Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-20, 18:59   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg

Eldste skal på speiderleir til utlandet et par uker til sommeren samt konfirmasjonsleir. Vår felles ferie, om vi skal gjøre noe sammen, må bli mellom der et sted, i juli.

Krav:
- Nord-Europa, men kan også være i Norge
- Fly eller bil
- Oppleve noe, kanskje bade, gjerne en butikk eller tre for eldste, jeg kan godt ha en kafe med god kaffe.
- Grei overnatting

Ikke alt for dyrt siden hennes leirer koster en del.

Hva finner vi på? De har vært i London før, København også, så de byene utgår. Klassen skal til Oslo til høsten, så det utgår også. Ellers er vi åpen for det meste.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 19:40   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Island!!!!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 19:51   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Praha?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 19:57   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Berlin har faktisk tilgang på badestrand (selv om det sikkert er trangt om plassen hvis været er fint). Vi synes prisnivået i Tyskland har vært overraskende ålreit.

Sopot/Gdansk har også både strand og shoppingmuligheter. De ligger så nær hverandre at man bor i den ene byen og tar lokaltog til den andre. Sånn rent bortsett fra at det politiske klimaet i Polen et påpass kjipt at jeg har liten lyst til å legge igjen pengene mine der, forresten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 22:27   #5
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Gdanske eller Sopot i Polen. Både strand og shopping.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 22:35   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Vi har vært i Gdansk tidligere, så ønsker nytt land/by, ellers et godt forslag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 22:45   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Amsterdam og andre steder i Nederland. Lett å reise rundt med tog.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 23:06   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Amsterdam og andre steder i Nederland. Lett å reise rundt med tog.

Amsterdam er høyt på eldste sin ønskeliste. Vi har direktefly med KLM. Godt forslag!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 23:07   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Skottland? Loffe rundt med tog? Eller England. Vi drømmer om å reise rundt å se langt mer enn storbyene der

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 23:14   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Ja, mange muligheter. Først må jeg finne ut når jeg går ferie.....Det går ikke raskt der jeg jobber.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-20, 23:54   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Hva med Sverige og området rundt Gøteborg? Det er både storby og småsteder ute ved kysten og bading.

Ellers så anbefaler jeg alltid Island, men du får ikke nødvendigvis så mye sommervær. Og mulig det kan bli ekstra spennende med vulkanutbrudd i veldig nærhet av Reykjavik i nærmeste fremtid...

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-20, 08:12   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Amsterdam er høyt på eldste sin ønskeliste. Vi har direktefly med KLM. Godt forslag!

Det er jo en utrolig kjekk by, og man kan ta toget hvor som helst i Nederland om man vil se noe mer. Kan jo også dra en tur til Belgia, om man vil det. Jeg liker veldig godt Utrecht også for eksempel.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-20, 08:39   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Enig med apan. Hvis man først drar til Amsterdam, så er Utrecht verdt et besøk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-20, 09:09   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg

Riga har også både strand (Jurmala) og shopping!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-20, 09:48   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Hva med Sverige og området rundt Gøteborg? Det er både storby og småsteder ute ved kysten og bading.

Ellers så anbefaler jeg alltid Island, men du får ikke nødvendigvis så mye sommervær. Og mulig det kan bli ekstra spennende med vulkanutbrudd i veldig nærhet av Reykjavik i nærmeste fremtid...

De har ikke vært i Sverige før. Hvor langt er det å kjøre til Gøteborg fra Strømstad? OK å kjøre i byen?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-20, 09:49   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er jo en utrolig kjekk by, og man kan ta toget hvor som helst i Nederland om man vil se noe mer. Kan jo også dra en tur til Belgia, om man vil det. Jeg liker veldig godt Utrecht også for eksempel.

Gode tips! Jeg har vært mye i Nederland ifm forrige jobb (og også denne) og forelsket meg helt i Delft. Rotterdam er jeg godt kjent i også. Kanskje Nederland og Belgia hadde vært noe. Brussel frister.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-20, 10:16   #17
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De har ikke vært i Sverige før. Hvor langt er det å kjøre til Gøteborg fra Strømstad? OK å kjøre i byen?

Det er ca 1,5t fra Strømstad til Gøteborg. Jeg er ofte i Gøteborgområdet, så jeg syns det er ganske greit å kjøre der. Det er enkelt å komme seg til Liseberg og Universeum, som typisk hadde vært veldig morsomt å besøke for ungene. Og å kjøre ut til kysten, feks til Marstrand, som er helt nydelig. Det er også artig å besøke Tanum og Fjällbacka (om du har lest Camilla Läckberg). Og det er ofte en del varmere der enn f.eks i Oslo ifht bading i havet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-20, 10:17   #18
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg....

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De har ikke vært i Sverige før. Hvor langt er det å kjøre til Gøteborg fra Strømstad? OK å kjøre i byen?

Det tar i underkant av 2 timer å kjøre mellom Gøteborg og Strømstad. Det er ikke lagt noe særlig til rette for kjøring inne i Gøteborg sentrum, så det er best å la bilen stå når man først kommer seg inn.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-20, 10:22   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg

Ja, kjør bilen til et parkeringshus og bruk trikken rundt i Gøteborg. Men veldig lett å kjøre fra Strømstad og ned og i området rundt. Masse fint på veien også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-20, 10:34   #20
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerferie for barn på 12 og 15 samt meg

Var i København med mine tre i sommer og der var det bading på fisketorget (som er både havnebad og shoppingsenter) som slo an. Jeg var faktisk overrasket over hvor vellykket det var og hvor lite vi egentlig trengte bortsett fra å være der. Vi bodde litt for sentralt mtp bråk på kvelden, men Kødbyen bør være bra.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli

Sist redigert av sindrome : 31-01-20 kl 10:40.
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no