Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise i vinterferien 24, anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-23, 11:29   #1
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Reise i vinterferien 24, anbefalinger?

Barna er store, og flyr snart ut av redet. Vi har alltid reist med barna, men de siste årene har vi ikke hatt økonomien til å reise, pga. ny gründerreise for mannen (pluss et par andre faktorer som pandemi, miljø og klima, dyrtid, etc.).

Det er ikke sikkert at vi får det til, men nå tenkte jeg at jeg (litt i skjul) i alle fall starter planleggingen av en reise i vinterferien neste år, som en slags siste felles kjernefamiliereise. Det blir sikkert flere, men da som flere familier kan jeg tenke meg.

Steder vi har vært med barna, og som vi liker godt: Hellas (Sifnos og Athen), Mexico (Puerto Morelos), India (reist litt rundt i Kerala) og Filippinene (kun med eldste for leenge siden)

Kriterier:

  • Må være i uke 8 (total tid borte ca. 10 dager)
  • Thailand eller andre deler av Asia frister
  • IKKE charter eller store charterreisemål, men heller ikke helt ukjent (siste delen etter ønske fra eldste )

Vi må selvsagt ha et slags budsjett. Jeg har tenkt at det sikkert går med 100-120' til reise og overnatting for fire, pluss intern reising, mat og drikke (vi er veldig glad i mat) og diverse. Så 40' til der (1000 pr. dag. pr. person). Er det helt på jordet?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-23, 13:14   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise i vinterferien 24, anbefalinger?

Det er særlig flyreisen som har økt mest i pris i det siste. Sjekk den først så får du oversikt over budsjettet. Vi har bodd f.eks. i airbnb i Canggu på Bali som var fantastisk og absolutt ikke dyrt. Det er et sted som har en veldig laid back wibe, mer surfere og backpackers enn masseturisme, men absolutt ikke helt nytt og ukjent og nok av tilbud både når det gjelder mat og butikker og underholdning. Vi bodde her https://www.airbnb.no/rooms/10061686...out=2023-12-14 Fantastisk sted, stille men i gåavstand til både restauranter, butikker og beach clubs. Det er en maid som kommer og vasker etc. pluss lager herlig frokost hver dag. Ser det er rundt 250 euro per natt nå for tre soverom og alle fasiliteter. Jeg synes i alle fall ikke at det er noe å si på den prisen, men det finnes enklere og billigere steder, såklart. Vi likte oss veldig godt i alle fall. Bildene gir et helt realistisk inntrykk av hvor fint det er.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-23, 13:22   #3
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise i vinterferien 24, anbefalinger?

Tusen takk for tips, liefje! Det så meget fristende ut, og ikke så dyrt med tanke på standard og at frokost er inkludert. Den skal absolutt med i vurderingen.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
reise, vinterferie


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no