Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 22:53   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Som en liten sidesporing til tråden om boken Frp-koden, så spør jeg om råd. Jeg vet at endel av dere (bl.a. Madam Mim og Lille Ru er parti-politisk engasjert- og sikkert enda fler!)

Jeg er politisk interessert og til høsten er det valg. Ja, det er kommunevalg, men dog.... Etter noen i utlandet har jeg nå flyttet tilbake til Norge, og jeg forsøker å oppdatere med på de forskjellige partiene. Jeg har lest alle partiprogrammer, og jeg synes faktisk ingen av dem har såpass bra programmer at det på noen som helst måte tiltaler meg mer enn andre.

Jeg trenger parti-skolering rett og slett. Noen som vil/tør/kan overbevise meg i en eller annen retning?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 01:37   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Jeg synes du burde stemme RV, for det er det kuleste partiet.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 13:37   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Du skal selvsagt stemme SV, fordi barn, unge og miljø er viktigst!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 13:59   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Jeg tror du må følge magefølelsen. Ikke la noen påvirke deg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 14:13   #5
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg tror du må følge magefølelsen. Ikke la noen påvirke deg.

Her er jeg uenig. Magefølelse har ingenting med politikk å gjøre. Jeg mener det er mye viktigere å bruke hodet, og faktisk sette seg inn i de ulike partiprogrammene, lese aviser, høre nyheter, se debatter og rett og slett la seg påvirke - i riktig retning, selvsagt.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 14:56   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Det var vel egentlig det jeg mente.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 15:32   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Har du sjekket hjemmesiden til Venstre? http://www.venstre.no/ De har en enkel oversikt (med rullgardinmeny) litt til høyre på siden.


Jeg stemmer Venstre fordi partiets verdier er på linje med mine egne, sånn for det meste.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 17:01   #8
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du skal selvsagt stemme SV, fordi barn, unge og miljø er viktigst!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 17:06   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Du skal stemme det partiet som står nærmest dine verdier, synes jeg. Altfor mange stemmer på enkeltsaker; KrF akkurat det året de selv vil ha kontantstøtte, og FrP når de selv er blitt pensjonister.

Jeg stemmer V fordi de står for et sosialliberalistisk verdisyn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 17:13   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.500
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Jeg synes du kan stemme Frp - da har vi noen livlige diskusjoner her på Fp utover høsten.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 19:15   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Jeg synes du skal stemme Arbeiderpartiet. Da vil du stemme på et parti som, i tillegg til å jobbe for et bedret barnehagetilbud samt vil gjøre SFO-ordningen både gratis og med mer innhold, er liberalt i forhold til verdispørsmål som homofili og barnløshet, samt bioteknologi. I tillegg stemmer du da på et parti som tør å benytte virkemidler som kvotering for å oppnå likestilling.

Det Arbeiderpartiet dessverre ikke kan tilby er et kraftig standpunkt mot å ha en statskirke. Jeg er vel heller ingen stor tilhenger av offentlig eierskap.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 19:47   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

I og med at det er kommunevalg, så må du nesten se på hva partiene har fore seg i den kommunen du bor i. (Litt vanskelig i utlandet, men du skjønner hva jeg mener. )
Hva partiene mener om kontantstøtte, oljeboring og kirke/stat er egentlig litt uvesentlig, en må se mer på hvilke planer de har for kommunen; barnehageutbygging, satsing på skole/SFO, oppussing av skoler, bybane, privatisering og konkurranseutsetting, bestemor på anbud og i det hele tatt.

Jeg er sterkt IMOT privatisering, konkurranseutsetting og bestemor på anbud, så da er det relativt enkelt - det er kun rød/grønnt som gjelder. Også er jeg litt mer rød enn grønn da ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 19:52   #13
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er sterkt IMOT privatisering, konkurranseutsetting og bestemor på anbud, så da er det relativt enkelt - det er kun rød/grønnt som gjelder. Også er jeg litt mer rød enn grønn da ...

Litt utenfor topic, men jeg spør allikevel: Hvorfor er du mot bestemor på anbud? :nysgjerrig:

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 19:58   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Litt utenfor topic, men jeg spør allikevel: Hvorfor er du mot bestemor på anbud? :nysgjerrig:

Fordi det bare ikke fungerer. Enkelt å greit. Det er ikke et reellt valg, det er et valg for de som har penger, for de som kan kjøpe ekstratjenestene. De aller fleste blir sittende igjen med det samme gamle dårlige tilbudet, til en dyrere pris.
Jeg vil ha det likt for alle.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 20:03   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Fordi det bare ikke fungerer. Enkelt å greit. Det er ikke et reellt valg, det er et valg for de som har penger, for de som kan kjøpe ekstratjenestene. De aller fleste blir sittende igjen med det samme gamle dårlige tilbudet, til en dyrere pris.
Jeg vil ha det likt for alle.

