Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-12, 19:10   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Bosch kjøkkenmaskinen min fra 1993 (!) begynner å synge på siste verset, og jeg må ha meg ny. Men hvilken?
Jeg er nær ved å velge Kitchenaid bare fordi den ser schtilig ut og kommer i Fine Farger, men det ville jo være litt dommt kanskje. (og så liker jeg at man kan kjøpe til isbolle, siden ismaskinen min er utslitt nå og tok kvelden forleden)

Hva er gode kjøkkenmaskiner, og hvorfor?
Er det Kenwood som er greia lsm? Og hva gjør man når man har Kitchenaid og "vil kjøre kniven", for det finnes vel ikke i en Kitchenaid. Men det finnes vel kanskje ikke til Kenwood heller?
Og...og...

Boschen min nå kan forresten både raspe ost og skive grønnsaker og hakke nøtter, knuse is og lage smoothies, piske og elte. Den er egentlig litt genial Så jeg trenger et alternativ som også er genialt Jeg baker ikke mye eller store porsjoner brød og slikt, men lager alt mulig annet rart.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 19:10   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Og ja, det finnes sikkert andre tråder om dette. Men jeg ville ha min egen

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 19:13   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Du kan få isbolle og annet kult stæsj til Kenwood også, altså. Og den er større og tar større deig og all ting.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 19:14   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Pølsekvern/lagedings? Er det noe tro?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 19:14   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Du kan få isbolle og annet kult stæsj til Kenwood også, altså. Og den er større og tar større deig og all ting.

Fortelle mer? Jeg er liksom så blank føler jeg siden boschen har vært min kjærlighet i disse nesten 20 årene

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 19:15   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Pølsekvern/lagedings? Er det noe tro?

Det får du også til Kenwood.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 19:18   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Kenwood har flere typer maskiner, hovedtypene er vel Chef og Major. Major er større enn Chef. Og Major finnes med flere typer effekter på motor, jeg valgte den største. :ingeniør:

Til både Major og Chef får du masse morsomt tilbehør, blant annet kvern, iskremmaskin, juicepresse, pastalager, blender.

Jeg kjøpte min på Netonnet, de var suverent best på pris.

Her kan du se en del av tilbehøret man kan få med:
http://www.spar-momsen.dk/shop/kenwo...hoer-51c1.html

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:10   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Jeg har testa kenwood major (som jeg drepte med for tung brøddeig) og jeg har en kitchenaid nå, utelukkende på grunn av at den ser bra ut på benken min. Begge fungerer, men jeg synes at alle som påstår at kitchenaid er like sterk/bra/funksjonell som kenwood har skylapper. Men den funker og den er pen, den er passe stor på benken og den virker solid. Kenwood er et stort drog, men den er kraftig og funksjonell med stor bolle og ikke minst har den sprutsikring som funker bra. Den kraftigste er imidlertid så svær og stygg at den utgikk på benken. Og den er selvfølgelig så tung at den aldri ville ha kommet ut fra et skap.

Jeg vurderer faktisk å skaffe meg en bosch i tillegg. Den kan nemlig elte deig med litt størrelse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 13:48   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Min sølvfargede Kenwodd står på kjøkkenbenken hele tiden.
Den har med kjøttkvern og sånn duppedings så man kan lage egne pølser.
Juicepresse har jeg kjøpt ekstra, i tillegg til en skjæresak som man kan lage mye i. Det er i glasskrukker og det følger med lokk så man bare kan sette det i kjøleskapet når det er laget eller rester etterpå.
(virkelig elendig forklaring)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 13:51   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Jeg tror Kenwood er bedre.

Vi har Kitchen Aid. Den er superpen og nett nok til å stå fremme hele tiden. Den fungerer helt supert til vårt bruk, men vi lager ikke egne brød og kjører ikke de største jobbene med den.

Jeg ville ha valgt KA igjen, men det er til mitt bruk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 13:51   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.500
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Du trenger en Kenwood, og en sånn løftehylle inne i kjøkkenskapet. Hos oss bor Ken i skapet, men alt jeg trenger å gjøre er å dra ut hylla, så er han klar til bruk. Og så dytter jeg bare hylla ned i skapet igjen når jeg er ferdig.

Omtrent sånn, men jeg tror min hylle er større:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:44   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Sånn hylle hadde mamma, og jeg skjønte den aldri helt. Jeg endte jo alltid med å løfte Kenwooden hennes fra hylle og inn på benken uansett, lsm

Jeg synes vel det høres ut som Kenwood er tingen ja siden den med litt ekstra stæsj dekker behovene, jeg må se litt på tilleggsdeler og slikt
Ismaskinen min har også nettopp dødd, så da passer det jo supert med ismaskin til kjøkkenmaskinen.

Jeg har kun fryseboks med skuffer - er det plass til isbollen til kenwooden/KA i den?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 19:56   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Har hørt mye godt om Assistent også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:15   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Jeg har Kenwood med pølsehorn, kjøttkvern og alt mulig dill på, og elsker den. Rett og slett.

(Og så har jeg en sånn Moulinex raspedings. Den er så fiiiin - med ulike jern man kan sette på, for ulik grovhet på det man vil kutte/raspe. Og da trenger jeg ikke dra frem Kenwooden for å raspe småtteri. Den brukes til større saker).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 4102614000_0c4b40693a.jpg (29,0 KB, 7 visninger)
  Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 15:34   #15
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Hvordan er det med rengjøring av disse maskinene? Og støynivå? Syns kenwoden til mamma bråker noe grusomt...

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 19:26   #16
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Lett å rengjøre, bare bollen og visper/elter som må rengjøres, men bråker endel syns jeg.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 19:33   #17
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.016
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Har hørt mye godt om Assistent også.

Mamma sverger til den.
Nå har hun en annen type siden det visstnok ikke var assistent å få tak i når hun trengte ny. Men nå skal hun bytte til ny assistent.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no