Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-12, 22:55   #21
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Til en 3 åring ville jeg kjøpt en Reimatec dress. De har vannsøyle 10.000, absolutt vanntette og er veldig myk i stoffet.
Ticket to Heaven har vel vannsøyle 8.000, og er litt drivere i stoffet, men er absolutt en god dress. Mitt inntrykk er at Reimatec vårdress er litt tykkere/lunere enn mange andre dresser.

Reflex har dresser, de har pleid å ligge på 5.000 vannsøyle, men mulig de har kommet med 8.000 nå?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 22:55   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Regntøy er jo også 2delt, men det har 80% av ungene fra 1årsalder. Hvorfor skal det være så mye anderledes når det er teknisk?

Vi har brukt POP, Reima og isbjørn of sweden og vert fornøyd med alle egentlig. Nå har vi også en bergansbukse og vill jakke, men begge disse har bare 5000 så det blir mer ekstrasett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 22:56   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

En av guttungene i barnehagen hvor jeg jobber har brukt skallklær fra Polarn O Pyret i hele høst og vinter. Av alle ungene i den barnehagen, er det han jeg syns har vært best kledd. Ledige klær, som fungerer utrolig godt, og jeg har ikke opplevd at han er blitt våt, ja, om han ikke sjøl har gått inn for å bli det.

Eldste har har brukt Polarn skalljakke i vår og høst og todelt vintersett i vinter, Stavangervær. Det har faktisk regnet omtrent daglig siden hun begynte i 1. klasse i august, omtrent daglig, helt utrolig. Klærne er våte på utsiden, men hun er tørr på innsiden. Tror hun har hatt med seg våte klær hjem 2 ganger siden august, så jeg kan jammen ikke klage. Burde nok kjøpe POP dress til yngste, ja, når jeg tenker meg om.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 22:57   #24
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Til en 3 åring ville jeg kjøpt en Reimatec dress. De har vannsøyle 10.000, absolutt vanntette og er veldig myk i stoffet.
Ticket to Heaven har vel vannsøyle 8.000, og er litt drivere i stoffet, men er absolutt en god dress. Mitt inntrykk er at Reimatec vårdress er litt tykkere/lunere enn mange andre dresser.

Reflex har dresser, de har pleid å ligge på 5.000 vannsøyle, men mulig de har kommet med 8.000 nå?


De har hvertfall 10.000 på noen vinterdresser, da regner jeg nesten med at de får det samme på vårdresser.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 22:57   #25
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Regntøy er jo også 2delt, men det har 80% av ungene fra 1årsalder. Hvorfor skal det være så mye anderledes når det er teknisk?

Vi har brukt POP, Reima og isbjørn of sweden og vert fornøyd med alle egentlig. Nå har vi også en bergansbukse og vill jakke, men begge disse har bare 5000 så det blir mer ekstrasett.


Ja det lurer jeg også på,er jo ingen grunn til at det skal være annerledes fordi det er tekniske klær.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 22:58   #26
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Jeg jobber også i bhg, og flere av barna som har vinterdresser fra Ticket of heaven og Reima, er de barna som har vært mest våte i vinter

Mulig vårdressene er bedre

Men her har også foreldrene sverget til disse merkene i alle år, og nå sier de flerste at de aldri kommer til å kjøpe igjen.

Barn med dresser fra Skogstad, PoP, HH og Reflex har vært de tørreste

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 22:59   #27
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Hvor får man kjøpt Isbjørn of sweden, er det kun på nett?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:00   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Reflex har dresser, de har pleid å ligge på 5.000 vannsøyle, men mulig de har kommet med 8.000 nå?

Jeg har kun sett vinterdressene med høyere vannsøyle enn 5000, ikke vårdressene. Kan hende det finnes, da. Var på BH i går, stod ingenting om vannsøyle på årets dresser (ensfargete).

Reima er myk og litt tykkere enn andre, ja, veldig god synes jeg. Yngste skal bruke sin i 98 i vår også. Etter det er den nok for liten, men den holder tett. Ingen av mine trenger egentlig skiftetøy i bhg /skole, for det brukes jo så og si aldri.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:00   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Hvor får man kjøpt Isbjørn of sweden, er det kun på nett?

