Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når man støvsuger en edderkopp ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 21:19   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

De kan vel ikke komme ut igjen av sentralstøvsugeren vel?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 21:20   #22
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Takk Olympia, nå så jeg hva du hadde skrevet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 21:21   #23
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Har hørt de kryper ut igjen ja, så derfor støvsuger jeg dem ikke. Dersom jeg har noen hjelpende hender i nærheten så blir de hjulpet ut. (er vokst opp med at ingen kryp skal drepes) Men hvis jeg er alene så sprayer jeg dem med radar. Jeg har totalt fobi mot edderkopper, og klarer ikke vite at det er noen i nærheten.

Og i år er de så SVÆRE! :grøss: Er visst den milde vinteren i fjor som gjorde at de overlevde lengre enn de pleier. Så i år vil jeg ha en iskald vinter!

Edit: så nå at du Olympia har skrevet at de dør, så da hadde jeg visst feil ang. støvsuging av beista.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 21:22   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

De formerer seg selvsagt. Tenk så mye deilig mat det er inni der for en liten edderkopp. Varmt og godt er det sikkert også. Og så kommer det millioner av småedderkopper ut etterhvert. Derfor støvsuger jeg aldri edderkopper, og hadde jeg fått en inn i støvsugeren så hadde jeg kastet posen.

Vil du ha en rød prikk eller?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 21:22   #25
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

De kommer ikke ut av noen støvsugere. De DØØØR. Og hvis en av en million skulle overlevd, mirakuløst på lik linje med Jesus nærmest, så legger de i hvert fall ikke egg. De trenger optimale leveforhold: (les: for edderkopper er det fuktighet) for å kunne formere seg.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 21:23   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Jeg velger å tro på Olympia som faktisk har kildene i orden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 21:24   #27
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg velger å tro på Olympia som faktisk har kildene i orden.

Jeg hadde lagret mailen lenge, og tok godt vare på den. Dessverre ble alt slettet når vi flyttet og skiftet leverandør, men jeg prøver å huske det hver gang vi støvsuger en.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 22:28   #28
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Ah, det var godt å høre, Olympia. Mannen har prøvd å overbevise meg lenge, men det er ikke så lett å stole på en mann som sier litt av hvert for at jeg ikke skal bli hysterisk.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 22:33   #29
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

De kommer ikke ut av noen støvsugere. De DØØØR. Og hvis en av en million skulle overlevd, mirakuløst på lik linje med Jesus nærmest, så legger de i hvert fall ikke egg. De trenger optimale leveforhold: (les: for edderkopper er det fuktighet) for å kunne formere seg.

Takker! Da skal jeg fortsatt ha støvsugeren i beredskap.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 22:38   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Jeg forsøker så godt jeg kan å la være å ta livet av selv det minste kryp, men edderkopper - de dør, og det før jeg fjerner med med støvsugeren - enkelt og greit!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 22:40   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvorfor jeg er så bastant? Fordi jeg har mailet zoologisk institutt og spurt om det i en krisesituasjon.

Du er min helt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 23:10   #32
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvorfor jeg er så bastant? Fordi jeg har mailet zoologisk institutt og spurt om det i en krisesituasjon.

Jeg er livredd de små krypa, men nå er prinsessa blitt så stor at hun redder de, og bærer "ekoppen ut på tassen"

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:51   #33
Kine
_Kine på nybaktmamma
 
Kine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 130
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Jeg håper de dør inni der. Å støvsuge dem er den eneste måten jeg klarer å få vekk edderkopper på!


som jeg sku ha sagt det selv

__________________
Nå, flytter jeg inn til FP.
VinterPrins F. Des04 & VårPrins F. Apr07
Kine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:31   #34
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, nå leste jeg nettopp en eller annen plass at det var bevist at edderkopper samarbeider, så du skal ikke se bort ifra at du har rett.

DET hadde du ikke trengt å si!

Jeg støvsuger eddiser, fluer og vepser over en lav sko, og tetter igjen tuten etterpå.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:38   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Eddise kverkes uten dårlig samvittighet. Å støvsuge dem har jeg aldri turt, for jeg trodde de kunne komme ut igjen *grøss*

Store eddiser bæres ut. Tør ikke knerte de inne, i tilfelle de bærer på unger. *erfart*

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:50   #36
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Eddise kverkes uten dårlig samvittighet. Å støvsuge dem har jeg aldri turt, for jeg trodde de kunne komme ut igjen *grøss*

Store eddiser bæres ut. Tør ikke knerte de inne, i tilfelle de bærer på unger. *erfart*

Jeg hadde ikke bært ut, jeg hadde bært ut på badet og kasta i do. Bortsett fra at jeg ikke tør å ta i dem da. Gubben svisa en med foten engang, som hadde eggpose på ryggen. Jeg var ute å tok en røyk, og løp inn og henta ham. Hadde helt angst for at eddissen skulle komme inn og oppdra ungene under senga mi.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:54   #37
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Bært i do? Er du gal...

Enn om eddisen kan svømme, og kommer tilbake i doen, når du sitter der...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:58   #38
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Bært i do? Er du gal...

Enn om eddisen kan svømme, og kommer tilbake i doen, når du sitter der...

Man slenger en liten haug dopapir oppå, og trekker ned. Vips: Eddis lost at sea! Bærer du den ut legger den jo fra seg ungene, og da kan jo ungene krype inn i huset igjen... :angst:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 23:02   #39
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Man slenger en liten haug dopapir oppå, og trekker ned. Vips: Eddis lost at sea! Bærer du den ut legger den jo fra seg ungene, og da kan jo ungene krype inn i huset igjen... :angst:


Neida, de er ikke lost at sea. De svømmer nok tilbake for å ta deg

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 23:03   #40
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man støvsuger en edderkopp ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Neida, de er ikke lost at sea. De svømmer nok tilbake for å ta deg

Det gjør de aldeles ikke!

Dessuten er vi ikke så veldig plaget med edderkopper. Tre katter i hus har sine fordeler.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no