Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-11, 22:54   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Har sett på Beckmann og Troll, førstnevnte har tøffest sekker synes jeg.
Bor i nærheten av Lillestrøm så hvis noen vet om en butikk som fører disse merkene så rop ut!
Yngste på 7 liker Trollsekkene som kan snøres igjen, har Bergans nå og den
er så irriterende når hjørner på skrivebøker blir skviset i glidelåsen.
Eldste på 8 liker Beckmann sekkene som ligner litt på Bergans sin.

Tenkte å gi dem hver sin til jul, men nå begynner det å haste litt

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 01:00   #2
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Noen som vet hvem som har Trollsekker i Trondheim? Er litt redd for at det er litt utenfor sesong, men håper at jeg er heldig.

Når jeg googlet nå fant jeg forresten ut at XXL og BR-leker har Troll, i hvert fall i nettbutikkene sine. Så hvis ingen har noen tips er det vel der jeg må starte. Håper du også finner det du trenger, Guttemammis!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 12:47   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

var på BR i går (to forskjellige butikker) som ikke hadde Troll, det er nok sesongvare

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 21:57   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Noen som vet hvem som har Trollsekker i Trondheim? Er litt redd for at det er litt utenfor sesong, men håper at jeg er heldig.

Når jeg googlet nå fant jeg forresten ut at XXL og BR-leker har Troll, i hvert fall i nettbutikkene sine. Så hvis ingen har noen tips er det vel der jeg må starte. Håper du også finner det du trenger, Guttemammis!

Ark og Toys R Us har også Trollsekker. Her har de enda godt utvalg i sekker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 21:58   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Beckmann føres av Norli, Notabene, Libris, endel veskebutikker og www.flust.no.

Vi har både Troll og Beckmann, begge førsteklassesekker (troll brukes som tursekk), men vi er mest fornøyde med beckmann så langt (men vi har de med snøring, ikke glidelås).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 23:13   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Var i flere veskebutikker i dag og utvalget var dårlig
Eldste har lagt sin elsk på en DC sekk, men jeg synes ikke den virker noe bra for
ryggen når det skal bæres tunge skolebøker (ikke noe støtte/stivet i ryggen).
Søkte på xxl og der var det ikke noe særlig, var på Ark i dag og der hadde de ikke sekker

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 00:37   #7
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Jeg orket ikke jakte så lenge på sekk i dag, så da jeg fant en McKinleysekk med riktige farger () på Intersport kjøpte jeg den. Den hadde lokk, regntrekk, avstivet bunn, 22 liter. Håper den er ok.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 00:41   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Vet ikke om de rekker å levere før jul men du kan jo høre.
http://www.reiseeffekter.no/skolesek...FcFAzQod52f_IQ

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 08:19   #9
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Trodde alle bokhandler hadde sekker jeg, men det er kanskje ikke sånn.
Jeg kjøpte iallefall en fra Beckmann, sort og grå og 30 liter, kjøpte den på bokhandel. Den var midt i blinken fargemessig og satt godt på.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 08:42   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Sitter Troll-sekkene godt på ryggene til de ungene som skal ha dem?

To av barna i følgegruppen vår har trollsekker. De passer alldeles ikke på ryggene deres. De sklir ned og ungene bærer sekkene mer eller mindre med armene. Naturlig nok er det mye sutring om tunge sekker fra disse to ungene. Avstandene mellom skulderstroppenes feste er nesten dobbelt så bredt som på snuppas Berganssekk (som sitter perfekt på hennes smale rygg/skuldre).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 08:53   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Ja, skulle til å anbefale Bergans sekk. Bergans har mange tøffe sekker for større barn.
Storebror har en med grått "skinn" denne,
Fåes i rødt også. Vi kjøpte den på en sånn stor Gsportbutikk. Passer når de begynner å ha med enda flere bøker. Storebrro fikk den nå når han begynte i 5.klasse.

Det er et eget rom som han bruker til matboks og drikkeflaske.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:05   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Tjorven: Vi har både troll og beckmann. Beckmann sitter best på, ingen tvil.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:07   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tjorven: Vi har både troll og beckmann. Beckmann sitter best på, ingen tvil.

De to i følgegruppa som har Beckmann klager heller ikke. Troll kan sikkert også være god for noen rygger, men altså slett ikke for alle. Snuppa blir 7 år om en måned og er altfor liten til å bære Troll-sekken på noe fornuftig vis. Hun kan heller ikke ha større enn 20 liter (sannsynligvis også 22). Hun er nå omtrentlig middels høy i forhold til resten av 1.klassingene, men ganske smal.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:53   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Nå tror jeg at jeg må ta turen til Oslo sentrum, og se på Beckmann sekker.
Noen som har en idè hvor jeg skal lete?
Blir for knapp tid å bestille på nett

D

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 20:59   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Nå tror jeg at jeg må ta turen til Oslo sentrum, og se på Beckmann sekker.
Noen som har en idè hvor jeg skal lete?
Blir for knapp tid å bestille på nett

D

Mange er nok utsolgte nå så sent, men jeg ville gått i bokhandlerne, tatt runden rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 21:01   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

De to i følgegruppa som har Beckmann klager heller ikke. Troll kan sikkert også være god for noen rygger, men altså slett ikke for alle. Snuppa blir 7 år om en måned og er altfor liten til å bære Troll-sekken på noe fornuftig vis. Hun kan heller ikke ha større enn 20 liter (sannsynligvis også 22). Hun er nå omtrentlig middels høy i forhold til resten av 1.klassingene, men ganske smal.

Min nesten 7-åring (om 2 mnd) er jo lang, da, 135 cm, men jeg ser at beckmann sekken sitter mye bedre på henne enn troll. Troll ble kjøpt som tursekk da jeg ikke fant noe annet som satt godt på, men SFO har vært på få turer i høst, så sånn sett var sekken et bomkjøp. Beckmann virker mer solid, lettere å stramme til også.

Yngste på 3 er ikke så stor gutt, så han må nok gjerne ha bergans når den tid kommer. Det viktigste er jo at sekken sitter godt på ryggen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 21:02   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Trodde alle bokhandler hadde sekker jeg, men det er kanskje ikke sånn.
Jeg kjøpte iallefall en fra Beckmann, sort og grå og 30 liter, kjøpte den på bokhandel. Den var midt i blinken fargemessig og satt godt på.

De har det, men mange er utsolgt nå så sent på året og får ikke inn nye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:46   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt en litt kul skolesekk til 7- og 8-åringer?

Da ble det tilslutt to stk. Beckmann sekker, Bagorama(?) på Byporten hadde akkurat de to jeg lette etter!
http://beckmann.no/img/products/free/5150_stripe.png og
http://beckmann.no/img/products/30_liter/212_green.png

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no