for oss to som skal reise igjen i år? Vi skal altså ikke dra hele familien denne turen.

Nei, det har ikke noe som helst å si.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 11:58   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvilget ESTA til USA i fjor, må vi søke på nytt i år?

De sender beskjed når den går ut. Har du ikke hørt noe, er det greit.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no