Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dugnadsånd (barnehage)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 21:22   #1
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Dugnadsånd (barnehage)

Mandag var det dugnad i barnehagen. På storesøsters avdeling går det 22 barn. 3 foreldre stilte fra avdelingen. (meg deriblant)

Pinlig, synes jeg.
Nei, det er ikke spesielt festlig å delta på, men det er jo for at de skal få det triveligere i barnehagen! Og da ofrer jeg gladelig 2,5 timer en gang i året.

Synspunkter?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:25   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.518
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Jeg hadde blitt kjempesur og foreslått at det ble tatt opp på neste foreldremøte. Da kunne de foreldrene som ikke kunne komme fortelle hva som trengs for at de skal greie å komme.

Beskjed tidligere?
Annet tidspunkt?

Evt. at oppgaver blir fordelt til de som ikke kommer og et par uker til å utføre dem på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:25   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Jeg er helt enig med deg og synes at det er for dårlig at folk ikke møter opp.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:27   #4
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Hos oss er det påmeldingslapper på hver avdeling før dugnad. I tillegg kan vi i FAU fint finne på å ringe og spørre om de ikke har sett lappen om dugnad, samt minne de på at det er 1 gang i året og ungene kan være med....

Det hjelper

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:28   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Jeg betaler med glede for å slippe å stille på dugnad. Vi har barn som skal kjøres til trening 6 dager i uken. Jeg jobber turnus og har kvelds og helgevakter. Når det var dugnad i barnehagen i fjor hadde jeg jobbehelg og syke barn. Planen min om å lage en kake og komme innom med gikk i vasken. I år så fallt dugnaden på en torsdag. Da trener et av barna og et er på ridetime. I tilegg jobbet jeg kvelden den dagen. Det går bare ikke. Jeg vil heller kunne betale og slippe å ha dårlig samvittighet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:29   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Hos oss er det påmeldingslapper på hver avdeling før dugnad. I tillegg kan vi i FAU fint finne på å ringe og spørre om de ikke har sett lappen om dugnad, samt minne de på at det er 1 gang i året og ungene kan være med....

Det hjelper

Jeg har vært ei slk dame. Hang opp påmelding, spurte hver eneste personlig og vi fikk kjempeoppslutning. Jeg tror at noen ikke turde å si nei til meg, skummel og stren som jeg er.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:29   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.158
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Helt enig med deg. Skikkelig surt. Greit nok at noen sikkert ikke får det til, men høyst sannsynlig er det vel ganske mange som bare ikke gidder. Sånn "min tid er viktigere enn din" irriterer meg egentlig veldig.
Synes påmelding og oppfølging i forkant virker smart! Synes forsåvidt også det er en grei mulighet at man kan betale seg vekk fra dugnaden hvis man absolutt ikke kan, men det forutsetter jo at ikke alle velger den løsningen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:30   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.568
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Tja, det er jo kanskje dårlig at foreldre ikke møter opp på dugnad. Men helt ærlig så syns jeg at man kan slippe den dugnaden. Kanskje det er forskjell på foreldredrevet barnehage og en kommunal barnehage. Men vi kan iallefall ikke forlange at foreldrene i vår kommunale barnehage skal stille på dugnad, det er ikke nedfelt i vedtektene og dermed er det ingen som må.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:30   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Jeg betaler med glede for å slippe å stille på dugnad. Vi har barn som skal kjøres til trening 6 dager i uken. Jeg jobber turnus og har kvelds og helgevakter. Når det var dugnad i barnehagen i fjor hadde jeg jobbehelg og syke barn. Planen min om å lage en kake og komme innom med gikk i vasken. I år så fallt dugnaden på en torsdag. Da trener et av barna og et er på ridetime. I tilegg jobbet jeg kvelden den dagen. Det går bare ikke. Jeg vil heller kunne betale og slippe å ha dårlig samvittighet.

Man kan ikke kjøpe seg fri fra alt her i livet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:30   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Jeg er sjelden på dugnader. De er på ukurante tidspunkt. Jeg har gitt beskjed om at det hadde passet bedre med andre tider, men de må følge når flertallet kan. Dvs de med to foreldre.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:31   #11
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Jeg betaler med glede for å slippe å stille på dugnad. Vi har barn som skal kjøres til trening 6 dager i uken. Jeg jobber turnus og har kvelds og helgevakter. Når det var dugnad i barnehagen i fjor hadde jeg jobbehelg og syke barn. Planen min om å lage en kake og komme innom med gikk i vasken. I år så fallt dugnaden på en torsdag. Da trener et av barna og et er på ridetime. I tilegg jobbet jeg kvelden den dagen. Det går bare ikke. Jeg vil heller kunne betale og slippe å ha dårlig samvittighet.

