Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 12:50   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

En tråd i serien "alt man kan lure på".

Hvor mange poteter regner dere per person til en vanlig middag? Er det forskjell på om dere har saus eller ikke? Det er selvsagt ulik str på poteter så svar gjerne om det er små, middels eller store poteter.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:52   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

En middels potet. Mannen spiser kanskje to.

Hvis ikke det er stappe eller fløtegratinert, da spiser jeg masse.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:54   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

1-2 mandelpoteter. Jeg koker 6 vanlige eller 8-9 mandelpoteter til familien her. Det er mindre enn min søster koker til seg selv og samboeren, vi er ikke uttalte potetspisere tror jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:54   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Det går mer med stappe og jeg spiser mye hvis de er ovnsstekte poteter.

Kokte poteter har vi stort sett bare til sausmat eller sodd, da er det vel et par-tre til hver. Noen storspisere spiser sikkert mer da.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:55   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Ca halvannen potet, middels store. Er det potetstappe spiser jeg tre ganger så mye. Minst.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:55   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Vi spiser vel 2-3 hver, avhengig av størrelse, og hva vi har til. Jeg er en sucker for poteter med masse god saus på, så da kan jeg spise pinlig mye. Potetmos spiser jeg/vi også horrible mengder av, så da må jeg alltid regne en haug når jeg skal lage det. Jeg elsker poteter, kunne nesten levd på det, men mannen min er ikke særlig glad i det, så vi har ikke så ofte "potet & saus"-middager. Han liker godt potetbåter da, så det har vi litt oftere, men da velger jeg ofte heller søtpoteter, det er jo enda bedre. I dag skal vi ha søtpotetbåter til hjemmelagde burgere, mmm. Da skjærer jeg opp 2 store søtpoteter, de er digre, til oss fire.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:55   #7
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Til vår familie på fire holder det nok å koke tre middels poteter, en og en halv til mannen min, en til meg og en halv til seksåringen. Treåringen spiser ikke potet. Litt mer hvis vi skal lage potetmos. Vi er ingen kokt potet-familie.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:57   #8
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Én middels eller to små spiser jeg. Barna spiser toppen én liten hver og mannen spiser kanskje tre-fire små eller to middels.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:57   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Nå er det sjelden vi har vanlig kokte poteter, men om vi har det så spiser vel ungene 1 potet hver og jeg to og mannen 2-3. Men om jeg kutter opp poteter i båter å legger i langpanna med litt krydder på så må jeg kutte opp over dobbelt så mye for at det skal være nok til oss fem, for da spiser alle mye mere poteter. Samme gjelder om jeg koker poterer for å lage potetmos, da går det også dobbelt så mye enn om det er vanlig kokte poterer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:59   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

To små eller 1,5 hvis de er store. Jeg er veldig glad i poteter og hvis det er ekstra god saus eller jeg har gjort noe gøy med potetene hender det jeg sniker til meg en halv ekstra. Jeg beregner som regel 10 poteter til oss fire. Vi har vennet oss til å ha lite kjøtt og mye tilbehør.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:01   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Da ser jeg at vi ikke er så unormale.

Jeg koker som regel 5 middels poteter og da er det gjerne 1 potet igjen. Vi er 5 stk. jeg spiser kanskje en kvart potet hvis ikke det er saus til middag. Er det saus så kan jeg spise en potet, noen ganger 1,5.

Når vi har potetmos så lager jeg av dobbelt så mange poteter, også når vi skal ha båtpoteter.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:05   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Ungene er ikke så glade i potet, så jeg koker 5 middels store poteter.

Hvis de skal brukes i potetmos koker jeg kanskje 8. Knerten spiser ikke potetmos heller, men snuppa synes det er godt. Selv synes jeg at jeg lager farlig god potetmos.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:10   #13
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Det er sjelden vi har kokt potet, men hvis vi har det sammen med en god saus kan jeg spise mange poteter, men prøver å begrense meg til to-tre middels store.
Poteter i ovnen med olje og salt: Utrolig mange
Potetstappe: Aner ikke hvor mange, men det blir nok en del.

Potet til mat uten saus: kanskje en hvis jeg ikke blir mett av det andre.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:18   #14
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

En middels stor potet, mer hvis jeg lager potetstappe.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:19   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Ingen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:23   #16
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Jeg spiser en middels. Mannen 1-2. Eldstemor 1-2, lillebror 0, minstemor 1/2. Koker som regel 6 passe store poteter, og fordeler derfra.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:24   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Har vi rester av kokte poteter, pleier jeg og mannen å lage en digg pytt i panne til kvelds eller evt. til lunsj dagen etter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:24   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Vi har veldg sjelden poteter til middag (kanskje 1 gang pr mnd?), og jeg dropper det gjerne helt. Til julemiddagene spiste jeg en halv potet. Til de andre beregner jeg 1-2 poteter. Heller for mye enn for lite, siden restene passer til middagen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 14:50   #19
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Vi spiser sjelden poteter, og jeg spiser nok ikke mer enn en liten potet. Ser på poteter som en del av grønnsaksporsjonen, - som oftest består av 3-6 ulike grønnsaker - og den utgjør ca 2/3 av middagen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 14:51   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Potet regnes ikke som grønnsak her. Den tas med i samme kategori som pasta og ris.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no