Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Arme riddere

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 13:48   #1
Klosetta
Fullverdig medlem
 
Klosetta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 74
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Arme riddere

Prøvde å lage arme riddere i dag, men de ble jo helt myke og vassne. Trodde disse skulle bli sprøstekte, jeg? Hva har jeg gjort feil? Ikke smakte det noe særlig av dem heller.. sukk..

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:35   #2
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arme riddere

Mine får en sprø hinne ytterst, og er myke i midten. Og smaker vel brød med egg + syltetøy.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:38   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arme riddere

Du steker dem til de blir gyldne, og da får de en liten sprø hinne. Men de er myke inni. De smaker som .....bare veldig godt.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:46   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arme riddere

Mulig du hadde får svak varme/ for mange i pannen

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:59   #5
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arme riddere

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Mulig du hadde får svak varme/ for mange i pannen

Det er riktig. Sterkere varme, og ikke mer enn to om gangen, kan være et triks.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:20   #6
Klosetta
Fullverdig medlem
 
Klosetta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 74
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Arme riddere

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Mulig du hadde får svak varme/ for mange i pannen

Ahh... Det skal jeg prøve neste gang. Har dere kanel og vaniljesukker oppi? jeg trodde det bare var brød dyppet i egg, jeg.

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:22   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Opprinnelig lagt inn av Klosetta, her.

Ahh... Det skal jeg prøve neste gang. Har dere kanel og vaniljesukker oppi? jeg trodde det bare var brød dyppet i egg, jeg.

Man blander egget med melk.

Jeg synes mine får finest skorpe når jeg langsteker på svak varme, og øker på litt på slutten. Men helt sprø har jeg aldri fått dem.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:24   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Jeg vender i både egg, melk, sukker og kanel før det stekes. Og det serveres med syltetøy. Sunt blir det ikke, men fryktelig godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:31   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arme riddere

Ikke bruk dagsfersk brød, det er best når det er litt småtørt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:02   #10
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arme riddere

Jeg gjør som Tjorven, vender i en blanding av egg, melk, sukker og kanel. Det er ikke sunt, men det bryr meg midt på ryggen. Det hører til søndagen her i huset, med restene av loffen fra fredagsrekene.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:08   #11
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arme riddere

Jeg pleier å lage røre av egg, melk og litt mel. Noen ganger har jeg kanel i røra, andre ganger kardemomme. Og det blir inmari godt med grovt brød også. Og spises helst med brie, som så smelter oppå, og sprinklet honning over. Mine blir heller ikke særlig sprø egentlig. De skal være litt myke.

__________________

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:11   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Vi har nesten alltid lagd arme riddere av grovbrød, jeg synes det smaker best. Men brie med honning har vi ikke prøvd. Det hørtes digg ut.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:32   #13
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arme riddere

Grovbrød som begynner å bli litt tørt kan "reddes" og bli nydelig med litt egg og melk

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 10:19   #14
Sequinita
Fullverdig medlem
 
Sequinita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 70
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Arme riddere

Gammel tråd, men drar den opp igjen.

Jeg prøvde meg på arme riddere i går og trodde de skulle bli sprø og fine. De ble gyldne og sprø utpå, men bløte inni. Jeg prøvde å skjære brødet så tynt som mulig. Mulig brødet var for ferskt.
Jeg lot dem "tørke" i 20-30 min i stekeovn på rist på 100 grader uten at det hjalp noe særlig.

Så hvordan får dere arme riddere til å bli sprø inni?

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 10:22   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Men de skal vel ikke være sprø inni? Det har jeg aldri sett/kjent, i alle fall. Det er jo mykheten inni som er god, mmmm.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 10:24   #16
Sequinita
Fullverdig medlem
 
Sequinita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 70
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Arme riddere

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Men de skal vel ikke være sprø inni? Det har jeg aldri sett/kjent, i alle fall. Det er jo mykheten inni som er god, mmmm.

I "syden" fikk vi sprø arme riddere. Jeg synes det var kjempegodt og likte ikke mine bløte...

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 11:13   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Sprø inni? Det høres merkelig ut? Hva er poenget med å legge brødet i melk og egg hvis de skal være sprø inni, egentlig?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 11:18   #18
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arme riddere

Å, nå ble jeg syyyyykt sulten.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 11:46   #19
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arme riddere

Det kan hende du lot dem ligge for lenge i melkeblandingen?
Jeg liker at de er våte inni, men ikke for klissete, og da gjelder det å bare dyppe kjapt og legge i panna, syns jeg.
Og så pleier vi å gjøre det med grovt brød her, og litt tykkere skiver enn vanlig. Da får de den beste kombinasjonen av sprø utenpå og myke inni.
Og så med vaniljekesam blandet med rørt jordbærsyltetøy fra sommeren fikk alle ungene stjerner i øya.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 12:23   #20
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arme riddere

Oooo, i dag blir det arme riddere til kvelds. Så får eg laga nokre skikkeleg gode ostesmørbrød til storesøster i staden.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no