Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-23, 10:14   #801
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg innbiller meg at det markedet ikke vil ha gutter på 180cm som ikke lar seg pille på nesen av NOEN! Selv ikke mora si som bare prøver å få på dem jakke og lue i -30 grader…..

Trenger man å ta den typen diskusjoner med tenåringer? Dette var av de aller første diskusjonene jeg kuttet ut med snuppa. Hun fikk heller oppleve å bli skikkelig kald. Dagen etterpå var påkledningen hårfint bedre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 10:38   #802
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Trenger man å ta den typen diskusjoner med tenåringer? Dette var av de aller første diskusjonene jeg kuttet ut med snuppa. Hun fikk heller oppleve å bli skikkelig kald. Dagen etterpå var påkledningen hårfint bedre.

Jeg lar det gå opp til 25 minus. Men kaldere enn det så begynner det å bli skikkelig farlig. Særlig om bilen/bussen skulle stoppe eller noe skulle skje.
Jeg driter i om de har det på, men det skal være med.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 04-12-23 kl 10:48.
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 10:40   #803
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Ha ha, jeg gidder ikke engang å prøve å få min 16 år gamle sønn til å ha på seg bukser, når det er 10 kuldegrader. Min andre 16-åring bor ikke hjemme så hva hun kler på seg aner jeg ikke. Men så blir det nok ikke ned i -30 heller da, verken her eller der hun bor.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-12-23 kl 10:49.
My er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 10:49   #804
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ha ha, jeg gidder ikke engang å prøve å få min 16 år gamle sønn til å ha på seg bukser, når det er 10 kuldegrader. Min andre 16-åring bor ikke hjemme så hva hun kler på seg aner jeg ikke. Men så blir det nok ikke ned i -30 da, verken her eller der hun bor.

Å det funker i by og tettbebygde områder. Må du evakuere bussen i -30 (som vi har nå) i shorts og genser får du store skader forholdsvis raskt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 11:19   #805
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.596
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg tenkte jeg skulle si det, at det er en viss forskjell. Jeg måtte stå i -30 og vente på ny skolebuss en gang, har man ikke ordentlige klær da, blir det veldig raskt farlig. Det er noe helt annet enn å fryse litt i Oslo.

Når det er sagt tar jeg den krangelen med min tenåring. Men på den slu måten. Om han bruker vintersko og vinterjakke når det er minusgrader, får han nye AirForce i mars. Han må jo ha nye sko til våren uansett. Og han sikkert fått akkurat de også. Men det vet ikke han.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 11:32   #806
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Skjønner godt at du vil mase når det handler om "beredskap", Floksa. Selv en tenåringshjerne kan skjønne at man er kald og må ta på seg. Å skjønne at "kanskje skolebussen stopper og må evakueres" er derimot litt vanskeligere å ta inn, tror jeg.

Å insistere på ekstra tøy i sekken, i det minste, er veldig forståelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 11:50   #807
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Blir en helt annen problemstilling det ja.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 12:57   #808
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg knuste den fine julekula mi. Skjønner ikke hvordan det skjedde, men det spiller jo ingen rolle.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:07   #809
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Så kjedelig star.

Da jeg skulle ta noe ned fra loftet (har luke i take med nedtrekkbar stige) greide jeg å dra med meg ene kassen med juletrepynt i farta, den snudde seg opp ned og tømte seg ut på gulvet, og massevis av julekuler knuste. Heldigvis var det en kasse med billig "reservejulepynt" (dvs billige masseproduserte julekuler kjøpt på Europris det første året vi hadde egen julefeiring og juletre, for å få litt volum, som senere gradvis har blitt erstattet med finere ting, og som ungene har fått bruke til å pynte egne rom, klasserom etc med), og ikke den med de fine kulene kjøpt på julemarked i Hamburg eller affeksjonsverdifull julepynt fått i gave etc. Så bortsett fra styret med å få støvsugd opp alle de mikroskopiske glassbitene, så var det egentlig bare greit å få ryddet opp litt.

Men det som er kjipt, er imidlertid at den søte Hoptimist-snøkula til yngstejenta, som hun fikk i julegave fra sin mormor et år, på en eller annen måte har løsnet litt rundt kanten nederst, og derfor lekket ut litt vann. Det er skikkelig synd, for hun er veldig glad i den. Så nå lurer jeg på om jeg må kjøpe henne en ny. Ser det ligger en til salgs på Finn, bare usikker på om den vil overleve å sendes ..

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:18   #810
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Kanskje sjekke om det finnes reparatører for sånt?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:20   #811
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kanskje sjekke om det finnes reparatører for sånt?

Ja, jeg lurte litt på det. Strengt tatt skulle det jo bare være å snu den på hodet, løsne sokkelen forsiktig uten at glasskula knuser, etterfylle litt mer væske (vann?) og lime den på igjen, på en måte som gjør den helt tett. Men hvem kan gjøre sånt? Jeg? Produsenten? De folka i den sjappa ved der trikken går fra?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:21   #812
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det står da på kalenderen ar man kan vinne flere ganger på samme kalender?

Ja, hvis man vinner 10 eller 20 kroner, står det bakpå kalenderen. Den "lille, smale" advents-flax'en altså. Det finnes også en større, har ikke lest på den.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:25   #813
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

På den "vanlige" Flax-kalenderen står det at det er mulig å vinne flere ganger på samme kalender uten at det er nevnt noe om størrelsen på disse premiene.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:25   #814
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Det er ikke rent vann i slike kuler. Men jeg vil tro du kan få hjelp i velassortert bokhandel/isenkram/jerniaish

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:27   #815
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er ikke rent vann i slike kuler. Men jeg vil tro du kan få hjelp i velassortert bokhandel/isenkram/jerniaish

Nei, antok at det er en slags spesialvæske, men tenkte det muligens går an å etterfylle med rent vann, siden det fortsatt er ganske mye igjen i kula.

Edit: Ser det er brukt litt forskjellig https://www.dagbladet.no/nyheter/sjo...kuler/71441679

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:58   #816
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det står da på kalenderen ar man kan vinne flere ganger på samme kalender?


Ja, men det virker usannsynlig at man kan vinne 1 000 050 kr. Jeg tror heller at man kan vinne flere småpremier som til sammen kan bli en av de mindre summene (noe jeg har opplevd før).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:59   #817
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Vi har lagd hjemmelagde snøkuler med vann og det har gått Helt Fint.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 13:59   #818
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Vi har lagd hjemmelagde snøkuler med vann og det har gått Helt Fint.

Google sier at det tilsettes glyserol for at "snøen" skal dale litt langsommere. Det er det samme som brukes for å gjøre såpeboblevann "seigere" slik at man får laget store bobler. Problemet her er ellers det rent praktiske, i å få løsnet glasskulen fra underlaget, og få limt den skikkelig på igjen slik at det blir helt tett.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 14:00   #819
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Google sier at det tilsettes glyserol for at "snøen" skal dale litt langsommere.

Vi gikk for mer stormfulle kuler hos oss.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 04-12-23, 14:02   #820
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei, antok at det er en slags spesialvæske, men tenkte det muligens går an å etterfylle med rent vann, siden det fortsatt er ganske mye igjen i kula.

Edit: Ser det er brukt litt forskjellig https://www.dagbladet.no/nyheter/sjo...kuler/71441679

Kanskje du sitter på en gullgruve 😄

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no