Jeg ser helt klart at det ikke er like enkelt å få til for alle - noen er alene om omsorg, andre har som deg mange andre forpliktelser. Men 3 stk av 22??

Jeg ser at noen sier at man kan ta det opp på foreldremøte. Tja, og ja... dugnad er jo en frivillig sak, så man kan gjøre fint lite annet enn å anmode folk om å stille, synes jeg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:31   #12
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Man kan ikke kjøpe seg fri fra alt her i livet.

Nei, men dette er en fin ting å gjøre det på

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:33   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Nei, men dette er en fin ting å gjøre det på

Det er jeg uenig. Jeg får litt neller av slike foreldre som ikke kan ta i et tak.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:35   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.887
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Mandag var det dugnad i barnehagen. På storesøsters avdeling går det 22 barn. 3 foreldre stilte fra avdelingen. (meg deriblant)

Pinlig, synes jeg.
Nei, det er ikke spesielt festlig å delta på, men det er jo for at de skal få det triveligere i barnehagen! Og da ofrer jeg gladelig 2,5 timer en gang i året.

Synspunkter?

Så dårlig oppmøte tror jeg aldri jeg har opplevd, men nesten. Av 28 plasser var det vel en gang bare fem familier som var representert. Som regel pleier vi å være flere. Vi stiller opp hver gang. Den eneste gangen på sju år vi ikke har vært med var da vi var på ferie under dugnaden. Såpass kan vi stille opp. Det greier vi fint.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:36   #15
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det er jeg uenig. Jeg får litt neller av slike foreldre som ikke kan ta i et tak.

Hvorfor? Jeg tar gjerne i et tak. Jeg har vært med på turer og bruker lang tid på å levere og hente. Da kan jeg gjerne hjelpe noen av de andre barna å kle på seg, finne sekken sin, lese en bok osv. Det er for meg viktigere enn å stille på dugnad.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:37   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.701
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Eller å bøtelegge de som ikke kommer nok til at det svir, og nok til at man kan leie inn noen til å gjøre jobben.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:38   #17
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Vi er i privat bhg, 10 timer i året. Alle må, ellers må man betale[snakk om en del tusenlapper]. Om man har god grunn som styrer sier ok. så slipper man.

Mye som skal gjøres så skriver mann seg opp på det man vil gjøre.
Og når, er jo ikke bestandig at tidspunkt passer for alle.


Før måtte man ikke betale, og da var det de samme som var på dugnad.
Det var råttent

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:38   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Hvorfor? Jeg tar gjerne i et tak. Jeg har vært med på turer og bruker lang tid på å levere og hente. Da kan jeg gjerne hjelpe noen av de andre barna å kle på seg, finne sekken sin, lese en bok osv. Det er for meg viktigere enn å stille på dugnad.

For meg er ikke det å ta i et tak. Det er slikt jeg er ed på nesten hver gang jeg er innom barnehagen. Det er å være medmennske.

For barnehagen er det nok viktigere å få med folk som kan gjøre ting som gjør hverdagen for ungene trivligere. Maling, lugging, rydding, felle noen trær etc. Det er viktig for ungene at de har det hyggelig rundt seg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:39   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.158
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Nei, men dette er en fin ting å gjøre det på

Jeg synes det er et greit alternativ, men en fin ting.. tja. Man er jo avhengig av at noen andre stiller da, ellers blir det dyrt. Det er jo tross alt oppgaver som skal utføres, så i utgangspunktet skulle man da betalt det det koster å leie inn en ekstern person for å gjøre det som var tiltenkt en selv. Og det er ikke spesielt billig.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det er jeg uenig. Jeg får litt neller av slike foreldre som ikke kan ta i et tak.

Å ikke ha mulighet er ikke nødvendigvis det samme som ikke at de ikke kan ta i et tak. Noen kan ikke stille av praktiske grunner og det passer aldri for alle, men jeg får også litt noia av dem som aldri kan og aldri klarer jenke det til, for det kan jo være andre som faktisk også må gjøre en liten innsats for å få det til.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:39   #20
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Eller å bøtelegge de som ikke kommer nok til at det svir, og nok til at man kan leie inn noen til å gjøre jobben.

Jeg syns at det burde være et alternativ Jeg ville med glede betalt 500 kr og sluppet å stille på dugnad.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no