XXL og Intersport har også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:01   #30
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg jobber også i bhg, og flere av barna som har vinterdresser fra Ticket of heaven og Reima, er de barna som har vært mest våte i vinter

Mulig vårdressene er bedre

Men her har også foreldrene sverget til disse merkene i alle år, og nå sier de flerste at de aldri kommer til å kjøpe igjen.

Barn med dresser fra Skogstad, PoP, HH og Reflex har vært de tørreste

Poden har Ticket vinterdress å har i følge bhg vært den tørreste på sn avdeling. Jeg får jevnlig høre hvor fornøyd de er med dressen hans, de andre har regnbukse utenpå dressene men det trenger ikke poden.
Nå har vi fjorårets modell da, mulig de har endret på de i år?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:01   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ja det lurer jeg også på,er jo ingen grunn til at det skal være annerledes fordi det er tekniske klær.

Kanskje er det mer stress å kle på todelt (tenker for de voksne i bhg)? Regntøy brukes (de fleste steder, ikke her på vestlandet) sjeldnere enn tekniske klær?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:02   #32
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Hvor får man kjøpt Isbjørn of sweden, er det kun på nett?

Nei, de har det på xxl,småkryp å vpg vet jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:03   #33
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kanskje er det mer stress å kle på todelt (tenker for de voksne i bhg)? Regntøy brukes (de fleste steder, ikke her på vestlandet) sjeldnere enn tekniske klær?

Jeg synes ikke som ansatt at det er mer styr å kle på todelt.
Regntøy brukes da vel like mye vil tro.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:03   #34
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Da får jeg sjekke ut Isbjørn of sweden og Pop en dag til uka.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:04   #35
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Det er jo ikke stress å ta på todelt. Men jeg foretrekker dress på de minste barna. Fordi det sitter bedre på rett og slett. Jeg har 15 småbarn på min avdeling og de fleste bruker regntøy 80% av tiden. Alltid like glad når noen kommer med teknisk dress eller 2delt sett, det er jo mye mykere og bedre på. Spesielt på disse små kroppene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:04   #36
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Poden har Ticket vinterdress å har i følge bhg vært den tørreste på sn avdeling. Jeg får jevnlig høre hvor fornøyd de er med dressen hans, de andre har regnbukse utenpå dressene men det trenger ikke poden.
Nå har vi fjorårets modell da, mulig de har endret på de i år?

Alle våre har årets dresser, og to av de har klaget på dressene og fått nye, men like ille. Det gikk også hull på begge dressene som var byttet

Så de må nesten ha endret på noe ..

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:05   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

POP glemte jeg, og jeg var kjempefornøyd med det.
Ble kjøpt en vår jeg var kjempelei av snuppa ble daglig våt i regntøyet hun brukte i barnehagen. Dro og kjøpte todelt fra POP og etter det var hun faktisk ikke våt en eneste dag. . Etter det har vi holdt oss skalltøy/teknisk yttertøy. I fjor kjøpte jeg Isbjørn og Bergans og Kjempefornøyd.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:05   #38
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

XXL og Intersport har også.

Tror det er få Intersport som har, ingen rundt her har hvertfall, litt synd egentlig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:07   #39
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Tror det er få Intersport som har, ingen rundt her har hvertfall, litt synd egentlig.


Finner ikke noe særlig på nettsiden til XXL heller, men kanksje det er annerledes utvalg i butikkene?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 23:08   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Minimum vannsøyle om det skal funke som regnklær?

I dag var forresten yngste våt, vært ute i Isbjørn vinterdress. Har regnet litt, men jeg tipper han har lekt i vann! Genseren var våt på ermene, så vannet har nok trukket inn der. Kjempefornøyd med Isbjørn dressen hans, også fordi vannet preller av, så dressen blir ikke så tung.

Kan hende jeg rett og slett skal droppe tanken om hel dress når/hvis han må ha ny til høsten og heller gå for todelt, i alle fall Isbjørn bukse og se om Skogstad og POP jakken kan brukes. Han kan nok kle seg til høsten, om han må, i bhg, for jeg vet han kan.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no