Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En uke i Orlando og omegn (kysten utenfor)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-17, 16:42   #81
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En uke i Orlando og omegn (kysten utenfor)

Sorry ay jeg kupper litt her altså, Polyanna

Men Mex, vi skal bo på Anna Maria Island. Det er nord for Bradenton Beach som ligger nord igjen for Longboat Key. Tenkte at det kunne være fint å kjøre nedover og se litt. Har du noen konkrete tips til hvor vi bør stoppe evt.? Nå er vel hele øya en laaang nydelig strand, men det kan jo være noen steder du husker som spesielt fine. Alt er av interesse egentlig

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 16:50   #82
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En uke i Orlando og omegn (kysten utenfor)

Nå er ikke jeg Mex, men har vært mange ganger på Longboat Key, og vil tipse om å leie båt og dra ut i bukten. Det er helt fantastisk. Vi har møtt på haugevis av delfiner, én gang så vi også sjøku. Det er sandbanker der, som du ankrer opp i, og hopper uti. Fantastisk nydelig, og spennende om dere snorkler. Gutta mine dro opp store konkylier, sand dollars og alt sånt som er gøy.

Vi liker oss godt på St Armand's Circle. Kjøpe is på Kilwins, blue crab cakes på ... en av restaurantene der. Og bare rusle rundt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 17:03   #83
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En uke i Orlando og omegn (kysten utenfor)

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nå er ikke jeg Mex, men har vært mange ganger på Longboat Key, og vil tipse om å leie båt og dra ut i bukten. Det er helt fantastisk. Vi har møtt på haugevis av delfiner, én gang så vi også sjøku. Det er sandbanker der, som du ankrer opp i, og hopper uti. Fantastisk nydelig, og spennende om dere snorkler. Gutta mine dro opp store konkylier, sand dollars og alt sånt som er gøy.

Vi liker oss godt på St Armand's Circle. Kjøpe is på Kilwins, blue crab cakes på ... en av restaurantene der. Og bare rusle rundt.


Jeg vil også anbefale kajakk tur. Det var magisk!
Vi var innom akvariet, helt greit, men ingen høydare.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 17:16   #84
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En uke i Orlando og omegn (kysten utenfor)

Et tips til, når du bader på stranden. Når stingrayene begynner å hoppe høyt, over vannet, tusle til lands. Min mann syntes det var superstas å stå uti med hauger av stingrays hoppende rundt. Helt til en nabo ropte at det betydde hai i vannet. Det var ganske vanskelig å prøve å holde en uaffektert mine mens han beveget seg rolig mot land.

Det er altså hai der, vi har både sett noen og hørt flere historier. Blant annet damen i nabohuset vårt, som møtte en to meter lang oksehai da hun stod med vann til livet. Men haiangrep mot mennesker har aldri skjedd der.

(Slanger, massevis. Tro meg. Men få giftige.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 21:19   #85
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En uke i Orlando og omegn (kysten utenfor)

Tusen takk for flotte tips

Haha, dette kan bli interessant! En stk snuppe som synes havet er skummelt pga hai Og slanger også?! Jaja. Ikke ting vi har opplevd på tidligere Florida turer, men da har vi vært på østkysten

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 21:59   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En uke i Orlando og omegn (kysten utenfor)

Vi så ikke hai, slanger eller stingray, men vi så delfiner da vi padlet nede på Lido Key. Og mangroveskog. Jeg syns Anna Maria var supersøt og sjarmerende! De to øyene lenger sør er mye mer striglet. Whisper Sailing tok oss med ut på en rolig, guidet seiltur som var veldig fin. Vi så de bittesmå krabbene på padleturen, men jeg klarte knapt nok å få øye på dem.

Vi likte akvariet, særlig de superentusiastiske gamle frivillige som snakket som om vi skulle ha puttet penger på dem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 22:46   #87
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En uke i Orlando og omegn (kysten utenfor)

Reiste dere nedover hele øya, Polyanna? Høres ut som en super tur altså. Hvilket akvarium er det snakk om?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 09:09   #88
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En uke i Orlando og omegn (kysten utenfor)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Reiste dere nedover hele øya, Polyanna? Høres ut som en super tur altså. Hvilket akvarium er det snakk om?

Mote Marine Aquarium

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no