Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-21, 14:14   #681
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg aner ikke hva jeg skal finne på i gaver til flere i år. Jaja. det løser seg sikkert.

Ikke jeg heller…..

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 15:16   #682
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her bakes det pepperkaker, midt i blinken med været som ikke kan bestemme seg for snø, sludd eller regn. Helgen ungene har øvd masse til er avlyst så tenker får prøve fylle med noe koselig, vi fikk jo plutselig god tid da!

Jeg er ikke helt i mål med presanger men kun mannen og ungene som er igjen litt på.

De dere ikke aner hva kjøpe til, kosepakker av noe slag? Eller noe fin julepynt? Noe spiselig?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 15:29   #683
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

To brett med Nennes rundstykker, brorparten i fryseren og har spist flere enn jeg burde.

Har fått flere julekort og avlysning av selskap 2. dag. Kjipt, men sånn er det. Siste pakka som skal sendes ble hentet av Helthjem i morges. I utgangspunktet skal nå alle gaver være i boks.

Det som gjenstår er julekort. Siden vi nå har nye restriksjoner blir det ekstra viktig. Må se på kontakt- og vennelister om vi skal sende et kort til litt flere, tenker særlig på dem som ikke har så mye nettverk. Eller bestille blomster for levering, elns. Pleier ikke gjøre det, men skal man gjøre noe man ikke pleier, er vi vel godt i gang, uansett.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 15:33   #684
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg var nettopp ute en snartur og fikk kjøpt julegave til min mor. Det ble en tynn t-skjorte i merinoull fra Lindex, hvor det var 25% på alt for medlemmer, i tillegg til et par fine, mønstrede, litt tykkere ullstrømper fra Sport1, som av en eller annen grunn kostet 99 kroner i stedet for 129 som det stod på prislappen (så ingen info om det i butikken, før jeg skulle betale i kassa). En fin og deilig ullpakke for til sammen 360 kr. Så tips, hvis noen trenger ideer til gave som ikke koster alt for mye.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 19:19   #685
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har funnet oppbevaring til juletrepynt. Denne fra Nille eller så har Bohus denne og denne.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 19:28   #686
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg aner ikke hva jeg skal finne på i gaver til flere i år. Jaja. det løser seg sikkert.

Ikke jeg heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 19:30   #687
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Fått kjøpt en pakke julekort i dag. Første året vi ikke laget med bilde.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 20:15   #688
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har funnet oppbevaring til juletrepynt. Denne fra Nille eller så har Bohus denne og denne.

Det er jo skikkelig praktisk å ha noe ordentlig å pakke knuselige ting i. Mutter'n hadde noe lignende til den fra Nille, en av unga har den nå. Selv bruker jeg bananesker hvor jeg har oppi pynten i originaleskene sine. Litt puslespillete, men jeg digger puslespill.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 21:32   #689
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Soverommet er julevasket.
Og det står to brett med kolakaker på kjøkkenbenken, men mistenker at akkurat dét ikke holder helt til jul.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 08-12-21, 21:43   #690
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi lagde hjemmelaget bounty i dag. Har ikke laget det før, men var veldig raskt og enkelt. Jeg liker ikke kokos, men de i huset som gjør det sa at de var veldig gode.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 00:03   #691
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har tømt kjøleskapet til jul. Altså, tømming av dunken i morgen så da tok jeg hylle for hylle og kastet alt som ikke kan spises. Det ble mye bedre plass!

Også har jeg strikket ferdig den langlue-nisselua til minstemor så da trenger jeg ikke bruke flere kvelder på den. Mer tid til andre ting. Godt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 00:11   #692
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg må kjøpe julepapir. Trodde jeg hadde mer en nok, men der tok jeg feil.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 00:30   #693
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har tømt kjøleskapet til jul. Altså, tømming av dunken i morgen så da tok jeg hylle for hylle og kastet alt som ikke kan spises. Det ble mye bedre plass!

Tømt og vasket kjøleskapet her også. Utrolig at jeg har hatt 5 glass med rød curry paste typisk en ts igjen i hvert glass. Og en haug med andre glass med bare bitte litt igjen og godt ut på dato med god margin. Samt vi fikk bort det som lukter død jerv, mistenker en pose med åpnet vom.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 06:52   #694
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi skal på nøtteknekkeren med Moskva-balletten i kveld. Må jo bli julestemning av det.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 07:09   #695
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Tømt og vasket kjøleskapet her også. Utrolig at jeg har hatt 5 glass med rød curry paste typisk en ts igjen i hvert glass. Og en haug med andre glass med bare bitte litt igjen og godt ut på dato med god margin. Samt vi fikk bort det som lukter død jerv, mistenker en pose med åpnet vom.

Jeg har ørten tusen glass med div fermentere grønnsaker
Kan jo spise litt mer av det. Ellers har jeg mye kombucha (og 7 liter på benken, 3,5 liter snart ferdig… den med solbær kommer til å bli veldig godt! Og egentlig har jeg aldri likt solbær hehe)..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 07:41   #696
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Da er gavene til ungene i boks. Og på vei i posten.

Så da gjennstår kun gave til samboeren for meg. Også sikkert til dyra, de er jo så bortskjemte at jeg greier jo ikke la være. :facepalm:

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 09:06   #697
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg må huske å bestille bilder av minstemor i kveld. Altså, flere koper av førsteklassebildene. Til besteforeldrene. *setter alarm på mobilen*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 09:36   #698
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi har nå i det minste ett juleryddet soverom. Noe skal man ha igjen for isolasjon.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 10:11   #699
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I kveld har jeg bakt en full boks med karamellspon (den søte og fete fetteren til havreflarn ). Det er en av favorittkakene her i huset.

Jeg mente å ha sett oppskrift fra deg her inne på disse, og den fant jeg, så da ble det dobbel porsjon med søte og fete fettere. Kjempegode! Men jeg trenger ikke lager karameller i tillegg i år, foråsidetsånn.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 09-12-21, 11:59   #700
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg mener å huske at jeg skrev feil på smørmengden (det stod feil i min egen oppskriftsbok), som gjorde at de for noen ikke hang sammen. Uansett, riktig mengde smør skal være 3 dl (ca 250g).

De som ikke fikk plass i den store boksen hos meg står nå på jobb i en mindre eske, som kaffemat til dem som vil ha. Farlige greier ...

For andre som måtte være interesserte:
4 dl havregryn
4 dl sukker
4 dl hvetemel
1 ts bakepulver
8 ts vaniljesukker
3 dl (ca 250g) smeltet smør
1 dl sirup
1 dl fløte

Bland alt sammen og la det avkjøles før du setter "kuler" (ca 2-3 cm i diameter) på stekebrett med t-skje, med god avstand (bare 6-8 stykker per brett), de flyter ut og blir flate kjeks når de steker. Stek på 170 grader i ca 10 min, til de begynner å bli litt brune i kanten. De steker litt videre når de ligger på brettet etterpå, så de blir brent hvis de tas ut for sent. De er veldig myke med det samme de tas ut, så de må ligge på brettet og avkjøles litt før de flyttes over på rist med en stekespade.

De ferdige kakene skal se omtrent slik ut:


Oppbevares kjølig i tett boks, med bakepapir/matpapir mellom lagene (ellers klistrer de seg fast i hverandre)

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-12-21 kl 12:15.
My er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no