Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Arme riddere

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-13, 13:12   #21
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Arme riddere

Opprinnelig lagt inn av Sequinita, her.

I "syden" fikk vi sprø arme riddere. Jeg synes det var kjempegodt og likte ikke mine bløte...

Du kan jo prøve denne oppskriften: Extra crispy French toast

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 18:33   #22
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Arme riddere

Litt olje oppi panna hjelper...

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:22   #23
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arme riddere

Jeg trekker opp denne 2.gang.

Forsøkt å lage dette, men ungene klager. Jeg får de ikke sprø utenpå. Men skal brødet bare vendes raskt i melk/eggeblanding og så stekes straks? Jeg har latt de ligge så blandingen trekker inn.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:27   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Jeg lar dem også ligge å trekke en stund i eggeblandingen, og steker i litt olje på relativt høy varme.

Dette er for tiden snuppas foretrukne måltid når hun kommer hjem fra skolen. Med grovt brød og uten sukker, men med bær på toppen har jeg sagt at det er "sunt nok".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:32   #25
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arme riddere

Jeg forstår bare ikke hva som er feil. Har aldri lagt slike. Men så fikk ungene det hos noen venner, og skal ha det. Og det skal være 100% likt!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:34   #26
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arme riddere

Jeg har brukt denne oppskriften: http://www.godt.no/#!/oppskrift/4703/arme-riddere og bruker så høy varme at de blir akkurat like brune som bildet.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:35   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Jeg visper sammen egg, melk, bittelitt sukker og kanel, og dypper skivene til de er ganske gjennomtrukket men ikke oppbløtt. Steker i litt smør på middels varme, ikke for mange om gangen. Da blir de myke inni med en gyllen og litt sprø skorpe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:35   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Du må bruke MASSE margarin/smør for å få dem sprø utenpå, og høy varme.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:37   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Du får spørre etter oppskriften der de har fått dem. Den oppskriften du har ligner veldig på sånn jeg lager dem, bortsett fra at jeg ikke bruker kardemomme (i noe som helst).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:39   #30
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arme riddere

Har dere 1 dl melk for hvert egg, eller mindre?

Sønnen min påstår bestemt at de ikke skal stekes med hverken smør eller olje, men tørr panne. Sukk.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:40   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Ikke så ofte jeg lager det, men jeg slumper bare og det pleier å gå fint.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:42   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ikke så ofte jeg lager det, men jeg slumper bare og det pleier å gå fint.

Samme her. Aldri brukt oppskrift.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:48   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arme riddere

Jeg bruker ett egg, litt melk (et par spiseskjeer kanskje) og en dæsj kanel. Dobler jeg dette, så holder det til tre brødskiver, men du vil ikke steke så mange om gangen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 10:48   #34
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arme riddere


Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Samme her. Aldri brukt oppskrift.

Hehe. Lurer på om det har noe med at første gangen man smaker noe er det ekstra godt? Jeg husker min første softis som jeg fikk en menneskealder siden. Softis har alltid vært godt, men den var WOW! Fantastisk! Smaksjokk av nytelse.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-15, 09:49   #35
Klosetta
Fullverdig medlem
 
Klosetta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 74
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Arme riddere

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.




Hehe. Lurer på om det har noe med at første gangen man smaker noe er det ekstra godt? Jeg husker min første softis som jeg fikk en menneskealder siden. Softis har alltid vært godt, men den var WOW! Fantastisk! Smaksjokk av nytelse.

Må være noe i det... Jeg får de fortsatt ikke til å bli sprø, og de smaker fortsatt ingen ting.....

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-15, 10:35   #36
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arme riddere

Så fryktelig sprø blir de ikke, det er jo grenser for hvor sprøtt noe som er dyppet i melk og egg kan bli, liksom. For smakens del bruker jeg å ha en god klype sukker og en dæsj kanel i eggeblandingen.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-15, 10:41   #37
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arme riddere

Er det forresten noen som har vært borti noe som heter kanelbrød? Det ligner på arme riddere, men det kjennes nesten ut som om de er gjennomtrukket med eggekrem eller vaniljesaus, og smaker helt himmelsk. Når jeg googler kanelbrød får jeg bare opp noe som ser ut som loff med kanel i; jeg tror de som driver kaféen der dette serveres er franske, så mulig "kanelbrød" bare er en slags stuntoversettelse (der er alltid så folksomt at jeg ikke har fått spurt dem ut om denne vidunderlige kreasjonen).

Om noen har en oppskrift på noe lignende er jeg evig takknemlig!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no