Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise til Svalbard, når på året?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-18, 10:14   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Reise til Svalbard, når på året?

Jeg skjønner at det ikke er noe fasitsvar her altså, men jeg spør nå om innspill lell.

Jeg har bonuspoeng på SAS som går ut snart og lurer på å bruke de på Svalbard-tur i bursdags- eller julegave til mannen. Når på året bør vi dra? Og hvilke aktiviteter skal vi satse på som ikke koster alt for mye penger?

Andre tips?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 10:40   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Svalbard, når på året?

Jeg ville i hvert fall unngått Svalbard i perioden november til februar, da er det fint lite å se, siden mørketiden virkelig er mørk de seks-åtte ukene rundt midtvinter (og ikke med grålysning slik det er i Nord-Troms/Finnmark).

Slekt og venner som bor der eller er mye på jobb der har ingen favorittid å anbefale.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 11:04   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Svalbard, når på året?

Jeg vet mange ønsker å dra dit på senvinteren/våren, når det er lyst, og fortsatt mulig med skutersafari/hundekjøring og den slags. Jeg har bare vært der på sensommeren, juli og august, og det har vært veldig fint det også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-18, 07:59   #4
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise til Svalbard, når på året?

Jeg har vært der i månedsskiftet april/mai og anbefaler slutten av april. Da har du midnattssol, levelige temperaturer men det er fortsatt vinteraktiviteter på gang. Litt uti mai smelter snøen og det blir lett gjørmete.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-18, 08:42   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Svalbard, når på året?

Jeg har vært der i slutten av mars/begynnelsen av april, da var det veldig kaldt, men fint likevel. Så har jeg vært der i begynnelsen av mai, nydelig vær og enda flottere.

Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å dra på den mørkeste årstiden, men dersom jeg ikke hadde vært der før så tror jeg at jeg vill dratt i april/begynnelsen av mai.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no