Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sur, humorløs mamma?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 10:23   #21
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Mannens forslag var å levere 6-åringen hos svigermor kvelden før. Si "god natt, sees kl 12 i morgen".

Jeg er mest sur for at hun lover 6-åringen slike ting uten å høre med oss først.
Og slike fløyter syns jeg er en pest og en plage, men aksepterer at det er en del av ungenes moro 17. mai. Bare ikke inne i hus kl 7 om morgenen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:23   #22
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Jeg hadde latt han sove hos svigers jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:24   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Joda, Røverdatter. Men bråk utenfor kan man i det minste bare banne av og deretter trekke dynen over hodet og prøve å sove videre. Det kan man ikke godt gjøre ift. en seksåring som står rett ved siden av og tuter deg i øret.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:24   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Og om noen hadde vekket meg en morgen mens jeg sov da jeg hadde småbarn og nattevåk, jeg hadde tatt liv tror jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:26   #25
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg er mest sur for at hun lover 6-åringen slike ting uten å høre med oss først.

Helt enig i dette. Har blitt irritert over tilsvarende greier.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:27   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

jeg hadde ikke orket å bli sur for dette. Det var ikke så nøye gjennomtenkt av Svigermor, neste år vet hun det. Jeg ville latt gutten gjennomføre.
Hvis det er fare for at du blir voldelig av å bli vekket på den måten ville jeg satt vekkerklokken på litt før, så du faktisk ikke blir vekket. Bare later som.

Eller stå opp enda tidligere og dra å vekke svigermor.

jeg syns det var litt morsom spøk fra Svigermors side, jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:28   #27
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Det meste blir sakt i tråden, synes Kokkos sitt forslag er fantastisk og høyner med en bøtte vann. Også er jeg glad for at du og mannen er på nett, en ting er svigermonstre som går over grenser, men å i tilegg bli uvenner pga teite foreldre er uutholdelig. Synes hans forslag faktisk er nesten like bra som kokkos sitt. Masse sympati herfra ,jeg fordrar ikke 17. mai fløyter selv om jeg teoretsik skulle få sove til 12.(Men jeg tror jeg hadde latt poden få gjennomføre alikevel)

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:29   #28
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

jeg hadde ikke orket å bli sur for dette. Det var ikke så nøye gjennomtenkt av Svigermor, neste år vet hun det. Jeg ville latt gutten gjennomføre.
Hvis det er fare for at du blir voldelig av å bli vekket på den måten ville jeg satt vekkerklokken på litt før, så du faktisk ikke blir vekket. Bare later som.

Eller stå opp enda tidligere og dra å vekke svigermor.

jeg syns det var litt morsom spøk fra Svigermors side, jeg.

Det er mulig det hadde vært en morsom spøk en annen tid. Ikke en tid hvor vi voksne har mangel på søvn. Akkurat nå er jeg for trøtt til å se humoren i det..

Og ja, jeg var urettferdig mot 6-åringen i dag. Jeg burde ikke svart han sånn der og da, vi burde tatt det opp på en annen måte. Jeg var bare trøtt, sliten og irritert.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:31   #29
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

I min barndom våknet jeg hver eneste 17. mai kl 06:00 sharp av Gammel Jegermarsj på full guffe fra naboens digre høytaler plassert på taket påvår felles bod rett utenfor soverommet. Så var det å få på seg finstasen for å gå ut og spise frokost med naboene. For meg er 17.mai morro og bråk på ungenes premisser så jeg er nok veldig farget av det.

Jeg tenker at svigermor har vært litt ubetenksom og ikke helt skjønt hvor stort behov dere har for søvn og/eller tenkt at dee sikkert er våkne innen da uansett. Hadde det vært meg hadde jeg latt ungen ha den moro, og så heller sørget for at svigermor vet hva du synes til en annen gang.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:33   #30
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Jeg tror jeg kunne funnet på en sånn hemmelig plan med barnebarn.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:35   #31
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tror jeg kunne funnet på en sånn hemmelig plan med barnebarn.



Jeg vekker ungene hjemme i god tid før salutten i byen klokka 7. Da skal vi stå på verandaen i minimum bunadsunderskjørt og bunadskjorte.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:38   #32
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Jeg skjønner at det ikke er så kult når man har sovet lite/dårlig lenge altså!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:40   #33
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Ja, jeg skjønner også at det er utrolig kjipt når man har sovet dårlig på grunn av sykdom altså. Eller om man ikke har tidligvåkningstradisjoner og liker å sove lenge. Det var absolutt ikke meningen å gni inn hvor herlig det er å våkne tidlig på 17 mai.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:43   #34
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Min første tanke, var det samme som det Kokosbolle sa.

Men, dersom overnatting ikke er en mulighet, så hadde jeg prøvd å komme til en løsning med 6-åringen.
Når står han vanligvis opp ? Hvis det er før/rundt kl 07, ville jeg prøvd å inngå et kompromiss; vente til kl 08 (vise han på klokken når det er) eller evt vente til lillebror har våknet, så kan 6-åringen gå å vekke den av dere som ikke står opp med lillebror.

Og så ville jeg inngått "en hemmelighet" med ham neste gang han skal på overnatting hos svigermor.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:45   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Haha, det er nesten så jeg hadde stått opp kl. 6, hivd meg i bilen med unger og det hele og vekt svigermor.

Uten skrupler i de hele tatt!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:04   #36
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Jeg synes det er stappteit av svigermor, men hadde nok latt den gå.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:32   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Helt ånnas.

Jeg ville enten

-sagt til den sønderknuste ungen at "Nei, det går dessverre ikke her hjemme, men jeg skjønner at bestemor har lovet dette, og da gjør du det hjemme hos henne, for hun bestemmer ikke i vårt hus", eller

-latt ungen gjennomføre spøken og allerede neste helg lagt en hemmelig plan om at han overnatter hos farmor og at han vekker henne med en bøtte vann klokka seks, "for det har mamma lovet".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:34   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Jeg hater lyd og har kroniske søvnvansker, men dette hadde gitt en slik glede hos barnet at det er verdt det, tenker jeg. Men hos oss må man begynne før 05.30 om noen skulle bli vekt. Det er jo syttende mai, jo!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:42   #39
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Når det er sagt, synes jeg jo kl 7 er såpass sent at kanskje hun tenkte dere uansett var våkne?



Jeg er på ingen måte våken kl 7 om det ikke er veldig nødvendig altså. Spesielt ikke på en fridag!

Jeg hadde blitt skikkelig grinete om svigermor hadde planlagt noe slikt. Samtidig tror jeg at jeg hadde latt han få lov den ene gangen. Ha på klokken så du er våken i forkant, og lat som om du sover.
Fløyta blir så klart uheldigvis borte etter 17.mai toget.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:42   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Jeg hadde ledd og prist meg lykkelig over valget av mann og dermed også svigermor. Jeg elsker pøbelstreker - også de som går utover meg.
Tenk så gøy for en seksåring å planlegge noe så utrolig ulovlig, da?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no