Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldrekontakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 08:57   #1
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Rødme

Foreldrekontakt?

Vi er blitt foreldrekontakt i klassen til jenta vår,har nå fått innkalling til møte sammen med Fau.Men kjenner jeg gruer meg litt Aner lite om hva dette går ut på,utenom at vi skal være bindeleddet mellom foreldre og skolen.Men har jo inntrykk av at det er meget sjelden de andre foreldrene bruker foreldrekontaktene.Hva kan jeg forvente meg?Er ikke den typen som er mest frempå når det gjelder slike ting Men må man så må man.
Noen som kan fortelle om egne erfaringer?

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 09:42   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldrekontakt?

Jeg har sittet i FAU i to år nå. Hos oss fungerer det slik at rektor har en halvtime først hvor hun forteller om det som skjer på skolen. Og så snakker vi litt om det. Og andre ting vi er opptatt av i forhold til skolen. Ikke noe farlig i det hele tatt!

Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 10:18   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrekontakt?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har sittet i FAU i to år nå. Hos oss fungerer det slik at rektor har en halvtime først hvor hun forteller om det som skjer på skolen. Og så snakker vi litt om det. Og andre ting vi er opptatt av i forhold til skolen. Ikke noe farlig i det hele tatt!

Samme her. Først info fra skolen fra rektor eller inspektør. Deretter diskusjon om stort og smått, alt fra skolediskotek til trafikksikringstiltak og turer og alt og ingenting.

På foreldremøtene i klassen har jeg informert om hva som har skjedd på FAU-møtene siden sist. Jeg har ikke fått noen henvendelser om saker som bør tas opp annet enn i forbindelse med foreldremøtene, men det hadde jo vært fritt frem for andre foreldre å ringe meg hvis de ville ha meg til å ta opp noe med de andre i FAU.

Jeg synes det var spennende, lærerikt og interessant å sitte i FAU og jeg synes jeg fikk godt innblikk bak kulissene, noe som var nyttig som førstegangsmamma til skolejente.

Lykke til!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 14:51   #4
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Foreldrekontakt?

Signerer Blånn og Nenne,bare at jeg skal begynne på mitt 2 år(som FAU representant).
Klasse kontakten har litt mer med klassekasse og kontakt med læreren å gjøre. Her har klassekontakten også tatt initiativ til å kjøpe en gave fra foreldrene til læreren osv.
Tror ikke så mange har tatt kontaktklassekontakten utenom dette.
Klassekontakten har også tatt kontakt om det har vært vi skulle hatt med oss kake,kaffe el til tilstelninger osv.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 15:00   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldrekontakt?

Jeg var klassekontakt når Christian gikk i 1. klasse og tror ikke vi fikk noen henvendelser fra noen av foreldrene. Det var mest angående klassekassen. Tenkte at det var greit å ta det når han gikk i 1.klasse så har jeg gjort min del av den plikten. De er en 25 elever i klassen og det burde være mer enn nok til at det gikk på rundgang.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no