Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster - kan jeg ombestemme meg ang bolledeigen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-13, 17:47   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Haster - kan jeg ombestemme meg ang bolledeigen?

For ca 45 minutter siden satt jeg en bolledeig. Lunken melk, ferskgjær. Den har hevet en god del. Men jeg er så sliten og har ikke lyst til å bake boller likevel. Går det an å utsette bollebakingen til i morgen tidlig? Hvordan oppbevarer jeg i tilfelle deigen frem til det? Eller er jeg stuck og må lage boller nå når den først har hevet såpass?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 18:04   #2
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haster - kan jeg ombestemme meg ang bolledeigen?

Jeg tror du er stuck... Tenk så heldig du er som har fersk gjærbakst etterpå, da.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 18:06   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster - kan jeg ombestemme meg ang bolledeigen?

Lag kanelsnurrer av halve deigen så går det mye fortere.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 18:06   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster - kan jeg ombestemme meg ang bolledeigen?

Neida, du er ikke stuck. Sett herligheten i kjøleskapet. Den vil heve ganske mye mens det ennå er varme igjen i deigen, så husk å slå den ned fra tid til annen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 18:17   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster - kan jeg ombestemme meg ang bolledeigen?

Så neste spørsmål; overlever noro-virus stekeovnen?

Jeg lagde kanelsnurrer av halve deigen, ungene står og knoter med hver sin kvarte deig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 18:25   #6
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster - kan jeg ombestemme meg ang bolledeigen?

Det bør gå helt fint, norovirus dør vel på rundt 60 grader.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no