Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forrett før helstekt and

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-19, 09:03   #1
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Forrett før helstekt and

Jeg lurte på hummersuppe, men usikker på om det går hjem hos ungene.

Jeg bør ha noe, for vi blir mange og jeg kan ikke bare kjøpe en ekstra and for jeg har ikke plass til å steke den.

Gode ideer? Det MÅ ikke være julete.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 09:53   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forrett før helstekt and

Hummersuppe hadde passet, en suppe er uansett bra. Vi gjør en korisndersuppe som er veldig god, med litt lettstekt serranoskinke på toppen, men det er ikke heller alle mennesker som ligger krouiander (det er løk og mye spinat i vår også).

Hva med litt ceviche? Mannen min gjør en som ligner på denne: https://coop.no/extra/mat--trender/s...iche-av-skrei/

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 10:04   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forrett før helstekt and

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hummersuppe hadde passet, en suppe er uansett bra. Vi gjør en korisndersuppe som er veldig god, med litt lettstekt serranoskinke på toppen, men det er ikke heller alle mennesker som ligger krouiander (det er løk og mye spinat i vår også).

Hva med litt ceviche? Mannen min gjør en som ligner på denne: https://coop.no/extra/mat--trender/s...iche-av-skrei/

Det så veldig godt ut! Jeg noterer til en annen gang, men jeg tror fisk som er så tydelig en fiskerett kan bli litt mye av det gode for noen av ungene, det var derfor jeg også tviler litt på hummer. Jeg lurte litt på en laksepaté, da ser det ikke ut som fisk, men er i tvil om den også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 10:08   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forrett før helstekt and

Ja, Herremannen er ikke helt gira på ceviche heller. Må det være noe mer festlig? Brokkoli- og blomkålsuppe med litt langsomstekt/knaperstekt serrano og en klikk rømme er også fantastisk godt, men mer mot hverdagskost. Det er ikke alle som gjør hjemmelagde supper lenger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 11:30   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forrett før helstekt and

Har servert kamskjell som forrett før and, men det går kanskje inn i kategorien sjømat og fisk? Serverte kamskjell med ruccola-salat, bacon og en sånn sitron-smørsaus.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 12:11   #6
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forrett før helstekt and

Liker de scampi? (Og har du samvittighet til å servere det? )

Jeg vet ikke hva slags tilbehør du tenker til anden, men jeg tenker noe litt lett og friskt til forrett.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 12:39   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forrett før helstekt and

Åh, jeg lagde noen helt herlige ravioli med krepsehaler sist nyttårsaften vi hadde and! Krepsehaler, sitron og ricotta. Skal se om jeg finner igjen oppskriften. Det var litt fresht før vi gikk i gang med anda som jeg syns er ganske tung mat.

Jeg tror det var en variant av denne: http://frasjeltilmage.blogspot.com/2...og-kremet.html

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 14:12   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forrett før helstekt and

En litt frisk salat-aktig greie, tenker jeg. Men det er jo ikke så lett å finne friske ting i sesong. F.eks synes jeg jordbær er veldig godt til and.

Her er en salat med marinerte scampi (bruk gjerne reker i stedet) og mango, den er god.

http://hrknutsen.no/mangosalat-med-marinert-scampi/

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 17:28   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forrett før helstekt and

Jeg lagde rekecoktail ala Gladkokken til mitt selskap. Hadde indrefilet av okse til hovedrett og synes det passet til.

Du må Google det, jeg klarer ikke å linke med mobilen.
Fikk så mye skryt for noe så enkelt. �� Friskt og godt. Brukte mye mindre chili enn oppskriften, ellers likt.
Brukte vinglass med lav stett med litt tjukt glass . Har ikke sånne fancy vide glass og var redd for mine gamle Finnglass ved bruk av skje.
Lagde dagen før, som er stort pluss.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-19, 01:12   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forrett før helstekt and

Tusen takk for alle tips!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no