Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Parkett eller laminat?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-17, 15:58   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Etter å ha vært på alle byggevarehus i hele Larvik og hele Skien, har vi nå landet.

Det ble denne, La Rambla fra Berry Alloc.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 16:04   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Nydelig gulv, Elise! Det er likt det vi har fra Alloc i 1.etg. Vi har fått utrolig mye skryt for det og enkelte har måttet sette seg ned og kjenne på det for de kan ikke skjønne at det ikke er parkett

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 16:44   #23
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg hater laminatgulv, og tåler heller noen skraper i heltre eller parkett enn å måtte slite med laminatlyden. Men jeg skal jo ikke bo i deres hus, så det må dere bestemme ut fra deres preferanser.

Hva er laminatlyden?
Det er sikkert forskjell hvis man går på det i harde sko, men det er vel sjeldent et problem hjemme, eller?
Helt ærlig spørsmål.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 17:06   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Selvsagt kan man være fornøyd med laminat, det at dere har vært det beviser jo nettopp det.

Når det er sagt, så har jeg ingen erfaring selv. Men jeg ville bare kommentere det med hakk i parkett. Jeg har aldri opplevd det, har bare hatt parkett og jeg har aldri vært spesielt forsiktig med gulvene mine. Nå har vi børstet eik, og jeg kan ikke se et merke. Og hadde det vært det, tror jeg ikke jeg hadde brydd meg. Gulv skal jo brukes. Vi har til og med parkett i vindfanget (ikke vi som la den) og den er like fin.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 17:24   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Min parkett er stygg flere steder, dype hakk. Skal nok gjøre noe
med det på sikt.

Elise: Veldig fint gulv!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-17, 23:35   #26
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Kjempefint gulv!

Selv elsker jeg parkett. Og alle merkene i gulvet som følger med livet som leves i huset. Hakket etter at jeg mistet en kasserolle i gulvet da jeg skulle lage middag mens jeg ammet et spedbarn og samtidig skulle håndtere en trassig to-åring. Stilett-merkene etter at vi danset hele natta på 30-årsdagen min. Sporene etter sofaen som vi flyttet på, i et anfall av rødvin og begeistring da vi endelig landet en god tv-stue løsning Men jeg vet at jeg er sær på dette punktet

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 08:25   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Det gulvet var flott!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 08:50   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vil heller ha stygg og slitt parkett enn laminat. Og det har jeg. Vi hadde laminat på de to forrige stedene vi bodde, og parkett gir en helt annen følelse å gå på, er mye lunere og gir mindre gjenklang.

Jeg også. Når det er sagt, har jeg hatt laminat, lagt av snekker. Han sa rett ut at hadde gulvet kortere garanti enn 10 år, så gadd de ikke ta jobben (og det var vel først og fremst yrkesstolthet og at de ikke ville ha på seg at de hadde lagt et dårlig gulv). Hadde ikke barn da, men syns gulvet var for hardt, for kaldt, og man måtte passe på - selv om det var kvalitetslaminat - hvis det var snø under støvlene så det ble liggende vann på gulvet, så sprakk det jo litt opp i skjøten.

Så velg god kvalitet. Det gjelder for parkett også, et godt parkettgulv kan slipes flere ganger og få ny lakk. Vi vurderer det, men med unger og bikkje er det like greit å vente noen år til.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 10:09   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg også. Når det er sagt, har jeg hatt laminat, lagt av snekker. Han sa rett ut at hadde gulvet kortere garanti enn 10 år, så gadd de ikke ta jobben (og det var vel først og fremst yrkesstolthet og at de ikke ville ha på seg at de hadde lagt et dårlig gulv). Hadde ikke barn da, men syns gulvet var for hardt, for kaldt, og man måtte passe på - selv om det var kvalitetslaminat - hvis det var snø under støvlene så det ble liggende vann på gulvet, så sprakk det jo litt opp i skjøten.

Så velg god kvalitet. Det gjelder for parkett også, et godt parkettgulv kan slipes flere ganger og få ny lakk. Vi vurderer det, men med unger og bikkje er det like greit å vente noen år til.

Her ligger det tidvis vått tøy fra vaskemaskinen på laminatgulvet lenge - ikke noe problem ift fukt

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no