Men dersom gamle fru Quillfeldt får et privat tilbud, som gjør at gamle fru Olsen rykker frem i køen - har ikke det private tilbudet da en funksjon? På samme måte som legevakten, egentlig. Det er jo ganske greit at vestkantfolket drar til Volvat, slik at resten av byen får mindre kø på legevakten i byen, eller? Det viktigste må jo være at det offentlige tilbudet er bra, så er det vel ett fett om man kan kjøpe den samme tjenesten for penger?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 20:05   #16
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Jeg er for bestemor på anbud. Slik at bestemor skal få best mulig tilbud.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 20:11   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Men dersom gamle fru Quillfeldt får et privat tilbud, som gjør at gamle fru Olsen rykker frem i køen - har ikke det private tilbudet da en funksjon? På samme måte som legevakten, egentlig. Det er jo ganske greit at vestkantfolket drar til Volvat, slik at resten av byen får mindre kø på legevakten i byen, eller? Det viktigste må jo være at det offentlige tilbudet er bra, så er det vel ett fett om man kan kjøpe den samme tjenesten for penger?

Med bestemor på anbud, så mener jeg hjemmehjelp-tjenestene.
Ellers er jeg for fritt sykehusvalg, og har blitt observert på Aleris flere ganger. Sistnevnte er litt på kanten for meg, men må man, så må man.

Det som vel er problemet med private sykehus, så vel som private skoler, er at de alltid tilbyr de letteste/billigste alternativene. Det er med andre ord ikke nødvendigvis de som har lengst kø som har flest alternativer. Det er heller slike som meg, som skal fjerne mandlene. som kan velge fritt overalt og der makskøen likevel er under 1 år. Da hjelper det så lite at Fru Quillfeldt kan kjøpe seg en øye-operasjon, når Fru Hansen råtner på rot mens hun venter på ny hofte.

(Nå skal det dog sies at jeg har lite peil på operasjoner, så om hofter er "billigløsning" så håper jeg likevel at du/dere skjønner poenget ...)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 20:12   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Jeg er for bestemor på anbud. Slik at bestemor skal få best mulig tilbud.

Vet du om noen steder, der bestemor har blitt satt på anbud, at det faktisk er blitt et bedre tilbud?

:nysgjerrig:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 20:15   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Med bestemor på anbud, så mener jeg hjemmehjelp-tjenestene.

Oi, var jeg uklar nå? Jeg vet jo at du mente hjemmehjelpen. Det gjorde jeg også. Det med legevakten var en kun en sammenligning av dette med kø-ordning. Jeg tenker at det må være fint om noen kjøper seg hjemmehjelp-tjenester og dermed frigir kapasitet. Men du tenker kanskje på en full privatisering, hvor det offentlige trekker tilbake hele sitt tilbud?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 20:24   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Oi, var jeg uklar nå? Jeg vet jo at du mente hjemmehjelpen. Det gjorde jeg også. Det med legevakten var en kun en sammenligning av dette med kø-ordning. Jeg tenker at det må være fint om noen kjøper seg hjemmehjelp-tjenester og dermed frigir kapasitet. Men du tenker kanskje på en full privatisering, hvor det offentlige trekker tilbake hele sitt tilbud?

Med bestemor på anbud, trekker jo det offentlige sin tjeneste tilbake, og lar hele hjemmehjelps-greiene gå på anbud, der det offentlige deltar på lik linje med de andre. Problemet er at de vil begynne å tjene penger på det (også) og det er der det går skeis, slik jeg ser det. Det blir stoppeklokkeomsorg (som ikke bra for hverken gamlemor eller hjemmehjelpen) og kutting i tjenester, bad hver 3 uke, og oppvask hver 14 dag.
Jeg mener at hjemmehjelp er noe de som har krav på det skal få - på lik linje, enten de heter Fru ditt eller datt.

(Og dere visste vel at alle sykehjem får en viss % av inntekt/formue til de med plass der? Hvem TROR dere får plassen på et sykehjem uten offentlig styring? )


Jeg har for øvrig diskutert dette en del med de som jobber i privat(isert) eldreomsorg, og de er ikke akkurat så veldig positive. Jeg kunne sikkert sagt mye mer om det, siden jeg tross alt jobber med dette - men eldre er ikke mitt hovedfokusområde - desverre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no