Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det med vinduskonvolutter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-07, 11:42   #1
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er det med vinduskonvolutter?

Jeg har sittet og lest Magasinets portrett av Trond Espen Seim; morsom lesning... Mannen fremstår som et skikkelig surrehue med velutviklet tendens til å gå på fylla når livet blir komplisert, og forsåvidt ellers også. Å "glemme" å levere skilsmissepapirene, og la dem ligge under forsterkeren i årevis... Fascinerende.
Men det mest fengslende er at mannen er redd for vinduskonvolutter!

Jeg mener jeg leste noe tilsvarende om Helge Jordal for noen år siden, og jeg fatter det bare ikke. Av alt i verden man kan ha angst for må jo vinduskonvolutter være det absolutt dummeste.

Gi meg angst for heiser, åpne plasser, folkemengder, edderkopper - hva som helst, men vinduskonvolutt-angst?

Regninger, selvangivelser og annet vinduskonvolutt-innhold må jo være noe av det som responderer ALLER dårligst på å bli oversett eller fornektet.... De formerer seg jo bare! Og blir til purringer, morarenter, inkassovarsler, for ikke å snakke om namsmann, utpanting og tvangssalg.

På den annen side, når jeg tenker på alle de konsekvensene der, får jeg litt angst selv....

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:47   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.316
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med vinduskonvolutter?

Jeg har ingen problemer med å forstå "redselen", og har heller ingen problemer med å skjønne at det kanskje ikke er Seims sterkeste side å ta tak i økonomiske problemer, i stedet for å prøve å gjøre sånn.

Det betyr ikke at det er sånn jeg selv forholder meg til vinduskonvolutter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:49   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det med vinduskonvolutter?

Morsomt. Han er sikkert så flink i jobben sin at han har annet å tenke på.

Jeg arrangerte en gang en fest, der en av deltagerne forklarte meg da han kom, at han hadde nettbankangst for tiden. Han hadde imidlertid så lyst til å gå på festen at han hadde tatt med seg kontanter.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:55   #4
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det med vinduskonvolutter?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har ingen problemer med å forstå "redselen", og har heller ingen problemer med å skjønne at det kanskje ikke er Seims sterkeste side å ta tak i økonomiske problemer, i stedet for å prøve å gjøre sånn.

Jeg har en svoger som gjør sånn med regninger og alle andre økonomiske forpliktelser (eller var det alle forpliktelser?). Men han har en psykiatrisk diagnose.

Altså - jeg skjønner jo også at noen kan få litt hetta av regninger. Men det jeg ikke forstår er at tilsynelatende normale, voksne mennesker velger å late som om vinduskonvoluttene ikke finnes, og arkiverer dem i det store runde arkivet under skrivebordet. F.eks.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:57   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.316
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med vinduskonvolutter?

Nei, jeg skjønner jo ikke helt HVORFOR jeg heller, men jeg ser stadig at det er mange som gjør det, og jeg tror det har mye å gjøre med hva slags bakgrunn/oppdragelse/erfaring de har med lignende saker før. Ihvertfall de som jeg har vært borti.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no