Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 22:24   #41
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Av sånne vanlige middels til små poteter koker vi vel en fem-seks, kanskje. Jeg spiser 1/2 til 1, storebror spiser omtrent det samme, mannen og lillebror spiser to hver. Potetmos går det noe mer av, åtte kanskje. Helst lager jeg av noen kjempestore, så går det raskere å skrelle. Ovnsstekte poteter spiser jeg mer av, men det er til gjengjeld ikke ungene så glade i.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 22:32   #42
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Tre eller fire. Hvis vi har god saus kan jeg krakke et par poteter ekstra i saus og spise helt til slutt. Jeg elsker potet.

Vi spiser potet nesten hver dag.

__________________
Meg og halen. <3

Sist redigert av Veslemøya : 31-01-13 kl 22:43.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 10:34   #43
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Vi liker poteter her i hus. Potetmiddag med saus sikkert 4 ganger i uken. jeg regner ca to poteter til meg, to-tre til mannen, en til treåringen og ca 1/2 til babyen. Da er potetene medium store.

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 10:47   #44
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Jeg liker potet, men spiser kanskje 1-1,5, avhengig av størrelse. Mandelpoteter spiser jeg mer av og når vi har gode sauser kan jeg spise mer.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 11:00   #45
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Vanlig kokt potet, da koker jeg 6 poteter til oss fire, men hvis det er potetmos må vi ha dobbelt så masse. Vi har som oftest saus til potet, og jeg tenker vi har det ca 2 dager i uken.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 11:12   #46
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Jeg er glad i potet jeg og kan spise mange om det er gode poteter og god saus. Vanligvis spiser jeg nok to mellomstore poteter til en vanlig middag.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 14:16   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange poteter spiser dere til ett måltid?

Vi pleier si det sånn "vi trenger seks, så vi koker åtte" poteter, og det stemmer så godt at jeg snart slutter å koke de to ekstra! Mikro får et par potetbiter som hun gir til meg. Jeg kan knekke dem i saus, eller la dem ligge pent i biter, hun spiser dem ikke. Knerten spiser kanskje en halv potet dersom vi knekker den i masse saus.

Jeg og mannen deler altså de andre fem potetene som spises mellom oss, et par til meg og tre til ham, sånn mer eller mindre. Mamma sier alltid at hun regner 3 middels store poteter pr person når hun lager mat til mange, noen spiser mer, noen spiser mindre, men da blir det i snitt rett. (Hun teller ikke med ungene som tre hver da, disse småtassene våre som bare ser på poteter telles med en hver)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no