Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-23, 15:54   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 15:54   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Og vi skal ha med badetøy altså. Ok.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 17:19   #23
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Dere kan bade både på Sørenga og på Tjuvholmen utenfor Aker brygge. Operastranda er mest barnevennlig.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 17:37   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Døgnvill på Tjuvholmen, book bord. Is på Aker Brygge. Slottet og slottsparken. Shopping på Karl Johan for alle.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 18:27   #25
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Når vår jente var 12 år var høydepunktet å kjøpe "parfyme" på Victoria's Secret som ligger i Oslo City. Luktproduktene og tilbehør tar definitivt mest plass i butikken, så ingen fare for at det blir kleint å gå inne for verken store eller små.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 18:34   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Det er helt gull med alle tips, vi får se hva vi rekker, men dette tror jeg kan bli en kjekk ferie.

Tog har de aldri tatt. Hotell med hotellfrokost.

Fine greier.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 18:34   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Har en 7 åring på slep som nok både har glede av lekeburikker, men aller mest alt storesøster liker. Lipgloss er meget populært. (mor vil det skal være mer gloss enn farge) og "parfyme" er sikkert stas, 12 åringen elsker jo rituals.

Suger til meg tips jeg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 18:44   #28
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Når vår jente var 12 år var høydepunktet å kjøpe "parfyme" på Victoria's Secret som ligger i Oslo City. Luktproduktene og tilbehør tar definitivt mest plass i butikken, så ingen fare for at det blir kleint å gå inne for verken store eller små.

Vil bare kommentere at denne er nedlagt, så dere ikke får bomtur.
Støtter forslaget om å spise på Oslo street food, stas å velge blant så mye forskjellig. En tur innom Deichman i Bjørvika er obligatorisk for min straks fjortenåring når vi er i byen. Og så klart Outland og Neo Tokyo.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 18:54   #29
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er helt gull med alle tips, vi får se hva vi rekker, men dette tror jeg kan bli en kjekk ferie.

Tog har de aldri tatt. Hotell med hotellfrokost.

Fine greier.

Hotellfrokosten er på Egon og bruker å være veldig populær for unger. Vi har bodd på Byporten flere ganger, supersentralt og veldig ok hotell.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 18:58   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Normal på Oslo City eller i Grensen for mellomste. Olivia har pasta og pizza, har glutenfritt. Baker Hansen har også glutenfritt. Og Joe and the juice er min jentes favoritt, dersom menyen totalt sett funker m dietten. Deichman ja. Operataket, Sørenga. Hotellet er veldig praktisk og sentralt. Fine rom. Eneste jeg hadde å innvende der er at frokosten i alle fall før ble servert på Egon. Var buffet likevel, men noe dårligere utvalg. Ville sjekket i resepsjonen at de har gf brød etc om det er det jenta di spiser, og kanskje litt utover minimum som er en tørr skive.

Jeg hadde ikke giddet dra med hele gjengen helt opp til Teknisk Museum på så kort opphold.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 19:00   #31
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Vil bare kommentere at denne er nedlagt, så dere ikke får bomtur.
Støtter forslaget om å spise på Oslo street food, stas å velge blant så mye forskjellig. En tur innom Deichman i Bjørvika er obligatorisk for min straks fjortenåring når vi er i byen. Og så klart Outland og Neo Tokyo.

Ah, det var synd. Var senest innom i mars for å kjøpe body mist til tenåringen, så da har den blitt lagt ned i løpet av det siste halve året.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 19:04   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Pincho Nation tror jeg barna vil like.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 19:21   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Scandic skriver jo at det alltid skal være glutenfritt å finne til frokost så det satser vi på. Noe mindre enn. Vanlig kan de nok fint takle, tross alt har ungene våre aldri spist hotellfrokost før så de vet ikke helt hva de skal forvente.

Oslo Street food tittet jeg på menyen og ble helt svimmel. Det meste av det for "skummelt" for mine unger tror jeg. Også står det jo "gluten" angitt på nesten alt.

I tillegg er vi et par uten nøtter og peanøtter, men alt i alt blir det nok bra uansett. (kombiner med en mann som 1)tåler alt, 2)spiser ca alt og 3)derved får grå hår av en familie som skal ha "uten løk og uten dressing" og sånn styr på den bestillings-skjermen på McD. men det blir sikkert så bra så, skal se nærmere på den der street food menyen

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 19:25   #34
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Normal på Oslo City eller i Grensen for mellomste.

Normal i Grensen er for tiden stengt. Normal finnes tydeligvis "overalt" (Torggata, Gunerius, Karl Johan, Byporten, Oslo City for å nevne noen steder), så her er det mange muligheter.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 19:31   #35
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Det er masse glutenfritt på Oslo Street Food, som sagt, men du må nok innom bodene.

Scandic Byporten hadde ikke godt utvalg av gluten- og laktosefritt for fem år siden, men det kan jo ha forandret seg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 19:43   #36
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Siden dere bor slik til - omvisning på Operaen likte vi i den alderen. Dere får omvisning «bakom» i ulike verksteder (og for noen verksteder!) får sikkert komme på Hovedscenen osv. Kjøper billetter på Operaen.no

Det er noe «litt annet» som kan være hyggelig å gjøre på en familietur.

Ellers synes mange det er fint å kjøre litt trikk, og Nesodden-båten osv kan også være et alternativ og en rimelig båttur.

Dere skal kanskje til Oslo nå i juli, ellers begynner Freialand omvisningene på Freia sjokoladebutikk litt ut i august.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 19:59   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Vi var på omvisning på slottet da jentene mine var små, det anbefales definitivt ikke. Det var to timer vi aldri får igjen. Bare sånn i tilfelle du vurderte det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 20:24   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Freia hadde vært mer vår stil enn slottet for omvisning, men det er nå denne uken så det er i juli ja.

Vi får håpe vi får tak i en kurant frokost for jenta likevel, ellers blir det vel litt kjipt.

Er normal i Oslo mye større/bedre enn andre steder? For det hsr vi jo hjemme. Og hos svigermor.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 21:03   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er masse glutenfritt på Oslo Street Food, som sagt, men du må nok innom bodene.

Scandic Byporten hadde ikke godt utvalg av gluten- og laktosefritt for fem år siden, men det kan jo ha forandret seg.

Nei, det var 5 år siden jeg var der også og jeg opplevde den gangen at de hadde et dårligere utvalg enn hva Scandic generelt profilerer at de har, så det er derfor jeg nevner det. Men de kan ha tatt seg opp. Jeg klagde i etterkant den gangen.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi får håpe vi får tak i en kurant frokost for jenta likevel, ellers blir det vel litt kjipt.

Er normal i Oslo mye større/bedre enn andre steder? For det hsr vi jo hjemme. Og hos svigermor.

Dere får jo til en kurant frokost. Om brødet på hotellet er veldig kjipt, kan dere gå på Baker Hansen og kjøpe med et rundstykke. De har kjempegodt utvalg (dog usikker på om det er noe annet i den baksten som hun ikke spiser).

Neida, tror Normal er helt lik andre steder . Det er bare det største som har skjedd for aldersgruppa her de siste årene (kan det virke som).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 21:04   #40
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Jeg støtter faktisk å droppe Oslo Street Food med en familie med noen allergier og varierende preferanser og ikke så eksotiske ønsker. Tror det fort blir stressende. Har ikke falt meg inn å ta med hele min familie dit heller (men har vært der med jenta med cøliaki). Ville heller gått et sted der man sitter samlet og bestiller fra samme meny, det er lettere med fem i familien hvorav barna ikke er altfor store.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no