Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp - trådløst nettverk

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 22:08   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelp - trådløst nettverk

Kan noen hjelpe meg? Jeg har en bærbar pc som jeg bruker på trådløst nett hjemme, men nå får jeg plutselig ikke kontakt med nettet. Når jeg klikker Reparer trådløs tilkobling blir den stående og stampe på "Fornyer IP-adresse" til den gir opp. I boksen "Status for Trådløs nettverkstilkobling" får jeg opp feilmeldinga

Sitat:

Begrenset eller ingen forbindelse
Du kan kanskje ikke koble til Internett eller noen nettverksressurser. Dette problemet oppstod fordi nettverket ikke tilordnet en nettverksadresse til datamaskinen.


Jeg sitter på den antikvariske stasjonære maskinen vår nå, og spekulerer på hva jeg skal gjøre. Noen tips?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:13   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp - trådløst nettverk

Slå av nettverket og slå på igjen, sjekk tilkoblingen i nettleseren din.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:14   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp - trådløst nettverk

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

sjekk tilkoblingen i nettleseren din.

Hvor gjør jeg det?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:29   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp - trådløst nettverk

Restart pcen. *hjelpsom*

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:41   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - trådløst nettverk

Jeg ville først og fremst resatt modem og router. Dra ut strømmen, og la den være ute i minimum 40 sekunder. Så starter du det igjen. Hvis ikke det funker, så kan du spørre på msn, så skal jeg gi deg min kjære som supporter (han jobber med sånt).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:51   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp - trådløst nettverk

Jeg har både restarta PC-en (maaaaange ganger) og resatt modem og router. Hjalp ikke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:54   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - trådløst nettverk

Gubben sa i grunn bare at hvis ikke det funker, og det ikke fungerer å klikke på "reparer forbindelse", er det best å ringe support. De kan se aktiviteten på din linje samtidig som du snakker med dem, så da er det enklere å få hjelp av dem.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:18   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - trådløst nettverk

Sjekka passordet ?

Har vert problemet her dei siste dagane. Me må restarte alt sammen minst ein gong for dagen. Er ofte timer uten nett. Og når det kommer tilbake må eg skriva inn passordet på nytt på mi maskin. Eg er den som har trådløst. Mannen sitter på si stasjonære og trenger ikkje dette passordtullet kvar gong

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no