Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fotoredigering i USA ... eh ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-07, 18:33   #1
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fotoredigering i USA ... eh ...

Nå driver jeg med scrapbooking og jeg retter ofte litt på kontraster o.l på bildene jeg tar. Eller jeg kan fjerne forstyrrende bakgrunnselementer som søppel eller biler elelr annet.
Så surfet jeg rundt idag og datt over denne siden:

http://www.naturalbeautiescontest.ho...retouch4a.html
Bare klikk videre for å se flere eksempler på dette firmaet kan gjøre med bildene......

Denne linken har masse før og etter bilder av barn der bildene har enten blitt rettet litt på eller totalt endret. Type bilder som skal brukes til sånne pagents osv.
Bildene ser så utrolig lite ekte ut! Det ser jo ut som dukkeøyne på nesten alle barna og man ser jo at bildene er veldig redigert.

Hva er vitsen med å ha bilder av barnet sitt som ikke ser ut som barnet???
Merkelig........

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 18:40   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoredigering i USA......ehhhhhh



Bare en variant jeg likte, den helt naturlige der de ikke hadde gjordt noe med personen bare omgivelsene.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:12   #3
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Hjelp! Hva er poenget med å få barna til å se ut som dukker! Ble litt redd av å se på de "etter"-bildene, jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:13   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Jeg synes ikke resultatene var noe fine.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:18   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Det her var faktisk helt forferdelig grusomme bilder Så mange søte barn som ble gjort om til dukker! Helt enig -de ser ikke ut som ekte barn i det hele tatt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:20   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Hva er vitsen?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:25   #7
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Usj, så ut som porselendukker og ikke barn.

De var jo nydelige i utgangspunktet.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:32   #8
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Fytterakker'n!
Reagerer på en god del av før-bildene også, jeg da. Amerikanerne er jaggu noe for seg selv når det gjelder barne- og familiefotografering. Makan til oppstilling og falske smil skal en lete lenge etter.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:46   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det her var faktisk helt forferdelig grusomme bilder Så mange søte barn som ble gjort om til dukker! Helt enig -de ser ikke ut som ekte barn i det hele tatt.

Så "amerikanisert".
(Har vi lov å si det uten å bli beskyldt for å ha feil holdning)?
*måværepådensikresiden*

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:47   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Huff, nei dette er ikke noe å trakte etter nei.

Jeg synes ungene ble veldig "Plastic fantastic" ja!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:54   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotoredigering i USA......ehhhhhh

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 19:54   #12
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...



Ja, ja "total makeover" er de jo eksperter på "over there". Nei dette så ikke mye bra ut.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 21:40   #13
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 21:44   #14
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Kanskje det er meningen å ha et animert resultat? Har sett mange nettsider hvor man kan bestille forskjellige effekter på bildene, fra tegninger til malerier. Mye av dette får man jo til på Photoshop og lignende programmer, da.

Jeg så en gang en familie som hadde svart/hvite blyant portretter av barna på veggen, og de var faktisk veldig flotte.

Personlig foretrekker jeg fotografier fremfor disse, men det er vel en smakssak for hver enkelt, ikke noe å dåne for?

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 21:47   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Huff og huff. Creepy, og faktisk synes jeg det er slemt gjort mot ungene, - som om de ikke er god nok som de er liksom.

(De bildene som var av de voksne var ikke så ille, det er vi liksom vant med å se i reklamer.)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 21:56   #16
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Det jeg dåner over, er det disse bildene brukes til. For de henger vel ikke ofte på veggen hjemme, men ligger i "modellportfolien" eller i de mappene de har med seg på disse heslige "beauty pageants" de har for småunger der borte.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 22:11   #17
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Fytterakker'n!
Reagerer på en god del av før-bildene også, jeg da. Amerikanerne er jaggu noe for seg selv når det gjelder barne- og familiefotografering. Makan til oppstilling og falske smil skal en lete lenge etter.

For ikke å snakke om sminkede!
Nei, jeg synes flere av bildene rett og slett var ekle jeg.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 22:14   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.


(De bildene som var av de voksne var ikke så ille, det er vi liksom vant med å se i reklamer.)

Samme tenkte jeg - men så hadde ikke de fått byttet ut øynene sine med påmalte barbie-øyne heller..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 22:29   #19
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Det jeg dåner over, er det disse bildene brukes til. For de henger vel ikke ofte på veggen hjemme, men ligger i "modellportfolien" eller i de mappene de har med seg på disse heslige "beauty pageants" de har for småunger der borte.

Det skal ikke jeg spekulere i, for det er en helt annen diskusjon.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 22:39   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoredigering i USA ... eh ...

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Kanskje det er meningen å ha et animert resultat? Har sett mange nettsider hvor man kan bestille forskjellige effekter på bildene, fra tegninger til malerier. Mye av dette får man jo til på Photoshop og lignende programmer, da.

Jeg så en gang en familie som hadde svart/hvite blyant portretter av barna på veggen, og de var faktisk veldig flotte.

Personlig foretrekker jeg fotografier fremfor disse, men det er vel en smakssak for hver enkelt, ikke noe å dåne for?

Hva har det med dette å gjøre? Malerier og blyanttegninger er jo helt greit, men dette er jo en grotesk fremmedgjøring av barna ved å redigere inn ekstra øyenvipper, kajal, leppestift og i det hele tatt omgjøre barna til dukker (som ikke engang ser ekte ut....)

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no