Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferie 2015?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-14, 10:30   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sommerferie 2015?

Det er høst og tid for ferieplanlegging etterhvert.

Jeg vil gjerne ha tips til hvor vi bør reise på sommerferie. Vi er 2 voksne og 2 barn i barneskolealder. Vi er åpne for det meste, pakke-selv og charter. Vi liker å oppleve ting, men setter også pris på et par dager på stranden.

Hvor tenker dere på å reise på sommerferie i 2015? Event hvor har dere lyst til å reise? Eller kanskje dere har tips fra tidligere år dere vil dele. Både tips til steder og hotell tas mot med takk.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 11:07   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Slenger meg på for tips, jeg.
Jeg må skrive det ned her sånn at jeg husker det når januar kommer og jeg får lyst til å dra til varmen; Vi skal IKKE sydover neste sommer. Det er altfor varmt og hett og vi blir bare sløve, apatiske og lei av det.
Nå skal vi oppleve noe.

Jeg er litt i gang med planlegging selv og har tenkt ut litt på at vi kjører sydover for en stopp i Liseberg, ferge over fra Trelleborg til Nord Tyskland, finne et feriehus og være der i en ukes tid. Reise rundt til bla. helt sikkert Berlin, Lubeck og kanskje Hamburg.
Må sjekke hva som finnes av parker, tivoli og andre ting som er gøy for mann og barn.
Så kjøre opp til kanskje Ebeltoft som vi alltid bor, de gangene vi har vært i Danmark, evt. Skagen-området og ferge over til Sørlandet og hjemover. Kanskje innom Dyreparken eller Bø.
Vi har jo masse feriepenger å gå på når vi slipper 10-13tusen i flyreisen sydover...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 11:31   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Vi har allerede bestilt ny Mallorcatur. Men det er lettere for oss å bestille tidlig og heller avbestille om vi ombestemmer oss, enn å bestille sent.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 11:43   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Ligger an til å bli Mallorcatur med storfamilien. Må bare bestemme dato og type bolig.

Opplevelser og storby får bli når ungene er større. Enda er de fornøyde med hytteturer og besøk til slekt.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 11:47   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Blir vel Sardinia igjen, rett nord for Alghero. Fly + hotell + leiebil. Jeg er for gnien til å reise charter, da ryker hele årsbudsjettet for ferie. Alternativt fly til Pescara som i år, men da ta leiebil og bo i Pineto litt lengre nord.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 12:24   #6
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.339
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Vi har allerede bestillt 2 uker på Kypros, Blue Village Althea Beach, villa med eget basseng.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 12:45   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Jeg vil hit, eller til noe som ligner:

http://www.startour.no/feriereiser/h...on=sommer-2014

Og ha rom med direkte utgang til basseng. Så har jeg tenkt å ligge på solseng og lese bok mens kidsa bader.

Litt dyrt til å være charter, men etter tre år med opplevelsesferier har jeg lyst å gjøre ingenting i to uker, og å ikke tenke på noe som helst. Og jeg orker ikke jakte på solsenger på vanlig charter.

Reisekontoen er litt sliten for tiden, så vi får se om vi får spart opp nok før alle rommene er utsolgt. Alternativet er å kjøpe hund, og bli hjemme med valp.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 12:46   #8
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Jeg jakter på USA-billetter. Vi har lyst til å gjenta rundturen vi gjorde i California for to år siden (dvs omtrent samme rute som sist men med noen avstikkere til steder vi ikke fikk med oss forrige gang)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 13:08   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Vi planlegger USA tur. Foreløpig er planen 1 uke i Orlando og 2 uker ved vestkysten i Florida en plass.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 13:11   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Kidsa skal fire veker til USA med pappaen og eg er så misunnelig at eg nesten dør litt. Dei skal fly til LA og har leigd bobil og skal cruise rundt. Heldiggrisane. Dette sette mine ferieplanar heilt i limbo. Det var i grunn det eg hadde å bidra med.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 13:44   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Vi planlegger USA tur. Foreløpig er planen 1 uke i Orlando og 2 uker ved vestkysten i Florida en plass.

Det samme gjør vi leter etter "billige" flybilletter.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 14:13   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Vi lurer på om det blir to uker i feriehus i Cornwall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 14:15   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Jeg håper vi kan øyhoppe eller loffe litt rundt en plass sør i Europa.
Jeg savner Naxos og Koufonissi.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 14:34   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Mest sannsynlig til Halmstad og muligens en tur til København.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 14:39   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

4 uker til Florida, Norwegian la ut billetter i går - kjøpt og betalt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 14:50   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Vi skal til Tromsø et par-tre uker. Tipper det blir et par uker på hytta også + en langhelg til et sted med en eller annen park.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 14:54   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Etter en ganske så dyr sommerferie i år skal vi gå for noe enklere til neste år. Faren min eier et hus på Kreta som vi pleier å få låne når vi spør. Vi tenker å ta to uker der. Gjerne litt samtidig som pappa og hans kone og litt for oss selv. Optimalt sett så sender vi ungene nedover en uke før oss.

Jeg må høre med pappa om de har tenkt så langt. Det har de nok ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 15:01   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Jeg drømmer om interrail et par uker rundt i Europa, men jeg er ikke sikker på om ungen er store nok enda til å nyte det max.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 15:09   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg drømmer om interrail et par uker rundt i Europa, men jeg er ikke sikker på om ungen er store nok enda til å nyte det max.

Har ikke du unger på alder med mine da? Vi har egentlig bestemt oss for at de er store nok til interrail, men vi antar at det er såpass dyrt at vi drøyer det et år til.

En venninne av meg hadde med barn på 8, 10 og 12 på interrail og da jeg spurte om hun også i etterkant syntes de var store nok, så var hun fremdeles ganske sikker på at det hadde fungert brillefint. Poenget er visst å ikke forflytte seg så altfor ofte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 15:12   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har allerede bestilt ny Mallorcatur. Men det er lettere for oss å bestille tidlig og heller avbestille om vi ombestemmer oss, enn å bestille sent.

Jeg skal bestille i kveld er planen, Mallorca.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no