Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-07, 10:16   #361
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

..............

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:18   #362
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men hvis man blir rødere enn man hadde trodd, fordi de sakene man BRYR SEG OM er tatt opp i testen, burde man ikke vurdere å bytte parti da?

Nå fikk jeg mitt mest aktuelle parti på topp, så helt galt var det ikke. Det var RV på 2. plass jeg reagerte mest på. At H havnet helt nederst, overrasket meg også. Ikke var det mine hjertesaker som ble tatt opp heller, i grunnen.

Ellers vurderer jeg stadig å bytte parti; jeg er blant dem som ikke har bestemt meg.

Rakk visst å sitere før du slettet innlegget, Mim.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 12:51   #363
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ønsker du at noen skal tape? Blir man en bedre vinner av at noen ligger igjen i søla, liksom?

Det burde være unødvendig å antyde at de som ikke er enige med deg, gjør det fordi de/vi "ønsker at noen skal tape" eller synes det er greit å la noen ligge igjen i søla. For å snu på det du selv sier: det er ingen som har sagt at ikke også ressurssvake elever skal ha tilpasset undervisning til sitt nivå. Tvert om. Alle skal ha det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 13:04   #364
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det burde være unødvendig å antyde at de som ikke er enige med deg, gjør det fordi de/vi "ønsker at noen skal tape" eller synes det er greit å la noen ligge igjen i søla. For å snu på det du selv sier: det er ingen som har sagt at ikke også ressurssvake elever skal ha tilpasset undervisning til sitt nivå. Tvert om. Alle skal ha det.

Det burde sikkert også være unødvendig å minne om at mange på venstresiden ikke vil at noen skal få lære noe som gir dem over middelmådig kompetanse på skolen i det hele tatt. Men at de skjønner at det ikke er veldig politisk salgbart å si dette rett ut, og i stedet beskylder oss som vil ha et ordentlig utdannigssystem for å ville skade ressurssvake elever.

Ben "diplomatisk som alltid" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 15:45   #365
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Vi er jo ENIGE!!!??

Eller?

Vi vil at svake elever skal få den hjelpen de skal ha, vi vil at flinke elver skal ha den oppfølgingen DE skal ha.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:05   #366
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det burde være unødvendig å antyde at de som ikke er enige med deg, gjør det fordi de/vi "ønsker at noen skal tape" eller synes det er greit å la noen ligge igjen i søla. For å snu på det du selv sier: det er ingen som har sagt at ikke også ressurssvake elever skal ha tilpasset undervisning til sitt nivå. Tvert om. Alle skal ha det.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det burde sikkert også være unødvendig å minne om at mange på venstresiden ikke vil at noen skal få lære noe som gir dem over middelmådig kompetanse på skolen i det hele tatt. Men at de skjønner at det ikke er veldig politisk salgbart å si dette rett ut, og i stedet beskylder oss som vil ha et ordentlig utdannigssystem for å ville skade ressurssvake elever.

Ben "diplomatisk som alltid" Murphy

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi er jo ENIGE!!!??

Eller?

Vi vil at svake elever skal få den hjelpen de skal ha, vi vil at flinke elver skal ha den oppfølgingen DE skal ha.

Hva synes dere forresten om skoledebatten på TV2 i går (om dere så den da)? Jeg synes Dørum klarte seg best. Jeg, synes representante fra Ap (Huitfeldt er det det hun heter) gjorde det dårligst, i tillegg til at hun har fryktelig irriterende r-uttale... og Siv Jensen var uten tvil kveldens peneste

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:19   #367
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi er jo ENIGE!!!??

Eller?

Vi vil at svake elever skal få den hjelpen de skal ha, vi vil at flinke elver skal ha den oppfølgingen DE skal ha.

Vi er nok enige, men kanskje litt uenige om hvordan man best får det til?

Og jeg klarer heller ikke å se hvordan det å hjelpe de som allerede lærer lett til å lære mer betyr at man vil trampe på de som ikke lærer så lett. Med mindre SV fremdeles vil ha den skolen vi hadde i vår tid der man skulle sitte og kjede seg og vente til alle var nådd til samme sted. Det må være mulig å ha en reell tilrettelagt opplæring der man faktisk ser alle elevene i en klasse, både de sterke og de svake. Da må støtet settes inn i lærerutdanningen (som ser ut som en farse der jeg ser den nå).

Etter to uker på skolen for storesøster begynner jeg nå å vente i spenning på om neste ukeplan skal inneholde noe annet enn "bli kjent med hverandre" og "tegning". Jeg har ganske høy toleranse for at de skal bli kjent med hverandre altså, men jeg venter likevel spent på hva som kommer.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:21   #368
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi er jo ENIGE!!!??

Eller?

Vi vil at svake elever skal få den hjelpen de skal ha, vi vil at flinke elver skal ha den oppfølgingen DE skal ha.

Jeg regner også med at vi er enige om akkurat dette, men spørsmålet du rettet til FOF tolket jeg veldig som ledende i betydningen "jasså, så du vil at noen skal tape og ligge igjen i søla, du?!". Hvis det ikke var slik ment i det hele tatt, får du bare ta reaksjonen min som en opplysning om hvordan retorikken hørtes ut fra utsiden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 22:12   #369
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi er jo ENIGE!!!??

Eller?

Vi vil at svake elever skal få den hjelpen de skal ha, vi vil at flinke elver skal ha den oppfølgingen DE skal ha.

Jada, vi er sikkert ganske enige i akkurat dette. Men husk at ute blant folk, der ikke alle er enige i virkemidlene, og noen har en – sannsynligivs berettiget – skepsis til SVs utdanningspolitikk, fungerer nok ikke all retorikken like godt som den sikkert gjør på interne hallelujamøter. Ta det som et vennlig tips.

Ben "tungetale bør begrenses til et absolutt minimum" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no