Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-14, 08:18   #21
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Jeg har nettopp vært i London, utreise Værnes, og vi viste pass i allefall 4 ganger. Ikke måte på hvor sjekket man ble.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 08:52   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg har nettopp vært i London, utreise Værnes, og vi viste pass i allefall 4 ganger. Ikke måte på hvor sjekket man ble.

Storbritania er ikke med i Schengen, så til England må man alltid vise pass.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 10:05   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Tyrkia og, tror vi måtte vise frem passet 4-5 ganger på flyplassen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 10:15   #24
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Jeg har aldri vært med når barnet mitt har fått pass, det har far tatt seg av. Han har hatt med fullmakt fra meg, samt mitt pass. En gang for noen år siden hadde jeg glemt dato(!) i fullmakten, og ble oppringt på jobb og måtte faxe inn en ny. Gikk fint.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 10:17   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har aldri vært med når barnet mitt har fått pass, det har far tatt seg av. Han har hatt med fullmakt fra meg, samt mitt pass. En gang for noen år siden hadde jeg glemt dato(!) i fullmakten, og ble oppringt på jobb og måtte faxe inn en ny. Gikk fint.

Jeg glemte det en gang, da ble jeg oppringt og måtte svare på endel spørsmål om foreldrene mine av alle ting.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 10:54   #26
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Storbritania er ikke med i Schengen, så til England må man alltid vise pass.

Måtte vise passet mange ganger på Værnes også. Det var uvant. Måtte vise pass i sikkerhetskontrollen, det har jeg aldri gjort før.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 10:55   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Vi skal til Kroatia, de er vel ikke med i Schengen?

Satser på å sende med en fullmakt med mannen og se om han kan få fikset til barn A mens de er på østlandet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 10:57   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Jeg husker ikke om jeg har vist passet i sikkerhetskontrollen noen gang, men pass ved innsjekking og ved gaten er helt normalt når vi reiser til Storbritania.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 11:01   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi skal til Kroatia, de er vel ikke med i Schengen?

Satser på å sende med en fullmakt med mannen og se om han kan få fikset til barn A mens de er på østlandet.

Jeg husker ikke om de er med, men hvis de er det, er det ikke sikkert du trenger gyldig pass. For to år siden var vi i Frankrike, og da hadde jeg gjort samme tabben som noen du er gift med. Jeg sjekket eldstes pass, så at det var gyldig, og tenkte ikke over at Minstas pass hadde et år kortere gyldighet, så hennes pass hadde gått ut på dato noen måneder tidligere.

Siden man må ha med legitimasjon, men det egentlig ikke er passplikt, sa SAS at de ville godta passet hennes som legitimasjon også når det hadde gått ut på dato. (Jeg ringte og sjekket.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 11:04   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Men jeg ser nå at de ikke er med, så da går ikke det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 11:43   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Jeg var å ordnet pass til gutta, med fullmakt og gyldig leg fra mannen for
litt over to uker siden.
Det gikk 11 dager før vi fikk passene, samme med mannens kollega (samme kommune).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 13:05   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Å ordne pass "her" tar ett døyn. Vi var på passkontoret på morgnen (dit din mann må) og dagen etter lå passet i posten. Så det skulle nok la seg løse. Men han MÅ ha fullmakt. De er strenge på det altså, selv om man er lokal og godt kjent.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 13:22   #33
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å få passene på 5 dager i fesllesferien. Jeg hadde tatt kontakt med passkontoret der barn A er og sjekket om tante eller besteforelder kan få med fullmakt og barn for å få lagd nytt pass. Worst case at far ordner der når han henter ja.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 19:57   #34
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Vi måtte fornye pass til to av barna, og det tok ti (!) dager. Forrige gang mener jeg det tok tre.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 20:20   #35
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Vi bestilte pass 24.juni, det tok 11 dager før det lå i postkassen.
Jeg hadde med fullmalt og legitimasjon fra mannen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 20:31   #36
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Politiet har en ekspressordning for pass. En kollega fikk nytt pass til sønnen sin i posten to dager etter at han bestilte nå rett før ferien. Det kostet det samme, men han måtte dokumentere at de hadde behov for å få det så raskt.

Ben "ahead of the queue" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 22:48   #37
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

I Oslo er det mogleg å hente pass på trykkeriet, for å slippe postgang. Eg kjenner ei som reiste frå Stavanger til Oslo for å hente pass, så eg antar dette er riksdekkande.

Fullmakt og legitimasjon frå forelder som ikkje er med.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 09:36   #38
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Politiet har en ekspressordning for pass. En kollega fikk nytt pass til sønnen sin i posten to dager etter at han bestilte nå rett før ferien. Det kostet det samme, men han måtte dokumentere at de hadde behov for å få det så raskt.

Ben "ahead of the queue" Murphy

Jupp. Men dokumentasjon idette tilfellet betyr fremvise billett til land som ikke godtar nødpass, som f.eks USA. Det gjøres svært sjeldent.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no