Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sur, humorløs mamma?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-13, 08:41   #161
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Seriøst? Du tøyser, sant?
Jeg klarer virkelig ikke å se for meg noe annet enn en bestemor som har kost seg sammen med barnebarnet for å finne på noe ordentlig gøy. Selv om jeg virkelig prøver.

Nei. Jeg tøyser ikke. Jeg klarer ikke å få ut av hodet risikoen for at det barnet ikke står pent i døren, men kommer inn og tuter rett inn i øret på noen. :grøss:

Jeg ser ikke humoren i å plage andre. Jeg gjør virkelig ikke det. Jeg mener selv at jeg har ganske mye humor i hverdagen, men at det skal være morsomt å gjøre noe som er plagsomt og muligens vondt for noen andre. Jeg ser det ikke.

Når mine foreldre finner på skøyerstreker med jentene så er det av typen at når har alle skiftet navn og foreldrene må prøve å finne ut hvem som heter hva rundt bordet. Eller nå later vi som om vi helt har glemt å lage dessert og så er det i virkeligheten en av de beste dessertene vi vet om. Eller andre ting som er morsomt, men hverken potensielt plagsomt eller vondt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 09:03   #162
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jøye meg. Nei, dette orker jeg ikke bruke tid på. Ut i RL med meg!

Ja, det skjønner jeg godt, for her var du ganske på bærtur. "Du har ikke empati!" kan gjerne virke som et slagkraftig virkemiddel i diskusjoner, men det er ikke alltid det gir like god mening, slik denne problemstillingen er et godt eksempel på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 11:13   #163
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Oida, her var det diskutert litt siden sist jeg var inne.

Jeg skjønner at folk er forskjellig, og at mange syns det hadde vært morsomt. Jeg kunne kanskje ha syntes det en gang jeg hadde fått litt mer søvn over en lengre periode.. Eller jeg vet ikke.
Jeg liker ikke at svigermor avtaler slike ting. Og kanskje ikke når da 6-åringen trodde at svigermor skulle komme bort til oss, og være med han på spøken.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 15:45   #164
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nei, der synes jeg svigermoren din gikk for langt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 16:50   #165
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Litt på siden av denne diskusjonen, men jeg er enig med Pøblis at det umulig kan være kjempelett å være svigermor.

Det er feil om man hjelper til for mye (invaderer) for lite (uinteressert), kommer ofte på besøk (masete) eller sjelden (sløv), gjør ubetenksome rampeavtaler (slem), aldri finner på noe artig med ungene (kjedelig/uinteressert/slapp). Jeg ser at fallgrubene er mange.

Man får prøve å være akkurat passe av alt mulig rart, men samtidig så mistenker jeg at det finnes ganske mange ulike oppfatninger av hva "akkurat passe" er.

Min plan (ja, jeg har en allerede) er å være tydelig på en vennlig måte (så ingen behøver å lese mellom linjene og tolke meg så veldig) samtidig som jeg skal være bevisst på å være så raus som overhodet mulig og håpe på at rausheten kommer i retur.

I tilfeller som dette er det vel ideelt om mottaker av dårlig spøk anerkjenner at intensjonen var god (med mindre vi har med et Ekte Svigermonster å gjøre) og samtidig passer på å gi beskjed på en ok måte om at sånn surprise-vekking med fløyte ikke er hennes kopp med te.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 18:22   #166
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Jeg tenker at god kommunikasjon er nøkkelen til ethvert godt forhold.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 19:14   #167
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Litt på siden av denne diskusjonen, men jeg er enig med Pøblis at det umulig kan være kjempelett å være svigermor.

Det er feil om man hjelper til for mye (invaderer) for lite (uinteressert), kommer ofte på besøk (masete) eller sjelden (sløv), gjør ubetenksome rampeavtaler (slem), aldri finner på noe artig med ungene (kjedelig/uinteressert/slapp). Jeg ser at fallgrubene er mange.

Her er vi iallfall helt på linje. Jeg trodde myten om den fæle svigermor var nettopp det, en myte, men ser at den kjipe svigermora lever i beste velgående både på FP og RL. Faktisk tror jeg at nåtidens svigermødre har det vanskeligere enn noen gang. Svigerdøtre langt oppi tredveåra med sterke meninger om alt fra når gullungen skal spise is første gang til hvilken vei han skal sitte i bilen. Min svigermor irriterer meg av og til, men, hun er glad i ungene, og mener alltid godt, da kan jeg tilgi henne mye. (Generelt tror jeg at jeg er en av de jeg kjenner som gir størst slack til svigermor. Det kan selvsagt henge sammen med at jeg er litt lat + at jeg har litt trua på at alt ordner seg til slutt, enten de spiser is før middag eller sovner i vogna to timer før leggetid.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 20:31   #168
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Jeg hadde vært fornøyd med svigermor/-far om de gadd treffe barnebarna sine uoppfordret mer enn tre dager i året.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no