Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når man støvsuger en edderkopp ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 19:51   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man støvsuger en edderkopp ...

Jeg dreper aldri insekter med vilje, slipper dem alltid ut. Men nå kom det et hysterisk hyl fra jentungens soverom, og der stod det en feit svær edderkopp på veggen ved senga hennes. Jeg prøvde alt for å få tak i den, men den var så rask. Jentungen hylte og ville ikke legge seg så lenge den var der, så jeg måtte bare ta frem støvsugeren. Helsike jeg hater å drepe dem, iallfall på den måten.
Hva skjer med eddissene når de støvsuges? Dør de med en gang? Lever de inni der? Kan de krype ut igjen? Jeg vil gjerne beroliges med at det er humant, noe det sikkert ikke er. *føler seg ond*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:52   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

De dør. :mantra:

Hvis noe annet er tilfelle, så vil jeg ikke vite det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:53   #3
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Jeg har erfart at edderkoppene kommer krypende ut igjen av støvsugeren.
Jeg skal innrømme at jeg dreper de jeg.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:56   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Jeg tetter tuten med papir ... (Ja, de kommer ut igjen.)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:57   #5
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

De kommer med hele familien sin og tar dere : ond :

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:59   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

De kommer med hele familien sin og tar dere : ond :

Ja, nå leste jeg nettopp en eller annen plass at det var bevist at edderkopper samarbeider, så du skal ikke se bort ifra at du har rett.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:59   #7
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Jeg ser for meg at de kommer ut igjen eller formerer seg der inni posen, så jeg støvsuger de aldri, men dreper de

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:09   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Faen, hvorfor leste jeg dette? Jeg kløør!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:12   #9
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Jeg håper de dør inni der. Å støvsuge dem er den eneste måten jeg klarer å få vekk edderkopper på!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:17   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Jeg bruker å drepe de. Men noen går nok i støvsugeren også, de er jo overalt, håper i tilfelle de finner en annen utgang, siden (sentral)støvsugeren står i garasjen kan de gå ut der så mye de vil.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:30   #11
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Dessverre så tar ikke en svingom med støvsugeren knekken på de. Jeg tetter alltid igjen tuten når jeg har fanget et levende offer, men aller helst liker jeg å kakke dem flate først. nd:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:40   #12
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

De kryper nok ut igjen gitt...

Skoen min er en ivrig edderkoppdreper. Jeg har fullstendig fobi for edderkopper, men jeg har vent meg til å klare å drepe dem.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:43   #13
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Faen, hvorfor leste jeg dette? Jeg kløør!

Jeg også...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:47   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Jippi da er jeg ingen morder allikevel!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:49   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...



Nuvel. Jeg pleier å kakke dem før jeg støvsuger dem, så jeg får nok sove i natt likevel.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 21:53   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Kommer de ut igjen?! Sjokk og gru - dette trengte jeg ikke å vite. Jeg som har støvsugd en hel haug med longshanks i det siste.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 22:13   #17
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

De formerer seg selvsagt. Tenk så mye deilig mat det er inni der for en liten edderkopp. Varmt og godt er det sikkert også. Og så kommer det millioner av småedderkopper ut etterhvert. Derfor støvsuger jeg aldri edderkopper, og hadde jeg fått en inn i støvsugeren så hadde jeg kastet posen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 22:14   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Dette var det jeg leste.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 22:18   #19
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Jeg har skrevet det før, på et annet forum:

Edderkopper dør når de blir støvsugd. De blir knust av farta (de har ikke noe kinin eller panser som beskytter dem) og blir de ikke helt knust så tåler de ikke støv og tørr luft inne i støvsugeren. Har du sett en edderkopp krype ut av støvsugeren har du enten ikke hatt den på, eller så var det en annen edderkopp.

Hvorfor jeg er så bastant? Fordi jeg har mailet zoologisk institutt og spurt om det i en krisesituasjon.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 22:18   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.


Hvorfor jeg er så bastant? Fordi jeg har mailet zoologisk institutt og spurt om det i en krisesituasjon.

Så bra!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no