Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plastposer og miljø #2 (shopping)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tenker du på plastposebruken når du shopper?
Ja, samler mest mulig i èn og samme pose 38 63,33%
Nei, tar alltid i mot pose fra hver butikk jeg handler i 12 20,00%
Plastpose?!? Bruker handlenett (eller lignende) så klart! 4 6,67%
Prøver å være bevisst, men glemmer det 4 6,67%
Annet, spesifiser 2 3,33%
Deltakere: 60. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 08:44   #21
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg avskyr små plastposer, så det takker jeg nei til. Dvs. hvis jeg handler småting som bare trenger en liten plastpose så dropper jeg plastpose. Ellers trenger jeg alle store plastposer jeg får/kjøper.

De små posene kan ikke brukes til noe, og jeg har alltid stor veske og tar med meg kvitteringen, så det er ikke noe problem å putte det jeg har handlet i vesken, eller i en pose jeg har noe i fra før.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 13:10   #22
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Det er litt avhengig av hva jeg handler og i hvilken rekkefølge. Hvis jeg allerede har kjøpt en genser og fått en pose, så putter jeg dvdene oppi denne, men hvis jeg kjøpte dvdene først, så er det ikke plass til genseren oppi den lille posen.

Så jeg svarte nr 1, men ofte/noen ganger blir det nr 2. Og noen ganger putter jeg det jeg kjøper i veska, for jeg bruker å ha store vesker :baglady:

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 13:59   #23
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.932
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hos oss har vi så lite søppel nå at vi er nødt til å begrense plastposemengden inn i hus. Jeg prøver å ta med handlenett, men er veldig flink til å glemme det. Er jeg på shopping puttes mest mulig ned i en pose.

Vi har også lite søppel. Derfor bruker jeg handlenett (lerretsposer) på 95% av handleturene. De få plastposene vi får inn på resterende handleturer holder i massevis. Og jeg tar aldri plastpose til større ting med håndtak, som f.eks. dopapirpakker, bleier etc.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 14:05   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Det er sjelden jeg shopper, men når jeg gjør det prøver jeg å samle så mye som mulig i samme pose. Det er veldig uhåndterlig å drasse på et lass med plastposer med litt i.

  Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:37   #25
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Store poser benyttes som poser til restavfall, så de er greie. Men slike bittesmå poser som man får når man kjøper undertøy, sokker og varer i parfymeri, de prøver jeg å styre unna. Men jeg glemmer det veldig, veldig ofte.
Kanskje denne tråden trekker det fram i bevisstheten min neste gang jeg handler?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:12   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Bruker som sagt i annen tråd egentlig bare papirposer og nedbrytbare poser fra Helios, eller sekk (el.) ved handling. Så og si aldri plastposer.
Men alikevel blir posene/sekken fulle ja, minst mulig å bære på.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 08:55   #27
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

jeg orker ikke bære ørti poser så jeg samler en del ting i samme pose av ren og skjær latskap.

samme her

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:05   #28
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Som i den andre undersøkelsen, så ser jeg ikke helt problemet med plastposer; de brukes som avfallsposer alle sammen. Her i huset kastes ikke plastposer som avfall, med mindre de er ødelagte.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 09:11   #29
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Jeg samler mest mulig i samme pose først og fremst av bekvemmelighetshensyn. Posene gjenbrukes som avfallsposer her hjemme etterpå.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no